Algemene Loopthread

Ik zweet gelijk een rund :) Heb er eigenlijk nog nooit aan gedacht om extra zout in te nemen.
Ja ik ook niet, tot ik plots een bloeddrukval kreeg en toen bleek dat ik zout tekorten had.
Ik besefte dit pas als het rijkelijk laat was, en ik ervoor naar de huisarts moest gaan.
Ik heb dan 4 dagen lang O.R.S. gebruikt.

Dus dat is toch iets waar ik extra op ga letten.

Zoals al eerder gezegd heeft pijn aan uw rug niet altijd te maken met de rug.
Heel vaak is het een totaal ander onderdeel van uw lichaam dat fout zit waardoor uw rugspieren eronder lijden. In heel wat gevallen is het te wijten aan de benen, heupen of billen.

Een simpele onbalans of een knoop in uw bilspier kunnen ervoor zorgen dat je in onbalans loopt, dit onbewust compenseert en waardoor je uw rugspieren overbelast.
Dat het “beter” wordt door te lopen is niet altijd zo, dat kan zo voelen maar hierdoor kan je perfect die spieren gewoon nog extra overbelasten.

Een goeie sportkine waarbij je komt als loper met rugklachten begint eerst te voelen aan uw benen en werkt zo naar boven.
Doet een screening en zet u minstens voor 1u aan het werk met specifieke oefeningen.
En zet u vooral thuis aan het werk. En dat thuis werken en dus oefeningen doen dat moet je gewoon constant doen.
Klopt hoor. Ik voel dat het bij mij aan m'n bil zit. Piriformis achtige klachten. Maar da's niet zo eenvoudig te behandelen. En tegenwoordig voel ik ook soms tintelingen in m'n voet, dus wss is het ook tegen m'n ischias zenuw aant duwen 🥳😏

Ivm schoenen: vandaag hyperion tempo's geprobeerd, maar toch maar teruggestuurd omdat ik op een aanbieding ben ingegaan om adidas adios 7 voor 55€ te kopen.
Zoek dus vooral een wat snellere schoen voor interval en kortere afstanden. Daily blijft asics gt 2000.

Van de Hyperion Tempo’s ben ik wel iets meer tevreden dan de adios 7.
Hoewel je ze beiden even goed kan ‘gooien’ tijdens intervals vind ik de Brooks een stuk comfortabeler. Met de adios 7 is 10km toch zowat de max, maar zo staan ze ook in de markt.
Voor €55 natuurlijk een no brainer.

Ik had interesse. Maar toen had ik door dat Antwerp Athletics het mee organiseert.
Puur al voor de voorzitter zijn rijkswachtersnor doe ik al niet mee :P

Mee organiseerde, denk ik. Voor mij was het net een reden om vorig jaar mee te doen, beetje lokale dingen steunen. Maar dit jaar is het verkocht aan Golazo. Voor de rest alles nog hetzelfde, dus waarschijnlijk weer 9,7 km ipv 10 :D

Betalen om in een park te lopen waar ik al honderden keren geweest ben. Je betaalt eigenlijk gewoon 20 euro voor tijdsmeting + het is met vrije start dus voelt meer als een training dan een wedstrijd.

Het zit precies diep :D
Ja, nogal. Vorig jaar had ik 'm gelopen als test (na/tijdens mijn blessure) en toen heb ik door de start moeten knallen en 200m verderop moeten terugdraaien om de medaille op te halen :D Ik vind dat echt ambetant... Liever 300m te lang dan te kort. Maar goed, dat komt omdat ik toen een 10km-testje nodig had.

Het is inderdaad supercasual. De 20€ is voor de tijdsmeting, en om door het RAFC-stadion te lopen, gok ik. Dat is trouwens wel tof, maar door die trappen daar wordt het nog meer casual :) Inderdaad een training, een testje. En ik doe dat wel graag, zo'n evenementje.

Ja, nogal. Vorig jaar had ik 'm gelopen als test (na/tijdens mijn blessure) en toen heb ik door de start moeten knallen en 200m verderop moeten terugdraaien

Hahahaha. Ik kan het mij zo al voorstellen. Inclusief verbaasde blikken van iedereen rond jou. "Die weet niet hoe een finish eruitziet ofzo?" :ROFLMAO:

19€ voor de 10k 😅
Voor 20 Euro hadden ze zelfs een echte 10 km van gemaakt!

Vandaag hier 15 km gelopen in een afwisselend weer van wat zon, bewolking regen bij een 23 graden. Een grote slang gezien. Een stukje jungle gedaan en dan op einde nog 3 km doorgetrokken. Na twee weken nog altijd geen andere lopers gezien ;)

19€ voor de 10k 😅
past perfect in golazo hun 2€/km filosofie.
De 10miles is 32€.

Er valt iets over te zeggen. Maar als zelf organisator snap ik zelf wel dat de loopjes van 5€ gewoon niet houdbaar is als je een klein beetje deftig wilt organiseren. Wij zijn dit jaar naar 6€ gegaan, voor 5 en 10km. Enkel maar mogelijk omdat we minimale winst pakken en zuiver vertrouwen op vrijwilligers en gratis gebruik kunnen maken van een paar nadars.

Iemand die mij kan helpen met opbouwen van een schema richting 10 Miles?
Probleem is dat ik tegen half april ook nog een fietsevent heb van 125km en 1500hm. Zeker niet ideaal dus. En door de gezinsuitbreiding nog minder ideaal gezien de beperkte tijd… :help: . Al wat apps geprobeerd (Trenara ook, maar de gratis versie doet m.i.vrij weinig) maar elke app is ofwel specifiek voor lopen of specifiek voor het fietsen.

Komt er op neer dat ik nu 2x per week loop en 1x fiets (op Zwift). Het fietsen gebruik ik dan voor intervallen of langere tempoblokken.

Ik struikel (kon het niet laten 😁) vooral met het lopen. Hoe gebruik ik die 2 trainingen het best? LSD, tempo,…?
Voorlopig zijn die twee looptrainingen tijdens de middagpauze op het werk, dus ook weer eerder beperkt in tijd en dus afstand (max een 8 of 9km).

Heb nu sterk het gevoel om zomaar wat in het wilde weg te trainen en dus graag wat meer structuur hebben.

Uitsplitsing 13,1km vandaag (5:31/km gemiddeld - HR 159)

2 km - 5:38 - 144 HR
2 km - 5:33 - 154 HR
2 km - 5:30 - 158 HR
2 km - 5:28 - 164 HR
2 km - 5:24 - 167 HR
2 km - 5:21 - 162 HR
1.1 km - 5:52 - 163 HR

Ik voelde mij erg goed vandaag, en op een goeie dag begin ik het pas echt zwaar te krijgen vanaf HR 170.
Dit was met (ruime) overschot gelopen.

Morgen ga ik opnieuw lopen dus ik moest nog veel reserves overhouden :)

Laatst bewerkt:
Vanavond ook nog eens gaan , de laatste 10 dagen is het gene vette geweest.
Misschien ook eens goed?
Afgelopen zondag trailrun gedaan 23 km.
Zat de laatste weken zo tussen de 60 en 70 km per week. Daar kom ik deze week lang niet aan.
Vanaf volgende week terug verder bouwen.

Inschrijvingen voor marathon van Brugge zijn open. Heeft er iemand hier die vorig jaar gelopen? Parcours nog steeds in grotendeels rechte lijn richting kust en dan ook weer terug?

Want dan hoeft het voor mij niet :)

Edit: feitelijk wel dwaas dat de inschrijvingen worden opengezet zonder parcours, en dat er dan nog wordt gekoppeld aan early bird kortingen. Dus als je goedkoopste tarief wil weet je begot niet wat je gaat lopen.

Inschrijvingen voor marathon van Brugge zijn open. Heeft er iemand hier die vorig jaar gelopen? Parcours nog steeds in grotendeels rechte lijn richting kust en dan ook weer terug?

Want dan hoeft het voor mij niet :)

Edit: feitelijk wel dwaas dat de inschrijvingen worden opengezet zonder parcours, en dat er dan nog wordt gekoppeld aan early bird kortingen. Dus als je goedkoopste tarief wil weet je begot niet wat je gaat lopen.

Ja, ik. Bovenstaande klopt nog steeds. Ik verwacht geen wijzigingen in het parcours dit jaar.

20 km duurloop. Zalig weer van rond 24-25 graden met afwisselend zon-regen-bewolking. Op het einde voelde ik me wel uitgeperst als een citroen door de luchtvochtigheid.

Terug
Bovenaan