C43
Active member
Onstabiliteit gecombineerd met weinig techniek. Zeer belastend voir de enkel allesinds.Waarom specifiek gevaarlijk voor blessures?
Aan 10,5km/h beweeg je iw benen hedl anders dan aan 15km/h.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Onstabiliteit gecombineerd met weinig techniek. Zeer belastend voir de enkel allesinds.Waarom specifiek gevaarlijk voor blessures?
Als je snel loopt, kan je techniek toch ook gewoon (rot)slecht zijn?Onstabiliteit gecombineerd met weinig techniek. Zeer belastend voir de enkel allesinds.
Aan 10,5km/h beweeg je iw benen hedl anders dan aan 15km/h.

Als je snel loopt, kan je techniek toch ook gewoon (rot)slecht zijn?
Alsook: Iemand die normaal 15km/u loopt op vaporflys die gaat als hij een keertje loopt aan 10km/u op die loopschoenen, ineens slechter zijn qua techniek?
Voor het overige volg ik je wel ergens.
Had je dan een stukje weg zonder spekglad ijs, of liep je overdekt? Want anders lig je toch met je smoel tegen de grond aan dat tempo?
Ik heb die snelheid niet, maar had ik gisteren of vandaag gelopen aan full speed, zonder ermee te lachen, ik had letterlijk op mijn bakkes gelegen.
Het is zinloos te lopen op Vaporflys aan die snelheid. Maar dat je door er traag tof trager) mee te lopen, plots een grotere kans hebt op blessures ontgaat mij toch ook.![]()
Nu sla je dingen door elkaar.Onstabiliteit gecombineerd met weinig techniek. Zeer belastend voir de enkel allesinds.
Aan 10,5km/h beweeg je iw benen hedl anders dan aan 15km/h.
Vandaag dezelfde afstand als vrijdag (14.1km), 2 luttele sec trager gelopen.5:50/km - HR 156 - 14,1km lang. Op het eerste zicht een duurloopke, maar door de slechte omstandigheden, was ik echt stik, maar dan ook stikkapot.
Bergop - bijna niet te doen, het was spekglad en ik schoof meer dan dat ik liep. Bergaf was de allertraagste km van alle 14, dat zegt ook al genoeg.
Ook veel tegenwind .. veel sluipverkeer .. al schaatsend was ik sneller geweest ...
Mijn knieën deden na de loopsessie veel pijn, nochtans had ik ditmaal geen korte broek aan dus aan de koude loog het niet. Maar de wegen lagen er zo slecht bij, ik kreeg echt enorm veel 'bumps' te verwerken. Ik voel wel dat ik helemaal niet geblesseerd ben, ik ben in orde, het waren gewoon kut omstandigheden.
Maar goed, ik heb het overleefd. Nu eerst mijn benen laten herstellen ..![]()


Tenzij het wind tegen is.het mannetje is die het moet doen die kan beter snel gaan lopen voor ik aanbel aan de voordeur.![]()

Ik heb een paar gehad en daarmee heb ik 1100km gedaan vooraleer ze op waren.Mijn huidig paar heeft nu 800km op de teller, maar ik moet eens opzoeken hoe ik kan zien of ze echt versleten zijn.
Gisteren heel wat schoenen gepast en uiteindelijk bleken de Hoka 6 het meest comfortabel voor mij. Ben benieuwd straks bij het eerste loopje
Hoe lang heb je nodig om nieuwe schoenen in te lopen of gewoon te worden? Mijn huidig paar heeft nu 800km op de teller, maar ik moet eens opzoeken hoe ik kan zien of ze echt versleten zijn.
Ding is dat dit mijn eerste paar schoenen op maat zijn (van Running Store). Dus kan niet echt vergelijken of ik nu een ‘belast’ meesleur.Ik heb een paar gehad en daarmee heb ik 1100km gedaan vooraleer ze op waren.
Dit paar, is na 900km gewoon op, dus dat was de laatste keer dat ik ermee gelopen heb .. weg ermee.
Ik heb dan nog twee paar over.
Ik voel dat gewoon. Asics Nimbus zijn niet de lichtste loopschoenen (al is het nieuwe model waarmee ik vandaag liep wel lichter dan vorige versies), en ik ben relatief zwaar gebouwd, dus als loopschoenen versleten zijn, dan voelt dat aan alsof ik extra 'belast' meesleurt. Bij loopschoenen die niet versleten zijn, heb ik dat gevoel niet.
Geen schermtijd voor je gaat slapen (1h ervoor proberen te stoppen)Gisteren rustdag genomen wegens 2 nachten op rij slecht slapen.
Op het programma stond vandaag 20 min. in het doeltempo voor de halve marathon.
Ik ben tevreden hoe het gegaan is. Ik heb voor het eerste "vlot" 20min. onder de 5min/km gelopen. Hartslag bleef stabiel en ik had het gevoel dat ik die inspanning nog lang kon blijven doortrekken.
Grrr, alles loopt om rails behalve dat slapen.
Nog iemand slaapproblemen? Doordat ik het zo belangrijk vind om goed te slapen om progressie te boeken en te kunnen blijven trainen, creëer ik het omgekeerde effect en kan ik niet in slaap vallen.
Klopt, eerste loopje was alvast een succes.Hoka Arahi 6 dan?
afhankelijk van welk deel van het slapen.Grrr, alles loopt om rails behalve dat slapen.
Nog iemand slaapproblemen? Doordat ik het zo belangrijk vind om goed te slapen om progressie te boeken en te kunnen blijven trainen, creëer ik het omgekeerde effect en kan ik niet in slaap vallen.
Ga je lopen (kort) voor het slapen?Gisteren rustdag genomen wegens 2 nachten op rij slecht slapen.
Op het programma stond vandaag 20 min. in het doeltempo voor de halve marathon.
Ik ben tevreden hoe het gegaan is. Ik heb voor het eerste "vlot" 20min. onder de 5min/km gelopen. Hartslag bleef stabiel en ik had het gevoel dat ik die inspanning nog lang kon blijven doortrekken.
Grrr, alles loopt om rails behalve dat slapen.
Nog iemand slaapproblemen? Doordat ik het zo belangrijk vind om goed te slapen om progressie te boeken en te kunnen blijven trainen, creëer ik het omgekeerde effect en kan ik niet in slaap vallen.