Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is ondertussen weer achterhaald, volgens mij, hoor.Ik meen toch ergens in een onderzoek gelezen te hebben dat dit pas tot uiting komt op hogere snelheden (15km/h+)
These benefits may be reduced even further (0.9%) at 10 km‧hr-1 (~4.2-hour marathon pace).
Dat is ondertussen weer achterhaald, volgens mij, hoor.
vooral deze: https://digitalcommons.wku.edu/ijesab/vol2/iss14/15/
CONCLUSION: From these data, it appears that the NVF2 still provides benefits to running economy at 12 km‧hr-1 (~3.5-hour marathon pace), however these benefits may be smaller in magnitude (1.4%) compared to previous research (2.7-4.2%) at faster speeds of 14-18 km‧hr-1. These benefits may be reduced even further (0.9%) at 10 km‧hr-1 (~4.2-hour marathon pace).

Werkdag, ik ga vanavond, helaas al in het donker![]()
Als het in training is een lus maken zodat je weer aan je huis/wagen/drinkbus passeert om te drinken.Wel niet echt van plan een drinkbus mee te nemen onderweg....
Alé, op basis hiervan dan maar de Vaporfly's gekocht, kwestie dat alle beetjes helpen in de queeste naar de marathon onder de 3u40Dat is ondertussen weer achterhaald, volgens mij, hoor.
vooral deze: https://digitalcommons.wku.edu/ijesab/vol2/iss14/15/
CONCLUSION: From these data, it appears that the NVF2 still provides benefits to running economy at 12 km‧hr-1 (~3.5-hour marathon pace), however these benefits may be smaller in magnitude (1.4%) compared to previous research (2.7-4.2%) at faster speeds of 14-18 km‧hr-1. These benefits may be reduced even further (0.9%) at 10 km‧hr-1 (~4.2-hour marathon pace).
Dus het zal echt nog wel helpen aan 10km/u (6:00). Vanaf 12km/u (5:00) nemen de benefits toe, en vanaf 14 km/u (4:15) is de benefit zo groot als ze zal zijn voor jou. Veel hangt ook af van je huidige loopeconomie en je loopstijl (die je niet meer zo snel zult veranderen vanaf dat je volwassen bent).
Maar ze kunnen ook voor meer problemen zorgen. De paslengte vergroot automatisch en hamstrings en achillespezen kunnen dat niet altijd aan. Daarom dat er tegenwoordig wordt aangeraden om toch ook te trainen met die schoenen en ze niet alleen te houden voor op wedstrijden.
Het ding is alleen: Als je aan 6:00 loopt voor je 5km PR zul je op veel andere vlakken veel meer dan 2% vooruitgang kunnen boeken. Zoals training, voeding... Maar als dat allemaal al optimaal zit, kun je met die schoenen daar nog een schepje bovenop doen.
(maar ook deze: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/02/190212160024.htm)

Het is niet abnormaal dat je in de beginfase van lopen op lage hartslag nog wat wandelsessies moet inplannen (bvb. 5 minuten traag lopen, 1 minuut wandelen) om je hartslag laag te houden. Net zoals je moet oefenen om heel snel te kunnen lopen, moet je ook oefenen om te kunnen lopen met heel lage hartslag.Gisteren mijn eerste loopje buiten gedaan voor dit jaar, 8km.
Specifiek traag gelopen zodat ik op een lage hartslag kon lopen en nog zit ik ganse tijd hoog in zone 3... Als ik nog trager loop ben ik praktisch aan het wandelen... Ik snap het niet goed

Ah dat is wel interessant om te horen, ik loop nu wel al 2 jaar ongeveer 1 keer per week 5km, maar heb inderdaad nog nooit echt specifiek op lage hartslag zitten trainen... Misschien moet ik het inderdaad zo aanpakkenHet is niet abnormaal dat je in de beginfase van lopen op lage hartslag nog wat wandelsessies moet inplannen (bvb. 5 minuten traag lopen, 1 minuut wandelen) om je hartslag laag te houden. Net zoals je moet oefenen om heel snel te kunnen lopen, moet je ook oefenen om te kunnen lopen met heel lage hartslag.
Caffeine helpt ook niet natuurlijk![]()
Heb in het verleden zeer bewust enkel op hartslag gelopen.Ah dat is wel interessant om te horen, ik loop nu wel al 2 jaar ongeveer 1 keer per week 5km, maar heb inderdaad nog nooit echt specifiek op lage hartslag zitten trainen... Misschien moet ik het inderdaad zo aanpakken