Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In de winter normaal 2 soft flasks vanaf 20km tot 30km en vanaf dan minstens 2l camelbagEn hoe zit dat hier met drank? Neemt iedereen hier van die soft flasks of een camelbak mee? En zo ja, vanaf welke duur?
Op de fiets is dat vanzelfsprekend, bij het lopen heb ik er nog geen ervaring mee…
In de winter normaal 2 soft flasks vanaf 20km tot 30km en vanaf dan minstens 2l camelbag
Twee van 500ml.Twee van 500ml of 250ml?
Nu in de winter sleur ik meestal maar eentje van 500ml voor 20+km. Natuurlijk op die afstanden loop ik meestal geen al te zotte tempo's.
Als ik water mee heb is het altijd via rugzak. Super makkelijk vind ik dat.Post hier of via PM gerust wat aanraders qua drinkmogelijkheden. Koop ik best twee van die soft flasks die je gewoon vasthoudt of eerder een belt / rugzak.
Mijn excuses voor de beginnersvragen![]()
Ik heb zo’n salomon adv skin en in de zomer is het zo’n 500ml per 10km dat ik meeneem, op de echt lange duurlopen (30+) ook geld om onderweg eventueel te stoppen en iets te kopenPost hier of via PM gerust wat aanraders qua drinkmogelijkheden. Koop ik best twee van die soft flasks die je gewoon vasthoudt of eerder een belt / rugzak.
Mijn excuses voor de beginnersvragen![]()
Dat is inderdaad ook een goeie tip. Er zit standaard geld in m'n rugzak. Ook een Salomon adv skinIk heb zo’n salomon adv skin en in de zomer is het zo’n 500ml per 10km dat ik meeneem, op de echt lange duurlopen (30+) ook geld om onderweg eventueel te stoppen en iets te kopen
Ik heb zo’n salomon adv skin en in de zomer is het zo’n 500ml per 10km dat ik meeneem, op de echt lange duurlopen (30+) ook geld om onderweg eventueel te stoppen en iets te kopen

Ik gebruik voor langere afstanden een camelbak die Karry mij gegeven heeft (omdat hij iets beter nodig had en het anders toch in de vuilnisbak terecht kwam)Twee van 500ml of 250ml?
Nu in de winter sleur ik meestal maar eentje van 500ml voor 20+km. Natuurlijk op die afstanden loop ik meestal geen al te zotte tempo's.
Maar die camelbak kan zelf geen water opslaan.

Lopen is al bij al een heel goedkope hobby, dan mag een folieke wel eens hé, alleszins zéér tevreden vd salomon!Ge kunt ook goedkoper gaan en gewoon voor de camelbacks van den Decathlon gaan. Ik heb er 2. Ene waar ge vooraan geen soft flasks in kwijt kunt en een waar ge vooraan 2x 50cl in kwijt kunt. En dat kost in de Decathlon (bijna) geen geld, itt Salomon
Trailrugzak uniseks 5 l met waterzak van 1 l zwart
Trailrugzak uniseks 5 l met waterzak van 1 l zwart aan €30. Wil je je eerste trailwedstrijden lopen zonder te zwaar beladen te zijn? Dit model van 5 liter weegt amper 140 g, om in alle comfort te lopen en al het nodige mee te nemen!www.decathlon.be
![]()
Trailrugzakken | DECATHLON
Welkom bij DECATHLON! Ontdek onze ruime collectie trailrugzakken.www.decathlon.be
Klopt! Zeker als je zoals mij gewoon bent om te fietsen.Lopen is al bij al een heel goedkope hobby, dan mag een folieke wel eens hé, alleszins zéér tevreden vd salomon!
Yup. SIS gels wordt gemiddeld genomen het beste verdragen door lopers. Wil dit zeggen dat die gel het geschikt is voor jou? Neen. Je moet zelf uitproberen wat het beste werkt voor je. Dit kan dus ook een ander type gel zijn of energiebar of ..
Recupshakes is na het lopen (meestal toch). Dat kan ook. Bij mij is dat dan meestal een banaan(naast een gelleke), en heel af en toe, nog wat ander fruit erachter. En qua drank is dat meestal een cola (géén zero).
Alles eens uitproberen en zien wat werkt voor je is altijd het beste.

Ik eet liever (rauwe) noten.Banaan als recup is dan enkel voor de koolhydraten, maar dan neem je er best wat kwark ofzo bij. Eiwitten zijn op dat minstens even belangrijk.

Bij mij is dat dan meestal een banaan(naast een gelleke), en heel af en toe, nog wat ander fruit erachter. En qua drank is dat meestal een cola (géén zero).