Algemene Loopthread

En hoe zit dat hier met drank? Neemt iedereen hier van die soft flasks of een camelbak mee? En zo ja, vanaf welke duur?

Op de fiets is dat vanzelfsprekend, bij het lopen heb ik er nog geen ervaring mee…
 
En hoe zit dat hier met drank? Neemt iedereen hier van die soft flasks of een camelbak mee? En zo ja, vanaf welke duur?

Op de fiets is dat vanzelfsprekend, bij het lopen heb ik er nog geen ervaring mee…
In de winter normaal 2 soft flasks vanaf 20km tot 30km en vanaf dan minstens 2l camelbag

In de zomer neem ik sneller water mee, liever te veel mee hebben dan te weinig. Dat gewicht is dan maar extra training ;⁠-⁠)
 
In principe iedere inspanning boven 1h10 min dien je toch best wel wat water mee te doen. Op te passen wel met zomer/winter. Velen drinken amper tijdens de winter maar je zweet wel nog steeds
 
Post hier of via PM gerust wat aanraders qua drinkmogelijkheden. Koop ik best twee van die soft flasks die je gewoon vasthoudt of eerder een belt / rugzak.
Mijn excuses voor de beginnersvragen 🙃
 
Twee van 500ml of 250ml?

Nu in de winter sleur ik meestal maar eentje van 500ml voor 20+km. Natuurlijk op die afstanden loop ik meestal geen al te zotte tempo's.
Twee van 500ml.
1 is meestal wel nog vol als ik terug thuis ben in de winter.
Post hier of via PM gerust wat aanraders qua drinkmogelijkheden. Koop ik best twee van die soft flasks die je gewoon vasthoudt of eerder een belt / rugzak.
Mijn excuses voor de beginnersvragen 🙃
Als ik water mee heb is het altijd via rugzak. Super makkelijk vind ik dat.

En daarvoor dient dit forum hé.
Laat maar weten wat je ga testen en wat je ervan vindt!
 
Post hier of via PM gerust wat aanraders qua drinkmogelijkheden. Koop ik best twee van die soft flasks die je gewoon vasthoudt of eerder een belt / rugzak.
Mijn excuses voor de beginnersvragen 🙃
Ik heb zo’n salomon adv skin en in de zomer is het zo’n 500ml per 10km dat ik meeneem, op de echt lange duurlopen (30+) ook geld om onderweg eventueel te stoppen en iets te kopen
 
Ik heb zo’n salomon adv skin en in de zomer is het zo’n 500ml per 10km dat ik meeneem, op de echt lange duurlopen (30+) ook geld om onderweg eventueel te stoppen en iets te kopen
Dat is inderdaad ook een goeie tip. Er zit standaard geld in m'n rugzak. Ook een Salomon adv skin
 
Ik heb zo’n salomon adv skin en in de zomer is het zo’n 500ml per 10km dat ik meeneem, op de echt lange duurlopen (30+) ook geld om onderweg eventueel te stoppen en iets te kopen

Goeie oplossing inderdaad, nen Rochefort 10 in mijn softflask kappen is naar het schijnt wat marginaal:unsure:
 
Twee van 500ml of 250ml?

Nu in de winter sleur ik meestal maar eentje van 500ml voor 20+km. Natuurlijk op die afstanden loop ik meestal geen al te zotte tempo's.
Ik gebruik voor langere afstanden een camelbak die Karry mij gegeven heeft (omdat hij iets beter nodig had en het anders toch in de vuilnisbak terecht kwam) ;) Maar die camelbak kan zelf geen water opslaan.

Ik heb wel 2 flasks dan (2x500ml = 1 liter in totaal) en voldoende ruimte voor zeker 5 gellekes. Mits een korte broek met een zipper kan ik zo 6-7 gellekes meenemen als dat echt moet.

Vroeger had ik een gordel met drank, maar dat hinderde tijdens het lopen. Zo'n lichte camelbak rugzak is veel handiger en je voelt amper dat je water mee hebt.
 
Ok, good to know. Een active skin van 4L lijkt me al voldoende dan? Incl 2 soft flasks van 500ml.

Btw geen marathon ambities hier. Eerder richting HM dus materiaal dat voor die trainingen moet dienen. Active skin lijkt me ook nog nuttig voor lange boswandelingen met het gezin 😄
 
Ik heb ook een looprugzak ‘nathan QuickStart 4L’ bijzonder tevreden van. Uiteindelijk zijn al die dingen hetzelfde.
Ik zou die zelf durven aandoen in de zomer bij loopjes van 1h. Als je kan hydrateren tijdens waarom zou je het dan niet doen…
 
Pas ook die adv skin van Salomon gekocht met 2 soft flasks van 0.5l.
Ondertussen 3x mee gaan lopen en bevalt mij uitermate goed. Heb wel 2 straws gekocht om makkelijker te kunnen drinken tijdens het lopen.
 
Ge kunt ook goedkoper gaan en gewoon voor de camelbacks van den Decathlon gaan. Ik heb er 2. Ene waar ge vooraan geen soft flasks in kwijt kunt en een waar ge vooraan 2x 50cl in kwijt kunt. En dat kost in de Decathlon (bijna) geen geld, itt Salomon :D

 
Ge kunt ook goedkoper gaan en gewoon voor de camelbacks van den Decathlon gaan. Ik heb er 2. Ene waar ge vooraan geen soft flasks in kwijt kunt en een waar ge vooraan 2x 50cl in kwijt kunt. En dat kost in de Decathlon (bijna) geen geld, itt Salomon :D

Lopen is al bij al een heel goedkope hobby, dan mag een folieke wel eens hé, alleszins zéér tevreden vd salomon!
 
Lopen is al bij al een heel goedkope hobby, dan mag een folieke wel eens hé, alleszins zéér tevreden vd salomon!
Klopt! Zeker als je zoals mij gewoon bent om te fietsen.
Koersfiets van €2500, gravelfiets van €1800, Wahoo Kickr Core van €800, allerhande kledij, accessoires, onderhoudsmiddelen,… mag je eigenlijk niet over beginnen nadenken.

Een Active Skin van pakweg 90€ kan er nog wel af.
 
Yup. SIS gels wordt gemiddeld genomen het beste verdragen door lopers. Wil dit zeggen dat die gel het geschikt is voor jou? Neen. Je moet zelf uitproberen wat het beste werkt voor je. Dit kan dus ook een ander type gel zijn of energiebar of ..

Recupshakes is na het lopen (meestal toch). Dat kan ook. Bij mij is dat dan meestal een banaan :D (naast een gelleke), en heel af en toe, nog wat ander fruit erachter. En qua drank is dat meestal een cola (géén zero).

Alles eens uitproberen en zien wat werkt voor je is altijd het beste.

Ik ben al enkele jaren overgestapt naar Torq, zowel voor energy als recovery (drink en whey concentrate) en ben daar super tevreden van. Zeker niet de goedkoopste en ook helemaal niet zo populair als andere grote merken maar ik ben fan.

Banaan als recup is dan enkel voor de koolhydraten, maar dan neem je er best wat kwark ofzo bij. Eiwitten zijn op dat minstens even belangrijk.

-------

Morgen begint mijn marathon voorbereiding voor Wenen, spannend! :biglaugh:
 
Pittige tempoduurloop van 25 kilometer gedaan, veel bijgeleerd.

Dat er op marathon-day nog 17 loodzware kilometers gaan volgen na de eerste 25 en dat ik vanaf kilometer 22 honger als een paard krijg, thuis gekomen en een vraatbui van jewelste gehad. Die gelletjes beginnen dus dringend te worden :lol:
 
Bij mij is dat dan meestal een banaan :D (naast een gelleke), en heel af en toe, nog wat ander fruit erachter. En qua drank is dat meestal een cola (géén zero).

Nu moet je toch eens uitleggen waarom je een banaan als recovery zou nemen.
Een cola daar snap ik nog de insteek van, suikers binnenkrijgen.

Maar een banaan? En je neemt ook nog een gel na het lopen?
 
Terug
Bovenaan