Algemene Loopthread

Zalig weer van rond 24-25 graden
Gelukzak.

Vandaag
2 km - 5:41 - 138 HR
2 km - 5:27 - 153 HR
2 km - 5:14 - 163 HR
2 km - 5:12 - 166 HR
2 km - 5:13 - 164 HR
2 km - 5:28 - 162 HR
0.1km - 6:09 - 160 HR

Vandaag zat ik wel op de limiet, vooral de benen liepen leeg. Harder kan ik voorlopig nog niet, maar goed, dit was wel de tweede dag op een rij lopen.
Nu even rust, want zo'n tempoloop als vandaag hakt er toch wel in.

Ik ben trouwens geblesseerd aan mijn zitvlak. Een ferme verrekking, ik ga nu wel niet zeggen hoe dit gekomen is :tongue:
't is alvast geen loopblessure en het hindert mij dan ook niet echt, behalve dat het pijn doet.
 
Laatst bewerkt:
Ik eerst maar klagen over die mega matrassen onder de loopschoenen van tegenwoordig, kom ik zelf met een paar thuis: Saucony Triumph 20 😅

“Als je een voorbeeld wil van een perfecte scan, dit is er één”, zei ze in de winkel. Pal op de lijn. En zitten qua eerste gevoel ook wel echt goed.

Wat wel minder is: nog niet kunnen inlopen wegens corona :angry:
 
20 km duurloop. Zalig weer van rond 24-25 graden met afwisselend zon-regen-bewolking. Op het einde voelde ik me wel uitgeperst als een citroen door de luchtvochtigheid.
Hier al bijna 2 weken in Argentinie aan het lopen. +30 graden maar heel droog. Valt dan “redelijk” mee…
Hoge luchtvochtigheid is een killer!
 
Gisteren nog eens 10 km gelopen aan 7:20.
Ik hoop snel mijn snelheid naar boven te krijgen.
1 x per week een long slow distance,1 tempo duurloop en 1 interval.
5 km loop ik nu aan 6:30
 
Hier 20km op de planning staan.
Maar stramme spieren en keelpijn sinds vrijdag. Ik start en zie hoeveel ik er haal.
Hier deze ochtend 15,1km gelopen aan een gemiddeld tempo van 5:20. (HR 159)

Omdat mijn nonkel mee liep kwam van de geplande rustige duurloop weinig terecht en ging het toch 20 s/km sneller dan ik gehoopt had.

Nu goed, het was wel een goeie test om te zien hoe ver ik sta (en deze test was positief), op een gegeven moment versnelde mijn nonkel naar 12km/u en ik volgde vrij vlotjes zonder veel problemen, dwz dat de basisconditie er nu toch echt wel staat als een blok graniet en ik nu ook terug kan testen op snelheid.

Hij heeft dat tempo 2 km lang, vol gehouden en toen was het vet bij hem ook van de soep. Sneller hoefde voor mij ook niet. Het was goed zo. Nu even rust tem woensdag.

---

Dus als er iemand moest uitvallen voor KOTK, 'I will be ready' tegen dan ;) Maar ik verwacht dat er dit jaar voldoende backup's gaan zijn (slechts 1 team) en dat ik niet nodig ga zijn. Maar goed, I am just saying :D
 
Laatst bewerkt:
Rustige week gehad na de houffa trail van vorig weekend.
Normaal zit ik zo rond de 60 a 70 km per week, deze week "slechts" 34k.
Vandaag wel een test gedaan waar ik blij van wordt.
8 jaar geleden kwam ik als pb uit op 47:50 op 10 k.
Deze morgen 45:17 gedaan. Misschien geen top tijd voor de meeste hier, maar ik ben hier meer dan tevreden mee.
 
Hier 20km op de planning staan.
Maar stramme spieren en keelpijn sinds vrijdag. Ik start en zie hoeveel ik er haal.
Gestopt aan 15. Opt laatste het idee om van tarmac een rondje Finse piste te doen, slecht idee.
Maar wel tevreden met het gevoel.
Na een uur moeilijk momentje, wel anderhalf uur aan een stuk zonder eten of drinken. Ga ik wel moeten leren.
 
Gestopt aan 15. Opt laatste het idee om van tarmac een rondje Finse piste te doen, slecht idee.
Maar wel tevreden met het gevoel.
Na een uur moeilijk momentje, wel anderhalf uur aan een stuk zonder eten of drinken. Ga ik wel moeten leren.
Gellekes kopen en meenemen
Deze zijn voor de meeste lopers erg verdraagzaam


Zeker als je 15+km wenst te lopen, dan zou je om maximaal energie te hebben om de 7 km een gelleke moeten innemen
(die 7 km kan van loper tot loper schelen, maar voor mij werkt om de 7 km het beste).

Opmerking: Dit jaar had ik tot op heden tijdens mijn loopsessies, nog geen gellekes mee genomen, maar ik wist dat het vandaag 15km ging worden en dat mijn nonkel zich nooit kan inhouden en dan serieus doortrekt. Dus vandaag had ik natuurlijk wel mijn gelleke bij :tongue:
 
Gellekes kopen en meenemen
Deze zijn voor de meeste lopers erg verdraagzaam


Zeker als je 15+km wenst te lopen, dan zou je om maximaal energie te hebben om de 7 km een gelleke moeten innemen
(die 7 km kan van loper tot loper schelen, maar voor mij werkt om de 7 km het beste).
Heb vorige week ook voor de 1e keer met gellekes van SIS gelopen. De eerste op 11km genomen en de 2e op 19km.
Moet zeggen dat ze mij heel erg bevielen.
Vanaf nu neem ik ze altijd mee op de langere runs.
 
Ze zijn wel vrij duur. Ik dacht 2€ het stuk hier in de sportwinkel maar sinds deze maand is het blijkbaar net geen 90€ geworden voor 30 fucking SIS gellekes. :wtf:

Online 33.99€ (goedkoper indien de vervaldatum dicht in de toekomst ligt), dan is de keus extreem snel gemaakt waar ik ze steeds wil aankopen. :tongue: Dat is bijna 3x zo goedkoop. Ik wil niet perse reclame maken voor online sportwinkels, maar het is wat het is. Tov een fysieke winkel in de buurt, is het verschil extreem groot, en het is echt niet zo dat die gellekes via online sportwinkels (de goeie, je hebt er natuurlijk ook slechte), slechter zijn van kwaliteit. Dat is 100% identiek he.
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn wel vrij duur. Ik dacht 2€ het stuk hier in de sportwinkel maar sinds deze maand is het blijkbaar net geen 90€ geworden voor 30 fucking SIS gellekes. :wtf:

Online 33.99€ (goedkoper indien de vervaldatum dicht in de toekomst ligt), dan is de keus extreem snel gemaakt waar ik ze steeds wil aankopen. :tongue: Dat is bijna 3x zo goedkoop. Ik wil niet perse reclame maken voor online sportwinkels, maar het is wat het is. Tov een fysieke winkel in de buurt, is het verschil extreem groot, en het is echt niet zo dat die gellekes via online sportwinkels (de goeie, je hebt er natuurlijk ook slechte), slechter zijn van kwaliteit. Dat is 100% identiek he.

Goeie tip, ga stilaan eens beginnen testen welke ik het best verdraag. Ga beginnen met SiS en Maurten en hopelijk levert dat meteen geen ongemakken op :D
 
Laatst bewerkt:
3 gelletjes voor een loop van 21km? :o
Tot die afstand heb ik meestal niets mee om te eten, en vanaf dan eet ik meestal maar 1 bar ofzo.
Nuja, ik zit echt wel in de trail mind set, als ik honger heb dan stop ik gewoon even in m'n loop en wandel ik even terwijl ik een koekje eet ofzo.
Maar als je echt een LSD doet heb je toch niet zoveel brandstof nodig? Als je tempo loopt ligt dat natuurlijk anders.

Ik heb wel altijd voldoende eten mee op lange runs, want je weet nooit.
 
3 gelletjes voor een loop van 21km? :eek:
Tot die afstand heb ik meestal niets mee om te eten, en vanaf dan eet ik meestal maar 1 bar ofzo.
Nuja, ik zit echt wel in de trail mind set, als ik honger heb dan stop ik gewoon even in m'n loop en wandel ik even terwijl ik een koekje eet ofzo.
Maar als je echt een LSD doet heb je toch niet zoveel brandstof nodig? Als je tempo loopt ligt dat natuurlijk anders.

Ik heb wel altijd voldoende eten mee op lange runs, want je weet nooit.
Ook al loop je slow pace verbrand je toch echt wel een deel koolhydraten. Ik eet dan vooral om niet volledig depleted thuis te komen en beter te recupereren.

Deze ochtend hier 23-24km in de benen. Tempo 5:23 met gemiddelde hartslag 137.
Zalig die lange duurlopen, geniet daar echt van
 
3 gelletjes voor een loop van 21km? :eek:
Neen. Goed tellen. Maximaal 'Twee', want na km 21 stop je natuurlijk. :tongue:
Het is een beetje zinloos om nog een gelleke te gebruiken als je stopt met lopen. :)
(en bij km 0 is het zinloos om dan al een gelleke in te nemen).

Om de 7 km bij snelle loopsessies zoals vandaag (anders val ik toch echt stil hoor, dat scheelt veel aan een hoog tempo), om de 10km bij LSD's.

Ook al loop je slow pace verbrand je toch echt wel een deel koolhydraten. Ik eet dan vooral om niet volledig depleted thuis te komen en beter te recupereren.
Ja dit. Ik heb natuurlijk ook al een HM gelopen zonder gellekes. Maar ik voel me beter en ik ben sneller gerecupereerd als ik er ééntje inneem.
 
dat doe ik dan voornamelijk door recupshake te drinken achter het lopen

maar iedereen moet vinden wat voor hem/haar het beste werkt natuurlijk
Yup. SIS gels wordt gemiddeld genomen het beste verdragen door lopers. Wil dit zeggen dat die gel het geschikt is voor jou? Neen. Je moet zelf uitproberen wat het beste werkt voor je. Dit kan dus ook een ander type gel zijn of energiebar of ..

Recupshakes is na het lopen (meestal toch). Dat kan ook. Bij mij is dat dan meestal een banaan :D (naast een gelleke), en heel af en toe, nog wat ander fruit erachter. En qua drank is dat meestal een cola (géén zero).

Alles eens uitproberen en zien wat werkt voor je is altijd het beste.
 
Terug
Bovenaan