Algemene Loopthread

Dat is waarschijnlijk nog het ergste, als het parcours ongewijzigd is tegen vorig jaar is dat effectief twee maal een lus van 21km.

Maar bon de 19km van vandaag ging vrij vlot, wel veel tegen- en meewind gehad en serieus wat water op mijn hoofd gevallen ook.
 
Nu, toen ik bij m'n eerste in Brugge aan het halverwege punt van de kust terug wegdraaide om koers te zetten richting Brugge leek "ha tis nog maar een halve" een vrij amusante, maar weinig deugddoende vaststelling. :unsure:
Bij de lange ultras tel ik meestal af naar het moment dat het nog maar een marathon is!
Maar goed, marathons en utlras worden wel op een heel andere intensiteit gelopen.
 
Van het moment dat we dat al eens kunnen zeggen: "het is nog maar een marathon. :)
Als je prof bent en je loopt het WK 100km lopen, dan is 42,195 km onder de 3 uurtjes lopen MAAR een KORTE recuploop he :laugh:

Bah, vreselijk weer. Lang geleden dat ik nog eens zo veel regen had tijdens het lopen. Met nog een stevige kopwind erbij ook.
Vandaar dat ik gisteren gelopen heb en morgen loop. Vandaag had ik er weinig zin in met dit weer.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren gaan lopen met het slechte weer.
Normaal is mijn hartslag rond de 165,gisteren plots 190.
Kan dit met het slechte weer te maken hebben of ligt het gewoon aan mijn horloge ?
 
Gisteren gaan lopen met het slechte weer.
Normaal is mijn hartslag rond de 165,gisteren plots 190.
Kan dit met het slechte weer te maken hebben of ligt het gewoon aan mijn horloge ?
Ik denk eerder aan de afschuwelijk zware wind en het feit dat je uw tempo niet aangepast hebt.
Kan uiteraard ook een fout in uw meting zijn. Maar voelde je een verschil? Want 165 of 190 dat merk je hoor.
 
Gisteren gaan lopen met het slechte weer.
Normaal is mijn hartslag rond de 165,gisteren plots 190.
Kan dit met het slechte weer te maken hebben of ligt het gewoon aan mijn horloge ?
je zou dat toch moeten voelen als je plots aan 190 loopt haha? Dat is quasi mijn max hartslag (192). Dat is geen inspanning die ik 10 min kan volhouden. Belangrijk is om in uw zones te blijven trainen & waait het dus bijzonder hard dan gewoon tempo vertragen. Trainingseffect blijft hetzelfde alsof je zonder wind zou sneller lopen
 
Gisteren gaan lopen met het slechte weer.
Normaal is mijn hartslag rond de 165,gisteren plots 190.
Kan dit met het slechte weer te maken hebben of ligt het gewoon aan mijn horloge ?
Als je niks bijzonder hebt gemerkt ligt dat wsl aan uw horloge.
Hartslag 165 vs 190 is een héél groot verschil in inspanning.
 
Gisteren gaan lopen met het slechte weer.
Normaal is mijn hartslag rond de 165,gisteren plots 190.
Kan dit met het slechte weer te maken hebben of ligt het gewoon aan mijn horloge ?
Welk horloge? Mss cadence lock (hoewel dat ook een heel hoge kadens is)
 
Als je wil zeker zijn van een correcte hartslagmeting zou ik toch steeds een hartslagband gebruiken.. UIt ervaring weet ik dat zelf mijn forerunner 945 veel minder nauwkeurig registreert dan een HRM.
 
Vanmorgen zalige LSD trail gedaan bij ons in Neeroeteren. Lekker weertje en qua vettigheid viel het al bij al nog mee.
Volgende week Houffa trail, hoop op hetzelfde gevoel en omstandigheden 🤞
 
Een reden waarom de clifton een andere maat hebben?
Ja, om de een of andere reden zit de Clifton me goed in 48 en is de Rincon daarin net te krap, dus moet ik daarvoor een maatje opschuiven.

Ondertussen aangekomen! En ik ga heerlijk in Nederlands kleurenschema lopen in Rotterdam 😀

IMG_20230114_231426.jpg
IMG_20230114_232134.jpg
 
Vandaag de eerste 4 km gelopen rond 5:45 door de felle tegenwind.
Daarna uitgezonderd de bergop steeds rond 5:27 gelopen. Dus gemiddeld zat ik aan 5:33.

HR iets hoger dan normaal (162 HR) maar het valt nog mee. De wind was op bepaalde ogenblikken toch stevig.
 
Vandaag de eerste 4 km gelopen rond 5:45 door de felle tegenwind.
Daarna uitgezonderd de bergop steeds rond 5:27 gelopen. Dus gemiddeld zat ik aan 5:33.

HR iets hoger dan normaal (162 HR) maar het valt nog mee. De wind was op bepaalde ogenblikken toch stevig.
Groot verschil met deze voormiddag, maar ik heb ook deze namiddag gaan lopen. Sommige stukken pittig.
17 km maar de laatste twee deden de voeten en kuiten pijn. Ook nog altijd zand in de schoenen van twee weken geleden en begint dan te schuren :( En binnen 2 maand moet er nog 5 km bij, ik hoop dat ik het haal.

Nog zoiets, meestal ga ik gewoon lopen een uur na het eten. Ik ga er vanuit dat er op een HM in gent drinken zal zijn. Maar moet ik ook iets eten? ( geen ervaring mee )
 
Groot verschil met deze voormiddag, maar ik heb ook deze namiddag gaan lopen. Sommige stukken pittig.
17 km maar de laatste twee deden de voeten en kuiten pijn. Ook nog altijd zand in de schoenen van twee weken geleden en begint dan te schuren :( En binnen 2 maand moet er nog 5 km bij, ik hoop dat ik het haal.

1 kilometer per week erbij zou in principe echt moeten lukken hoor. Maar die pijn, wel mee opletten. Vermoeidheid in de benen mag zeker maar pijn kan tricky zijn.

Nog zoiets, meestal ga ik gewoon lopen een uur na het eten. Ik ga er vanuit dat er op een HM in gent drinken zal zijn. Maar moet ik ook iets eten? ( geen ervaring mee )

Zeer persoonlijk maar voor een HM a bloc eet ik vooraf toch een drietal sandwiches met confituur (een uur vooraf) en een paar gellekes tijdens ook.

Test dat ook uit bij je long runs. Neem voedsel mee (bvb gels maar kan iets van koek ook zijn) en kijk of je dat goed binnen kan spelen. Nooit nieuwe dingen proberen op wedstrijddag 🙂

Bevoorrading in Gent was vorig jaar elke 5K, zal nu ook wel weer zo zijn.
 
@Chelark007 ben ook nog volop in de opbouwende fase.
Heb gemerkt dat ik vanaf langere runs vanaf een 17km, eten en drinken moet meenemen. Vanaf dan begint bij mij het hongergevoel te komen.

Vandaag Duurloop trail gedaan van 23km. Op km 17 een havermout reep binnen en op het einde van de rit had ik een 0.75 liter water binnen.
Was ideaal moet ik zeggen.
 
@Chelark007 ben ook nog volop in de opbouwende fase.
Heb gemerkt dat ik vanaf langere runs vanaf een 17km, eten en drinken moet meenemen. Vanaf dan begint bij mij het hongergevoel te komen.

Vandaag Duurloop trail gedaan van 23km. Op km 17 een havermout reep binnen en op het einde van de rit een 0.75 liter water binnen.
Was ideaal moet ik zeggen.
Thx, had vandaag een uitgebreide brunch om 10.00 gehad en dus totaal geen honger of dorst. Ook het herfstweer was daarin behulpzaam.
Had ik deze morgen gelopen had het wss anders geweest. Wel niet echt van plan een drinkbus mee te nemen onderweg....

Volg nu een schema tot einde maart ( HM gent ), dat is mijn doel voor dit jaar. Ben vooral benieuwd of ik daarna nog ga blijven lopen..
Maar dan normaal gezien terug de fiets op.
Vrijdag wel nog eens naar runnerslab om een 2de paar schoenen. 1 paar precies toch te weinig voor 3 lopen per week. De 2 intervalloopjes van een half uur kan ik wel nog afwerken mijn mijn ander paar die niet goed zitten voorlopig.

Nu wel stramme kuiten en voeten na de 17km. Dat zand doet ook geen deugd in de schoenen.
 
Terug
Bovenaan