Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
)Vandaag terug gelopen van het werk, 17km in het donker op kleine onverlichte boerenwegen: genieten (zonder eigen licht nog wel scary soms)

Dichter bij huis gaan wonen

Vandaag terug gelopen van het werk, 17km in het donker op kleine onverlichte boerenwegen: genieten (zonder eigen licht nog wel scary soms)
Dichter bij huis gaan wonen moet toch wel een van de betere beslissingen in mijn leven geweest zijn.

Geef toe dat het straf geweest zou zijn

Klinkt als een ideaal scenario om uw voet zwaar om te slaan of erger. Misschien toch een licht meenemen in de toekomst![]()
1. Zeker doen. Ik raad alle lopers aan om echt een schoen te zoeken die bij hun past ipv zelf gewoon een loopschoen te kiezen. Dit voorkomt echt veel blessures. No brainer voor mijIk heb door gezondheidsproblemen (Tinnitus & chronische nekpijn) enkele zeer zware maanden achter de rug. Ik zit momenteel hierdoor in een serieuze dip en ik merk dat de occasionele loopjes van 5km die ik doe een van de weinige momenten zijn waarop mij ik echt nog eens vrij voel.
Huidige afstand (5 - 8 km aan een tempo van 6,5min/km, met weinig overschot)
Ik zou mij dus graag gaan toeleggen op lopen naar een doel, bijvoorbeeld 21km. Maar gezien ik al voldoende gezondheidsproblemen heb wil ik dit wel op een verantwoorde manier aanpakken, daarom graag jullie mening over onderstaande zaken:
1. Ik loop tot op heden altijd gewoon met standaard Nike schoenen van rond de 80 euro die ik op Zalando koop. Ik lees op bepaalde sites (die natuurlijk ook schoenen verkopen) dat je wel goed moet oppassen welke schoenen je aankoopt. Bij Runnerslab bijvoorbeeld stellen ze een 'analyse' voor en op basis daarvan stellen ze dan enkele schoenparen voor. Wat is jullie mening hierover? Is dit zinvol? Zijn schoenen van 80 euro van Nike even goed? Op welke basis kopen jullie je schoenen aan?
2. Ik merk dat ik tijdens het lopen nogal snel last heb van een hoge hartslag, tijdens mijn 2de kilometer (tempo 6,5min/km) haal ik vaak al een hartslag van 160bpm. In Gent bij Energy Lab bieden ze een start 2 run conditietest aan (https://energylab.be/nl/testing-en-coaching/services/start-2-run-conditietest). Dit lijkt me zinvol voor mezelf om mijn hartslagzones te leren kennen en op welk tempo ik best kan lopen? Iemand hier ervaring mee? Lijkt jullie dit zinvol? Of zie ik het meteen te groot?

Ik zou het geld dat je uitgeeft aan punt 2 spenderen aan punt 1. Ik heb vroeger ook een paar keer schoenen uit de decathlon gekocht die niet correct passen. Met dat weggesmeten geld had ik evengoed een deftig paar kunnen kopen.Ik heb door gezondheidsproblemen (Tinnitus & chronische nekpijn) enkele zeer zware maanden achter de rug. Ik zit momenteel hierdoor in een serieuze dip en ik merk dat de occasionele loopjes van 5km die ik doe een van de weinige momenten zijn waarop mij ik echt nog eens vrij voel.
Huidige afstand (5 - 8 km aan een tempo van 6,5min/km, met weinig overschot)
Ik zou mij dus graag gaan toeleggen op lopen naar een doel, bijvoorbeeld 21km. Maar gezien ik al voldoende gezondheidsproblemen heb wil ik dit wel op een verantwoorde manier aanpakken, daarom graag jullie mening over onderstaande zaken:
Ik wil gerust wel eens een afspraak maken bij runnerslab, maar hoe gaat dat precies in zijn werk.
Kan mij nie voorstellen dat die van elk merk en type ne extra brede 47 a 48 hebben liggen.
Gaan ze u dan nie sturen naar ne schoen die bij hun invoorraad zit?
Voor mijn 2e paar schoenen een stuk of 10 geprobeerd omdat ik iets anders wou dan de vorige en de meeste niet goed aanvoelden ondanks een goed resultaat, was allemaal ok voor hen. Ze nemen hun tijd tot ge tevreden zijt en de scan goed zit.Ge loopt over hun plaatje op uw blote voeten => ze analyseren uwe voetafdruk => meten ook uw schoenmaat => komen terug mee 3 paar schoenen die bevorderlijk zijn voor u => mee elk modelleke terug over die plaat en dan analyseren ze terug en bespreken ze dewelke het beste is voor u, terwijl gij zegt welke da het meest comfi is.
Ik stond er sceptisch tegenover, maar die mens kon wel vrij accuraat zeggen waar ik last had tijdens het lopen, dus toch vrij content van
Helaas niet, staat al paar jaar op de radar. Eerst focussen op m'n eerste marathon en dan misschien eindelijk eens wat trails mee pikken!BTW nog mensen die meedoen aan de Houffa Trail volgend weekend?

Wordt eerste trail voor mij sinds 8 jaar ofzo. 1e echte test.Helaas niet, staat al paar jaar op de radar. Eerst focussen op m'n eerste marathon en dan misschien eindelijk eens wat trails mee pikken!
Nu eerst lange tempoduurloop door de gietende regen met een luchtweg infectie, gelukkig een goeie puffer gekregen. Hopelijk geen doping controle onderweg![]()
Ik had dat ook niet en we zijn ondertussen twee jaar verder en de 21km schrikt me totaal niet meer af.Ik ben deze week met een trainingsschema voor een (snelle) halve marathon begonnen. Ik ben eens benieuwd of ik effectief ga beteren want aanleg voor uithoudingssporten heb ik niet.

= 2x21Ik had dat ook niet en we zijn ondertussen twee jaar verder en de 21km schrikt me totaal niet meer af.
De 42 daarentegen![]()