Algemene Loopthread

De "incident detection" van Garmin werkte wel👌. Ik had uiteraard geen gsm mee dus het bericht werd pas verstuurd toen ik terug thuis was.

Waarom niet onmiddellijk geannuleerd net na de val?
Vraag mij eigenlijk af welke systemen in gang schieten wanneer je dat bericht ook effectief laat versturen :)

Niemand hier last van de longen door te lopen met dergelijke temperaturen?

Nee, vind het net aangenamer dan bij warmere temperaturen.
Gisteravond bij -3 nog 13K gaan doen, absolute zaligheid.
 
Waarom niet onmiddellijk geannuleerd net na de val?
Vraag mij eigenlijk af welke systemen in gang schieten wanneer je dat bericht ook effectief laat versturen :)
Je moet invullen naar wie het bericht gestuurd wordt, en die krijgt dan een sms'je: "Persoon X is gevallen, dit is een automatische melding van Garmin" of zoiets.
 
Lopen jullie met verkoudheden? Veel niezen, af en toe slijmerige hoest en iets meer kortademig dan gewoonlijk, precies zo wat meer warrig.
Oké, nu ik het hier zelf typ, toch al een idee maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Lopen jullie met verkoudheden? Veel niezen, af en toe slijmerige hoest en iets meer kortademig dan gewoonlijk, precies zo wat meer warrig.
Oké, nu ik het hier zelf typ, toch al een idee maar toch.
Niet te intensief. Helpt vaak wel om wat 'los te maken' precies. Al kan dat ook gewoon psychologisch zijn omdat ik dan wat frisse buitenlucht binnenhaal :D
 
Gisteren na het werk gaan joggen in de vrieskou. Eerste 10 minuutjes afzien (koud!), daarna heerlijk vlot verstand op nul. Op het einde (dik half uurtje ongeveer) zelfs te warm :p

Bij mij is het een lange warme joggingsbroek, 3 bovenlagen (loop t-shirt, een iets dikkere tussenlaag, en een lichte winddichte bovenlaag), lichte handschoenen + muts. Dus een beetje koud vertrekken, een perfecte temperatuur na 10 minuten, en dan soms net te warm naar het einde toe.

Ik zou ook wel eens dikkere handschoenen moeten halen, denk ik. Ik heb er vrij dunne van de decathlon.

Lopen jullie met verkoudheden? Veel niezen, af en toe slijmerige hoest en iets meer kortademig dan gewoonlijk, precies zo wat meer warrig.
Oké, nu ik het hier zelf typ, toch al een idee maar toch.
Nee, als ik verkouden ben wacht ik toch 4-5 dagen tot het ergste voorbij is.
 
Waarom niet onmiddellijk geannuleerd net na de val?
Vraag mij eigenlijk af welke systemen in gang schieten wanneer je dat bericht ook effectief laat versturen :)



Nee, vind het net aangenamer dan bij warmere temperaturen.
Gisteravond bij -3 nog 13K gaan doen, absolute zaligheid.
Ik wist dat het pas naar mijn vriendin ging sturen (sms + email) zodra ik thuis was, en zij was daar ook, dus het is niet dat ze in paniek zou schieten😉
Ik wou eigenlijk eens testen wat het gaf + had eigenlijk gehoopt dat de locatie die zij kreeg die van de val zou zijn zodat ik de plek sneller kon terugvinden. Maar dat was helaas die van moment van doorsturen (thuis dus).

Vandaag niet te veel last, vel rond linkerknie trekt wat, misschien vanavond al een loopje doen.

Hier ook niet te veel last van de kou, wel inademen door de neus natuurlijk. Soms merk ik wel dat het hier en daar wat meer stinkt, vraag me af wat sommige mensen stoken, of misschien is dat in combinatie met mist, dat het langer blijft hangen of zo

edit: lees nu pas dat er nog volk klaagt van de luchtkwaliteit 😅
 
Ben zelf niet meer gaan lopen. Maar vaak waarschuwen ze u voor de koude op uw longen.
Ik zit zelf al een paar dagen met bloederig snot door van de parking tot het werk te wandelen :unsure:

Denk niet dat het echt kwaad kan voor uw longen, hoor.
Bloederig snot is waarschijnlijk doordat de lucht ook heel droog is als het zo koud is, dus je slijmvlies kan wat beschadigd raken.

Misschien heb ik vroeger teveel naar de iceman geluisterd (Wim Hof), maar een mens kan echt wel tegen de kou.
Alleen als je effectief ziek bent (verkoudheidsvirus, griep, covid...), dan kan je beter binnen blijven en rusten tot je genezen bent. Ook hartpatiënten moeten oppassen (je hart moet harder werken bij extreme temperaturen).
 
Niet te intensief. Helpt vaak wel om wat 'los te maken' precies. Al kan dat ook gewoon psychologisch zijn omdat ik dan wat frisse buitenlucht binnenhaal :D
The same here. Als ik echt ziek ben loop ik niet, maar als de verkoudheid 'los' komt, eens ik eigenlijk zo goed als genezen ben, dan helpt een recuploopje wel. Dan komt alles inderdaad sneller 'echt' los. Of die indruk krijg ik toch ..
 
In de winter, deze week nog bij -5, loop ik steevast met enkel dit als top :


Handschoenen worden me altijd te warm (terwijl ik normaal snel koude handen krijg) dus na een paar kilometer haal ik mijn handen uit de 'hand guards' en ik steek ze er weer in als het te fris moest worden. Het is redelijk prijzig, maar ik heb mijne al 4 jaar en hij is al talloze keren gewassen, gebruikt in weer en wind en is eigenlijk nog gewoon perfect.
 
In de winter, deze week nog bij -5, loop ik steevast met enkel dit als top :


Handschoenen worden me altijd te warm (terwijl ik normaal snel koude handen krijg) dus na een paar kilometer haal ik mijn handen uit de 'hand guards' en ik steek ze er weer in als het te fris moest worden. Het is redelijk prijzig, maar ik heb mijne al 4 jaar en hij is al talloze keren gewassen, gebruikt in weer en wind en is eigenlijk nog gewoon perfect.

Haha ik heb iets gelijkaardig, maar dat alleen zou voor mij toch te koud zijn bij deze temperaturen.
 
Coldgear T-shirt met lange mouwen van Under Armour, daar heb ik zelfs bij vriestemperaturen geen koude in. Ik heb dat vorig jaar ook aan Vlitser aangeraden en hij was er ook zeer tevreden van.

Under Armour Herren Coldgear Armour Mock ultrawarmes Langarmshirt, langärmliges Funktionsshirt für Männer
Beetje threaddigging, maar ik heb deze dus besteld zie. Ik was de koude echt beu, beu, beu :D Andere jaren loop ik er graag in, maar dit jaar geraak ik maar niet vertrokken en zit ik met van alle pijntjes. Die dikke knokkels van overlangs, een stijve nek... Dus maar overstag gegaan en mijn allerliefste Nike voor één kledingstuk vaarwel gezegd :D

Eerste bevinding is al wel... confronterend. Volgens de meting moest ik een M hebben, oa door de taille. Maar ik heb nog wat werk aan de borst- en schouderspieren, volgens mijn shirt. Dat hangt daar toch wel echt te flodderen 🙈

(de zwarte staan in korting, trouwens: https://www.amazon.de/dp/B00QHAPPXO//?tag=beyondgamin01-21 )
 
Beetje threaddigging, maar ik heb deze dus besteld zie. Ik was de koude echt beu, beu, beu :D Andere jaren loop ik er graag in, maar dit jaar geraak ik maar niet vertrokken en zit ik met van alle pijntjes. Die dikke knokkels van overlangs, een stijve nek... Dus maar overstag gegaan en mijn allerliefste Nike voor één kledingstuk vaarwel gezegd :D

Eerste bevinding is al wel... confronterend. Volgens de meting moest ik een M hebben, oa door de taille. Maar ik heb nog wat werk aan de borst- en schouderspieren, volgens mijn shirt. Dat hangt daar toch wel echt te flodderen 🙈

(de zwarte staan in korting, trouwens: https://www.amazon.de/dp/B00QHAPPXO//?tag=beyondgamin01-21 )
Ik sta er nog telkens van versteld hoe goed ie de kou tegenhoudt als ik ermee ga lopen. Ondertussen 3 in m'n bezit, kwestie van de wasmachine ni te vaak te moeten laten draaien. :D
 
Ik merkte de voorbije week zelfs dat ik (op de eerste 10 minuten na) het wel fijn vindt om bij deze temperaturen te joggen. Ik raak mentaal echt in een soort 'verstand op nul' toestand, iets dat ik toch minder heb wanneer het warmer is. Plus een soort vreemde trots van 'kijk mij hier eens joggen bij -3 graden, ik ben een beir' :unsure:

Luchtkwaliteit is effectief wel slecht nu, helaas... We verbruiken allemaal minder gas, maar wel volle bak houtkacheltjes en pellet kachels stoken enzo.
 
Vandaag 10km tijdens de middagpauze gelopen, dat zie je de zondagslopers op het werk ook niet. Ik vond het nochtans zalig met dat zonnetje, van die vuile lucht niet gemerkt, ik liep nochtans in het Rivierenhof.
 
Terug
Bovenaan