Algemene Loopthread

Ik ondertussen al 3 weken niet meer gelopen. Iets te enthousiast mijn fenix 7 solar willen testen in het kluisbos met een spierscheurtje tot gevolg 😛.

Ondertussen wel veel op de rollen want met dit weer krijg je mij niet meer buiten op de fiets.

De benen kriebelen echt wel enorm om terug te lopen en de bossen in te duiken. Voor het eerst ook eens een paar hoka aangeschaft. De speedgoat 5 (trail), ik ben benieuwd. De schoen voelt alleszins goed en heeft niet die absurde hoge stack van een normale hoka.
 
De speedgoat 5 (trail), ik ben benieuwd. De schoen voelt alleszins goed en heeft niet die absurde hoge stack van een normale hoka.

Maar nog altijd geen lage schoen te noemen :P
Een peregine 12 zit op 26,5 in de hak tegenover 38mm voor de speedgoat. Dat is nog altijd 1,2cm hoger :P
Een altra lone peak 5 zit ook op 25mm.
Is trouwens ook de grootste turn-off bij Hoka voor mij, de hoge stack height en het gevoel en de looks die het met zich meebrengt.

Gisteren sinds lang nog eens een wedstrijd gelopen. Kleine 2,2km op 8min pace terug goed onder de 4min/km voelt wel lekker na zolang niet deftig gelopen te kunnen hebben na de knieoperatie. Niet voluit gegaan omdat ik toch nog wat moet opletten wat ik doe.
Was op mijn kinvaras, blijf ik toch een lekkere schoen vinden omdat de demping zo karakteristiek is. In principe zijn mijn on cloudflows net zo snel maar toch lopen ze totaal anders.
 
Doemme. Ik heb een verreking opgelopen door een stom ongeluk. Vrijdag tijdens het lopen had ik een hoge drempel niet tijdig opgemerkt (Ik was aan het praten met iemand die meeliep en daardoor was ik onoplettend), en ik heb dan een zware klap gekregen aan mijn rugspieren. Dat was een erg lelijke smak.

Ik dacht dat het nog meeviel, maar gisteren begon ik er toch meer last van te krijgen. :confused: De rechtkant van mijn onderrug die de zwaarste klap heeft opgevangen is een beetje opgezwollen.
 
Doemme. Ik heb een verreking opgelopen door een stom ongeluk. Vrijdag tijdens het lopen had ik een hoge drempel niet tijdig opgemerkt (Ik was aan het praten met iemand die meeliep en daardoor was ik onoplettend), en ik heb dan een zware klap gekregen aan mijn rugspieren. Dat was een erg lelijke smak.

Ik dacht dat het nog meeviel, maar gisteren begon ik er toch meer last van te krijgen. :confused: De rechtkant van mijn onderrug die de zwaarste klap heeft opgevangen is een beetje opgezwollen.
Al geprobeerd om die spier lichtjes te activeren door wat oefeningen te doen?
Kan helpen om de stijfheid wat te verminderen en het herstel te bevorderen.
 
Mij ingescheven voor de marathon van Frankfurt, dat wordt de marathon waar ik de drie uur gaan verpulveren ;)
In het voorjaar proberen mijn record op de halve scherper te stellen, nog aan het twijfelen welke halve marathon(s) ik ga lopen. Die van GentBrugge of Hapert, allebei in maart. In april heb ik daar nog ene gevonden in Helmond. Nog iemand opties in de maand april? Liefst vlak en snel.
 
Al geprobeerd om die spier lichtjes te activeren door wat oefeningen te doen?
Kan helpen om de stijfheid wat te verminderen en het herstel te bevorderen.
Ja thanks, ik heb wat oefeningetjes gedaan en Voltaren erop gesmeerd.
Dat helpt, als ik in beweging ben voel ik het ook minder.

Als ik het niet forceer dan denk ik dat met mate of lichtjes bewegen en oefeningen doen, in dit geval beter is, dan gewoon neerliggen in de zetel.
De stijfheid er wat uit halen en de doorbloeding bevorderen.
 
Vraagje ivm de Fenix 7. Ik heb deze nu paar maand en gebruik de navigatie telkens ik ga lopen.
Ik laat de horloge zelf een route maken en ben er wel tevreden van.

Nu komt de maar.
Ik loop meestal in de avond/donker en dan loop ik liefst op straat, de keren dat ik in de dag kan, loop ik dan weer liever offroad.
Ik ga dan via hardlopen naar navigatie en laat hem een route maken, maar moet dus in de instellingen telkens offroad aan en af zetten.
Nu dacht ik eens via trail te gaan en daar een route te maken (met offroad aan en hardlopen/wandelen als optie) maar via deze weg kan je geen route laten berekenen...?

Doe ik iets fout of moet ik effectief constant wisselen tussen off- en onroad?
 
Mij ingescheven voor de marathon van Frankfurt, dat wordt de marathon waar ik de drie uur gaan verpulveren ;)
In het voorjaar proberen mijn record op de halve scherper te stellen, nog aan het twijfelen welke halve marathon(s) ik ga lopen. Die van GentBrugge of Hapert, allebei in maart. In april heb ik daar nog ene gevonden in Helmond. Nog iemand opties in de maand april? Liefst vlak en snel.
Veel succes! Een mooi parcours, buiten misschien het begin en einde met nogal veel draaien en keren. Mijn aanbod om eens samen te gaan lopen met Beyondgamers van regio Antwerpen blijft nog steeds geldig ;)

Ik heb me vrijdag trouwens ingeschreven voor de 10 Miles in Antwerpen. Ik heb een email gestuurd naar de organisatie en doordat ik adhv resultaat marathon kon aantonen dat mijn beoogde eindtijd (58 min) realistisch is, mag ik op 23 april in het startvak starten. De 10 miles wordt dus mijn grootste doel voor de lente.
 
Veel succes! Een mooi parcours, buiten misschien het begin en einde met nogal veel draaien en keren. Mijn aanbod om eens samen te gaan lopen met Beyondgamers van regio Antwerpen blijft nog steeds geldig ;)

Ik heb me vrijdag trouwens ingeschreven voor de 10 Miles in Antwerpen. Ik heb een email gestuurd naar de organisatie en doordat ik adhv resultaat marathon kon aantonen dat mijn beoogde eindtijd (58 min) realistisch is, mag ik op 23 april in het startvak starten. De 10 miles wordt dus mijn grootste doel voor de lente.
Damn 10 miles onder het uur. En ik al blij zijn met 10 km op het uur. Toch wel jaloers op uw tijd...
 
Damn 10 miles onder het uur. En ik al blij zijn met 10 km op het uur. Toch wel jaloers op uw tijd...
Belangrijkste is toewijding, gewoon uwzelf goed verzorgen en goed trainen.
Aanleg speelt ook wel een rol, want als je veel aanleg hebt gaat het logischerwijs makkelijker om zulke tijden te lopen.

Maar de stap van 10km/u naar 16km/u is wel immens :P
 
Belangrijkste is toewijding, gewoon uwzelf goed verzorgen en goed trainen.
Aanleg speelt ook wel een rol, want als je veel aanleg hebt gaat het logischerwijs makkelijker om zulke tijden te lopen.
Dit dus.

Ik weet trouwens niet exact waar de grens ligt, 16, 17, 18km/u ??? Maar er is op een bepaald moment, een punt in snelheid waar je nooit zal overgeraken als je daar niet het talent voor hebt.

Maar met toewijding en hard trainen geraak je wel al ver.
 
Vanmorgen 4u. opgestaan, en 4u15 ah lopen.
Rustige run van 12 km gedaan.
Was plezant, maar ik ga het me beklagen op einde van de dag.
Was moeilijk om vanavond te gaan, dus moest zoiets verzinnen.
 
Ik ga mij ook inschrijven voor de 10 miles, benieuwd of ik het ga kunnen uitlopen :)

Onlangs terug begonnen met lopen maar weinig conditie. Ik ga nu twee keer per week lopen (in de week 5km - in't weekend is het rond de 11 à 12km) maar op een zeer rustig tempo.

De 5km doe ik +- 28min - de langere afstanden zit ik aan 6:10/km ofzo.

Ik doe het hoofdzakelijk om eens mijn hoofd leeg te maken, echt zalig, zeker met deze temperaturen :)
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen 4u. opgestaan, en 4u15 ah lopen.
Rustige run van 12 km gedaan.
Was plezant, maar ik ga het me beklagen op einde van de dag.
Was moeilijk om vanavond te gaan, dus moest zoiets verzinnen.
Fuck dat is vroeg, dat doe ik echt nooit. 6 uur is voor mij het vroegste uur.

---

Ik zit zoals reeds gemeld, te sukkelen met de rug door een ongelukje. Gisteren wel een testje gedaan, ik kan nog wel lopen, maar ik kan geen kracht zetten in de onderrug. T'is geen (loop)blessure en volgens de arts maakt lopen het ook niet echt erger. (Al raadt hij het wel af)

Maar het is enorm vermoeiend lopen, dus ik neem gewoon rust tot het beter is. Ik zal wel een beetje wandelen om het soepel te houden, want (en op het 1ste zicht is dit vreemd, op het 2de zicht niet) - niet bewegen en stilzitten, maakt het net erger, terwijl lichtjes bewegen het beter maakt - ...
 
Fuck dat is vroeg, dat doe ik echt nooit. 6 uur is voor mij het vroegste uur.

---

Ik zit zoals reeds gemeld, te sukkelen met de rug door een ongelukje. Gisteren wel een testje gedaan, ik kan nog wel lopen, maar ik kan geen kracht zetten in de onderrug. T'is geen (loop)blessure en volgens de arts maakt lopen het ook niet echt erger. (Al raadt hij het wel af)

Maar het is enorm vermoeiend lopen, dus ik neem gewoon rust tot het beter is. Ik zal wel een beetje wandelen om het soepel te houden, want (en op het 1ste zicht is dit vreemd, op het 2de zicht niet) - niet bewegen en stilzitten, maakt het net erger, terwijl lichtjes bewegen het beter maakt - ...
Ja, idd is niet iets om elke dag te doen.
Maar goed, die km's heb ik weer.

Zonde van je blessure, ik zou zeggen blijven wandelen. Heb dat een tijd heel veel gedaan. Moet zeggen dat is voor mij ook genieten.
Hoofd leegmaken.
 
Vandaag voor het eerst sinds lang nog eens kennis gemaakt met de grond; gevallen over een paar cm uitstekend deksel van zo'n wateraansluiting voor de brandweer. Aan beide knieën van mijn loopbroek (gelukkig maar decathlon, al denk ik wel dat ik ze ga blijven gebruiken😁) een gat. De "incident detection" van Garmin werkte wel👌. Ik had uiteraard geen gsm mee dus het bericht werd pas verstuurd toen ik terug thuis was. Wel grappig dat het (wellicht om diezelfde reden) als een aparte activiteit van een tiental seconden opduikt. Voor de rest gelukkig geen last, daarna nog met de fiets teruggereden om een foto te trekken en het te melden aan stad Gent, hopelijk doen ze er iets aan zodat er niemand anders valt. Mijn hond was wel verschoten 😅
 
Terug
Bovenaan