Er zijn wel studies over de optimale looptemperatuur naar prestatie.
Voor een sprint moet het al vrij warm zijn (25? Dacht ik), terwijl de ideale temp voor marathonprestatie onder de 10 lag dacht ik. Maar dat geldt dan voor een groep, terwijl er per individu grote verschillen kunnen zijn. En dan ook in wedstrijdverband, terwijl intensiteit op training veel lager is.
Ik vraag me wel af wat de huidige korte broek lopers doen als het 20 graden warmer is buiten, de huid afstropen?
Voor een sprint moet het al vrij warm zijn (25? Dacht ik), terwijl de ideale temp voor marathonprestatie onder de 10 lag dacht ik. Maar dat geldt dan voor een groep, terwijl er per individu grote verschillen kunnen zijn. En dan ook in wedstrijdverband, terwijl intensiteit op training veel lager is.
Ik vraag me wel af wat de huidige korte broek lopers doen als het 20 graden warmer is buiten, de huid afstropen?






Veel succes!