Algemene Loopthread

Iemand aanraders qua lange broeken voor temperaturen zoals vandaag?
Gewoon een dikkere lange broek?

45min gelopen vandaag maar was toch te lang. Begin al wat last van kuit en op einde last van hamstring en nu doet alles zeer (inclusief achilles) :(
Stomme bicepspees (knie), moet toch eens meer werk maken van een oplossing hiervoor want conditioneel geen last. Is puur stabiliteitsprobleem en daardoor dus overbelasting (zelfs met 1 keer lopen)
 
Iemand aanraders qua lange broeken voor temperaturen zoals vandaag?
Boven de 0 graden doe ik gewoon een korte loopbroek aan, knieën volledig bloot en korte sokken.
Ik kan daar erg goed tegen. Ik heb nu wel knieën van beton die niet kapot te krijgen zijn.

Ik ben echter wel fan van het merk "under armour". Ik heb een loop t-shirt van dat merk en dat is echt heel goed. Nooit nog last van bebloede tepels tijdens lange duurlopen met dat t-shirt. Ook goed tegen het zweet en goed strak zonder dat het echt strak aanvoelt. Ik loop, daar echt comfortabel mee.

Dus ik vermoed dat de lange loopbroeken van dat merk ook heel goed zijn, maar dit is wel niet zo goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een dikkere lange broek?
Ik heb geen lange loopbroek :unsure:
Boven de 0 graden doe ik gewoon een korte loopbroek aan, knieën volledig bloot en korte sokken.
Ik kan daar erg goed tegen. Ik heb nu wel knieën van beton die niet kapot te krijgen zijn.

Ik ben echter wel fan van het merk "under armour". Ik heb een loop t-shirt van dat merk en dat is echt heel goed. Nooit nog last van bebloede tepels tijdens lange duurlopen met dat t-shirt. Ook goed tegen het zweet en goed strak zonder dat het echt strak aanvoelt. Ik loop, daar echt comfortabel mee.

Dus ik vermoed dat de lange loopbroeken van dat merk ook heel goed zijn, maar dit is wel niet zo goedkoop.
Awel. Ik heb vanmorgen een ritje gedaan met de gravelfiets en mijn Bioracer Spitfire Tempest broek en had daar zo’n deugd van :love: . Bovenaan een laag of vier aan tegen de kou maar die broek zelf is genoeg.
Vandaar dat ik hetzelfde wil om te gaan lopen. Lopen met een zeem lukt wel niet 😁.

Vroeger liep ik ook altijd met korte broek, maar kan er de laatste jaren minder tegen omdat ik ook veel minder loop.
 
T
Ik heb geen lange loopbroek :unsure:

Awel. Ik heb vanmorgen een ritje gedaan met de gravelfiets en mijn Bioracer Spitfire Tempest broek en had daar zo’n deugd van :love: . Bovenaan een laag of vier aan tegen de kou maar die broek zelf is genoeg.
Vandaar dat ik hetzelfde wil om te gaan lopen. Lopen met een zeem lukt wel niet 😁.

Vroeger liep ik ook altijd met korte broek, maar kan er de laatste jaren minder tegen omdat ik ook veel minder loop.
Tempest Beenstukken dan. 😀
 
Ik heb al lang tempest beenstukken. Heel goed maar weet niet of deze gaan blijven zitten tijdens het lopen.

Ik heb sinds mijne loop vorige week zondag pijn aan de onderkant van mijn voet. Ik vermoed gewoon een peesje overbelast, niks ernstig maar heb dus wel niet kunnen lopen tot nu toe
 
Dadelijk even het bos in voor een trailrun van +- 10 KM.
Sluit ik de week af met 60km in totaal.
Begint mooie afstand te worden.

Met dat vele lopen, ben ik vanaf Mei, zo'n 16kg verloren.
Denk da ik nu wel redelijk op gewicht ben, maar nu heb ik steeds dat hongergevoel. Zeker bij de langere afstanden begint dit een rol te spelen.

Iemand tips voor gezonde tussendoortjes.
Pas op ben ne vrij moeilijke mens qua eten ;-), ik eet dus (en lust dus) bijna geen fruit.
 
Voordat iemand hier zegt of opmerkt: Dus je liep vandaag 'alleen maar' in een korte t-shirt en een korte broek en dat was echt alles Makila? :unsure:

Heu neen, ik doe natuurlijk wel een windvestje over dat t-shirt hé :D
Ik had vandaag ook handschoenen aan, het was ook maar 1 graad. Aan de vingers krijg ik het persoonlijk wel snel (heel) koud. Daar kan ik dan weer niet goed tegen.

Maar ik liep inderdaad wel gewoon in een korte broek, met de knieën volledig open en bloot. Op dat vlak kan ik er inderdaad vrij goed tegen.

Bovenaan een laag of vier aan tegen de kou maar die broek zelf is genoeg.
4 lagen? Ik zou echt stikken lol. :tongue: Hier gewoon een t-shirt en daarover een windvestje met lange mouwen.
Na 2 km lopen heb ik het dan echt warm genoeg. Maar goed iedereen is anders hé, de ene krijgt het sneller warm dan de andere persoon :)
 
Laatst bewerkt:
Hier ook 10km gedaan in shirt lange mouwen, lange broek en korte broek erover. Das alles.

Zit aan week 5 van schema HM, merk wel dat de HR naar beneden gaat met te lopen 👍 voorlopig alles ok en geen last met 3x per week te lopen.
 
Is er hier trouwens een lijst ofzo van mensen die op Strave of garmin connect zitten? Zou wel plezant zijn als ik een aantal mensen kan volgen.
 
Is er hier trouwens een lijst ofzo van mensen die op Strave of garmin connect zitten? Zou wel plezant zijn als ik een aantal mensen kan volgen.

Hier ook 10km gedaan in shirt lange mouwen, lange broek en korte broek erover. Das alles.

Zit aan week 5 van schema HM, merk wel dat de HR naar beneden gaat met te lopen 👍 voorlopig alles ok en geen last met 3x per week te lopen.
HR deed vreemd met nieuwe horloge. Aan de pols klopt het toch niet altijd, dat krijgen ze zelfs met een deftig sporthorloge niet altijd voldoende accuraat. Een borstband is zoveel beter!

Stevig sprintje van enkele honderden meters bergop? --> HR zakte van 170 naar 160. :unsure:
Daarna bergaf uitbollen, stijgt de HR naar 172. :biglaugh:
Yeah right ..
 
Laatst bewerkt:


HR deed vreemd met nieuwe horloge. Aan de pols klopt het toch niet altijd, dat krijgen ze zelfs met een deftig sporthorloge niet altijd voldoende accuraat. Een borstband is zoveel beter!

Stevig sprintje van enkele honderden meters bergop? --> HR zakte van 170 naar 160. :unsure:
Daarna bergaf uitbollen, stijgt de HR naar 172. :biglaugh:
Yeah right ..
Kwetet, tis niet accuraat. Fietsen altijd met HR band, lopen eigenlijk nooit. Ga dat eens proberen.
 
Voordat iemand hier zegt of opmerkt: Dus je liep vandaag 'alleen maar' in een korte t-shirt en een korte broek en dat was echt alles Makila? :unsure:

Heu neen, ik doe natuurlijk wel een windvestje over dat t-shirt hé :D
Ik had vandaag ook handschoenen aan, het was ook maar 1 graad. Aan de vingers krijg ik het persoonlijk wel snel (heel) koud. Daar kan ik dan weer niet goed tegen.

Maar ik liep inderdaad wel gewoon in een korte broek, met de knieën volledig open en bloot. Op dat vlak kan ik er inderdaad vrij goed tegen.


4 lagen? Ik zou echt stikken lol. :tongue: Hier gewoon een t-shirt en daarover een windvestje met lange mouwen.
Na 2 km lopen heb ik het dan echt warm genoeg. Maar goed iedereen is anders hé, de ene krijgt het sneller warm dan de andere persoon :)
Dat ging over mijn fietsrit 😉. Dan pak je toch altijd wel wat wind op uw lichaam dat niet beweegt.
 
Voor eerst sinds lang terug wat consistenter beginnen lopen, maar nog verre van echt regelmatig! In oktober en november uitgekomen op zo'n 2x week gaan lopen (gem, want soms een week niets en dan een week 3x) maar merk wel dat de goesting echt terug komt en ook de conditie al sprongen vooruit neemt. Merkte afgelopen week dat de Trenara tempo's echt al te traag begonnen worden voor mij, mijn LSD tempo's lagen gewoon volledig onder zone 2, dat ging niet vooruit.
Dus afgelopen vrijdag een 5km test gepland om te hercalibreren en daar mijzelf vooral verrast!

Doel was mikken op sub 20, wou starten aan 3'50/km en zien waar ik uitkwam, uiteindelijk waren de eerste 2km aan 3'45 en dan gwn blijven aanhouden en nog opt einde wat bijgegeven en volledig tot aan het gaatje gegaan, de laatste meters was echt aftellen tot de horloge signaal gaf!

Geëindigd met een nieuw PR (nooit een 5K gelopen ook eigenlijk alsk in vorm zat) van 18'32! Nooit gedacht dat ik dat nu al zou doen, het geeft me wel veel hoop. Heb altijd al snelheid in de benen gehad, misschien moet ik me, als de linkerknie het niet meer volhoudt voor de marathon, eens focussen op de 'kortere' afstanden. Deed wel deugd om echt nog eens all-out te kunnen gaan en de benen doen ontploffen!

Aangezien ik volgend jaar M35 ben, misschien ook eens kijken om terug wat afstanden op de piste te lopen, lijkt me tof om terug wedstrijden te lopen.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook 10km gedaan in shirt lange mouwen, lange broek en korte broek erover. Das alles.

Ik heb nooit niet begrepen waarom mensen een korte broek over een lange tight heen dragen.
Dat lijkt mij ten eerste niet gemakkelijk omdat je met die binnenbroek zit en ten tweede ziet dat er altijd vreemd uit.

Als je trouwens nu nog met een korte broek alleen loopt dan ben je gewoon goed gek.
Daar is niks van “ik kan daar goed tegen” aan. Die soft tissue heeft bij iedereen er baat bij dat deze dat warm en beschermd wordt gehouden.
 
Ik heb nooit niet begrepen waarom mensen een korte broek over een lange tight heen dragen.
Dat lijkt mij ten eerste niet gemakkelijk omdat je met die binnenbroek zit en ten tweede ziet dat er altijd vreemd uit.

Als je trouwens nu nog met een korte broek alleen loopt dan ben je gewoon goed gek.
Daar is niks van “ik kan daar goed tegen” aan. Die soft tissue heeft bij iedereen er baat bij dat deze dat warm en beschermd wordt gehouden.
Korte broek erover lijkt me eerder voor extra laag tegen de wind. Gelijk een regenjas.

Tot -5° prefereer ik wel een short en lager in België komt ook maar weinig voor. Anders krijg ik het snel te warm en krijg ik een benauwd gevoel.
Zolang ik in beweging ben zullen de benen wel warm blijven.

Heb je daar enig onderzoek naar want voor mij lijkt het meer een persoonlijke voorkeur.
 
Ik heb nooit niet begrepen waarom mensen een korte broek over een lange tight heen dragen.
Dat lijkt mij ten eerste niet gemakkelijk omdat je met die binnenbroek zit en ten tweede ziet dat er altijd vreemd uit.
Hier ook korte broek over tights <10°. Tights hebben geen of onhandige zakjes, terwijl ik in m'n korte broek gemakkelijk 2 flasks, sleutels, gsm en een snack wegkrijg. Is niets ongemakkelijk aan.
 
Hier de short tot rond het vriespunt, dan een legging onder de short, voornamelijk tegen de koude modder enzo, vooral op m'n benen dan 😁
En dan heb ik nog de keuze tussen een dikke of een dunne legging. Handschoenen wel noodzakelijk onder 3°.
 
Terug
Bovenaan