Algemene Loopthread

Lijken inderdaad top handschoenen maar meeste reviews lees ik dat ze bij vries toch niet voldoende warm zouden zijn?

Kan misschien wel werken, maar dan zal ik ze al moeten passen of ze beiden wel voldoende fitten over elkaar.

Zal anders dan eens langs gaan in de as adventure, daar hebben ze die Gores ook :)
Vaak zijn die regenbestendige die ze er over doen een want i.p.v. handschoen en iets ruimer zodat het vaak wel past. Maar inderdaad best eens proberen.
 
Voor de marathon, ben ik op zoek naar een belt waarin 7tal gels+1 of 2 min flesjes inpassen. Ik heb nu al een spibelt en drinkgordel, maar die spibelt is te klein voor flesjes en die drinkgordel wat te groot voor tijdens een wedstrijd. Ik dacht aan een flipbelt+waterbottle van flipbelt? of andere opties?
niemand?
 
Waarom wil je water meenemen tijdens een marathon? Ik weet niet welke marathon je gaat lopen, maar normaal gezien zijn er wel drankposten om de 5k, in sommige marathon zelfs frequenter. Desnoods ga je wat trager aan de drankposten als je schrik hebt dat je anders te weinig binnen krijgt. Gellekes steek ik persoonlijk gewoon altijd in mijn achterzak, nog nooit een marathon met een belt gelopen.
 
Waarom wil je water meenemen tijdens een marathon? Ik weet niet welke marathon je gaat lopen, maar normaal gezien zijn er wel drankposten om de 5k, in sommige marathon zelfs frequenter. Desnoods ga je wat trager aan de drankposten als je schrik hebt dat je anders te weinig binnen krijgt. Gellekes steek ik persoonlijk gewoon altijd in mijn achterzak, nog nooit een marathon met een belt gelopen.
Normaal gebruik mijn spibelt om mijn gellekes weg te steken, dat werkt goed, maar kan dus geen water bij. De drinkgordel die ik heb, is net wat te groot voor tijdens een wedstrijd. In principe loop ik meestal ook zonder belt, maar vorig jaar vond ik dat bij marathon van Rotterdam, toch iets te weinig drankposten, het is ook meer kwestie om toch maar iets van water te hebben, daarom ben ik op zoek naar 'snelle' belt met een 'minimaal' flesje. Flipbelt+1 keer 175ml liter ofzo, dat ziet er wel okay uit, al vraag ik naar ervaringen...
 
Niet twijfelen, niet discussiëren, gewoon kopen.

Shipping the USA ONLY ;)
Ja ik weet het je kan ze ook in België kopen :tongue:
Lijken inderdaad top handschoenen maar meeste reviews lees ik dat ze bij vries toch niet voldoende warm zouden zijn?
Diegene die MrKendl post zijn er voor regen, wind en frisse temperaturen. Voor echte vrieskoude kan je beter de 'thermo' versie kopen van hetzelfde merk.

Opmerking: Ik heb die MrKendl gepost heeft. Ze helpen dus wel tegen fris weer, maar eens het onder nul zakt (dus als het echt vriest), moet ik de toppen van mijn vingers in de handschoenen frommelen anders bevriezen die topjes bij mij. Dus ik overweeg ook de thermische versie ervan te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring mee. Ik heb voldoende aan halve liter water uit bekertjes als het niet te warm is. Wel heel tevreden over m'n half thights van Saysky waar er in totaal 6 gels in passen.
Ik verlies 1kg per 10km als ik niets drink. Dus zonder drinken? --> 4kg. Half litertje = 3.5kg verlies.
Hoe ik dit weet? Ik heb 4 marathons gelopen he (2014 tem 2017), steeds bij relatief fris weer.

Ik verlies echt veel vocht. :frown: , dus als ik nog ooit een marathon loop dan mag ik zeker niet vergeten van extra veel te drinken.
 
Het zijn de volgende geworden:

Nog getwijfeld met de volledig waterproof thermo versie van die C5, maar die voelden me iets te bruut aan. Bewegingsvrijheid van men hand werd wat teveel belemmerd.

Ik hoop dat ze zullen voldoen voor wat ik wil. Maar ik denk het wel, gezien met die dunne lapjes die ik eerst had...
 
Het zijn de volgende geworden:

Nog getwijfeld met de volledig waterproof thermo versie van die C5, maar die voelden me iets te bruut aan. Bewegingsvrijheid van men hand werd wat teveel belemmerd.

Ik hoop dat ze zullen voldoen voor wat ik wil. Maar ik denk het wel, gezien met die dunne lapjes die ik eerst had...
De juiste keuze gemaakt ;)
 
Windvestje was niet voldoende vandaag (0 graden). Toch een wintervestje moeten aandoen, en handschoenen.
Nog wel gelopen met een half lange loopbroek (het is te zeggen tot aan de knieën maar de knieën nog bloot, daarboven wel bedekt, dus echt kort is dat ook niet meer .. het begint toch wat te koud te worden .. vanaf volgende week wordt het zelfs voor mij een lange broek)

Het gevoel ging vandaag naar beneden van km 1 tem km 6, ik was wat slapjes, daarna ging het gevoel terug naar omhoog en na 10+km ging het vlotter dan vlot. Dat is bij mij een teken dat het qua fysiek wel heel goed zit, maar dat ik iets te weinig voedingsstoffen binnen heb. Dus dat wordt een beetje extra energie aanvullen.
 
Windvestje was niet voldoende vandaag (0 graden). Toch een wintervestje moeten aandoen, en handschoenen.
Nog wel gelopen met een half lange loopbroek (het is te zeggen tot aan de knieën maar de knieën nog bloot, daarboven wel bedekt, dus echt kort is dat ook niet meer .. het begint toch wat te koud te worden .. vanaf volgende week wordt het zelfs voor mij een lange broek)

Het gevoel ging vandaag naar beneden van km 1 tem km 6, ik was wat slapjes, daarna ging het gevoel terug naar omhoog en na 10+km ging het vlotter dan vlot. Dat is bij mij een teken dat het qua fysiek wel heel goed zit, maar dat ik iets te weinig voedingsstoffen binnen heb. Dus dat wordt een beetje extra energie aanvullen.
Ik vond het ook wel frisjes vandaag toen ik startte. Maar uiteindelijk wel snel opgewarmd. Gewoon thermische shirt met lange mouwen en T-shirt met korte mouwen erover. Handschoenen zelfs uitgedaan laatste paar k omdat ik het te warm kreeg 😅
 
Het enige wat ik dan kan denken is wat je dan in de zomer doet :crazy:

Ik heb het niks te warm nu. Veel te koud heb ik het. Ik heb echt een hekel aan de winter.
 
Vanmiddag proberen een trail te lopen van een 16km.
Kijk er naar uit om in het bos te lopen. Is toch een hele verademing in vergelijking met de looptochten door de week s'avonds.

Ik zou eigenlijk eens goede weekschema's moeten opstellen om te lopen.

Want merk dat ik daar toch wel nood aan heb.
 
Normaal gebruik mijn spibelt om mijn gellekes weg te steken, dat werkt goed, maar kan dus geen water bij. De drinkgordel die ik heb, is net wat te groot voor tijdens een wedstrijd. In principe loop ik meestal ook zonder belt, maar vorig jaar vond ik dat bij marathon van Rotterdam, toch iets te weinig drankposten, het is ook meer kwestie om toch maar iets van water te hebben, daarom ben ik op zoek naar 'snelle' belt met een 'minimaal' flesje. Flipbelt+1 keer 175ml liter ofzo, dat ziet er wel okay uit, al vraag ik naar ervaringen...
Niet echt ervaring met veel mee te pakken tijdens het lopen. Maar ik was zelf op zoek naar een loopbroek met opbergvak voor gsm en ik kwam dit tegen:

Lijkt me dat je daar wel wat in kwijt kan van flesjes enzo.
 
Niet echt ervaring met veel mee te pakken tijdens het lopen. Maar ik was zelf op zoek naar een loopbroek met opbergvak voor gsm en ik kwam dit tegen:

Lijkt me dat je daar wel wat in kwijt kan van flesjes enzo.
ik heb deze maar zonder de tight eronder, gsm in die achterzak is zeer handig, je merkt niet dat hij er zit maar waar ik een fles comfortabel zou kwijt kunnen zie ik nu niet echt. Op de foto zie je eentje van 250ml maar lijkt me toch wat groot om echt praktisch te zijn. Ik zal het morgen eens proberen :D

Uitstekende broek verder.
 
Zag er wat tegenop vanochtend aangezien het hier onder de 0 graden was, maar toch enorm genoten van m'n loopje. Goed gekleed, en voelde wel weer goed na een weekje van opkomende ziekte.
 
Moet ook zeggen 1x bezig is het plezant om te lopen.
Vooral de omgeving is nu zalig mooi. Gewoon genieten.
63km weekje zit erop.
Morgen rustig uitwandelen met de madam.
 
Terug
Bovenaan