Algemene Loopthread

Ik koop mijn loopschoenen meestal online via keller-sports. Vorige week "Asics Gel Nimbus" met korting --> 96€

Ik heb zeer zware platvoeten dus 95%+ van de schoenen op de markt zijn voor mij een no-go. Ondertussen heb ik wel al een degelijk arsenaal aan schoenen waarvan ik weet dat ze goed zitten en kan ik ze idd perfect online beginnen kopen. Maar voor de Brooks Glycerin gts 20 heb ik dus 180 euro opgehoest. Wat mij betreft wel de eenmalige meerprijs (nuja, is gewoon MSRP) waard om blessures te voorkomen en gezond te trainen.
 
Onder het mom stel een doel: mij ingeschreven voor de HM van Gent samen met een kameraad.
Valt die wat ok of beter een andere gekozen als eerste HM?
 
Vandaag sessie 3 en 4 van de week. 5km, even pauzeren en daarna 12 km, dus in totaal ruim 17km gelopen vandaag.
Voor het eerst sinds KOTK terug opnieuw een week boven de 40km totale afstand.

Het ging wel vlotjes, alle kilometers waren sneller dan 10km/u en dat met 100% in zone 1 & zone 2 te lopen. (of zone 2 en zone 3 als je alles indeelt in 6 ipv 5 zones zoals Polar doet)

Alleen de laatste kilometers moest ik de HR een beetje in het oog houden om niet in zone 3 te gaan, door vermoeidheid liep dat dan een beetje op.
 
45 min lopen met gem 190HS. Da's pas trainen!

Hoewel het een georganiseerde loop was..
..denk ik dat mijne fr 245 verkeerde metingen doet de laatste tijd. 190 HS hou ik normaal maar 10 min vol. Ik zie ook ineens een rare sprong na 2km.

Intens afgezien dat het echt heel oncomfortabel is, dat was het sowieso.
 
Hebben ze in de Runners Store lichtjes of iets anders om visibiliteit in het donker te optimaliseren?
Ik loop meer & meer in de ochtend (6u30) en loop vooral zonder iets van licht e.d. - niet bepaald veilig dus ook al loop ik wel op plaatsen waar er weinig verkeer is.
Zou graag iets aanschaffen en heb nog een bon van Runners Store liggen. Iemand tips? Ook buiten Runners Store om. Liefst iets dat niet te onhandig is :unsure:
 
Ik zou rond eind april, begin mei 2023 een marathon willen lopen. Aangezien ik er gerust een vakantie van wil maken mag het zeker in het buitenland zijn, en rond die periode is er bv Wenen, Genève of Praag. Zijn er anders nog aanraders rond die periode? Boston is volzet jammer genoeg, een major als eerste zou wel leuk zijn.
 
Gisteren nog eens meegestart op de Korte Cross in Roeselare, een van de zotste starten van het jaar.
Met 70 mannen vol vol starten en na 200m een 90° bocht, ik denk dat het +/- 24" was de eerste 200m :)
 
Ik zou rond eind april, begin mei 2023 een marathon willen lopen. Aangezien ik er gerust een vakantie van wil maken mag het zeker in het buitenland zijn, en rond die periode is er bv Wenen, Genève of Praag. Zijn er anders nog aanraders rond die periode? Boston is volzet jammer genoeg, een major als eerste zou wel leuk zijn.

Succes alvast! Ik heb zelf nog geen ervaring om je verder te helpen maar Boston moet je sowieso adhv andere erkende marathon kwalificeren en kunnen lopen op 3u + evt tijd bij vanaf bepaalde leeftijden.

Hebben ze in de Runners Store lichtjes of iets anders om visibiliteit in het donker te optimaliseren?
Ik loop meer & meer in de ochtend (6u30) en loop vooral zonder iets van licht e.d. - niet bepaald veilig dus ook al loop ik wel op plaatsen waar er weinig verkeer is.
Zou graag iets aanschaffen en heb nog een bon van Runners Store liggen. Iemand tips? Ook buiten Runners Store om. Liefst iets dat niet te onhandig is :unsure:


Bij den Action hebben ze voor 3 eur verpakt per twee stuks van die goeie rode lichtjes met verschillende standen die je om je enkel of arm kan krullen. Te vinden in de sport"afdeling". Ik heb er al zo'n hoop gekocht in het verleden en gaan een poos mee.

Even opgezocht: https://www.action.com/nl-be/p/reflecterende-sportarmband/

Imo veel handiger dan zo'n heel harnas tenzij je echt iets zoekt dat ook je pad goed kan verlichten (maar dan is zo'n harnas imo toch ook niet zo helder).
 
200 meter! Da's wel een heel korte cross!

Kwam natuurlijk nog 1500m achter die heel hectisch was door smalle passages, iemand vloog de struiken in (weggegleden in de modder) en nog enkele valpartijen 😀

ik zelf kwam te snel aankwam in de eerste bocht + misschien te korte pinnen en de bocht goed gemist.
Maar de toppers zijn dan nog niet op hun adem getrapt en trekken gewoon door.
Zelf doe ik daar totaal niet mee voor de prijzen maar gewoon de hectische race en die start zijn zalig .
 
Hebben ze in de Runners Store lichtjes of iets anders om visibiliteit in het donker te optimaliseren?
Ik loop meer & meer in de ochtend (6u30) en loop vooral zonder iets van licht e.d. - niet bepaald veilig dus ook al loop ik wel op plaatsen waar er weinig verkeer is.
Zou graag iets aanschaffen en heb nog een bon van Runners Store liggen. Iemand tips? Ook buiten Runners Store om. Liefst iets dat niet te onhandig is :unsure:
Ik heb altijd al goeie dingen gehoord over dat lichtjesharnas van Decathlon.
 
Ik heb zeer zware platvoeten dus 95%+ van de schoenen op de markt zijn voor mij een no-go. Ondertussen heb ik wel al een degelijk arsenaal aan schoenen waarvan ik weet dat ze goed zitten en kan ik ze idd perfect online beginnen kopen. Maar voor de Brooks Glycerin gts 20 heb ik dus 180 euro opgehoest. Wat mij betreft wel de eenmalige meerprijs (nuja, is gewoon MSRP) waard om blessures te voorkomen en gezond te trainen.
En je hebt carbon schoenen gekocht?
Wel goed opletten dan want dat loopt echt wel anders en als je al blessuregevoelig bent moet je dubbel opletten.

Je zou niet de eerste zijn die een stressfractuur overhoudt dan zijn hogere trainingspace :p
 
En je hebt carbon schoenen gekocht?
Wel goed opletten dan want dat loopt echt wel anders en als je al blessuregevoelig bent moet je dubbel opletten.

Je zou niet de eerste zijn die een stressfractuur overhoudt dan zijn hogere trainingspace :p

Ja maar de meest stabiele en minst agressieve blijkbaar. En zou ze sowieso zelden gebruiken. :)

Ik heb met sporten eigenlijk nog nooit blessures gehad. Toch al vele jaren krachttraining en diverse duursporten op zitten, en YTD 1000+ km gelopen en 5.5k+ gefietst. Bij het minste pijntje ga ik wel overanalyseren. :unsure:
 
Voor het BK halve marathon in Gentbrugge: er is de optie om me in te schrijven als recreant en als elite/wedstrijdloper BK. Ik zou een VAL-nummer moeten ingeven, maar ik weet niet of mijn atletiekclub ingeschreven is bij de Vlaamse Atletiekliga. M'n club maakt wel deel uit van KAVV.

Iemand een idee of het veel verschil uitmaakt? Waarschijnlijk start ik als recreant gewoon in een tragere wave?
 
Hebben ze in de Runners Store lichtjes of iets anders om visibiliteit in het donker te optimaliseren?
Ik loop meer & meer in de ochtend (6u30) en loop vooral zonder iets van licht e.d. - niet bepaald veilig dus ook al loop ik wel op plaatsen waar er weinig verkeer is.
Zou graag iets aanschaffen en heb nog een bon van Runners Store liggen. Iemand tips? Ook buiten Runners Store om. Liefst iets dat niet te onhandig is :unsure:
Als automobilist valt reflectie me veel sneller op dan verlichting.
 
Voor het BK halve marathon in Gentbrugge: er is de optie om me in te schrijven als recreant en als elite/wedstrijdloper BK. Ik zou een VAL-nummer moeten ingeven, maar ik weet niet of mijn atletiekclub ingeschreven is bij de Vlaamse Atletiekliga. M'n club maakt wel deel uit van KAVV.

Iemand een idee of het veel verschil uitmaakt? Waarschijnlijk start ik als recreant gewoon in een tragere wave?
Een VAL-nummer is een persoonlijke borstnummer uitgegeven door de VAL. Het kan zijn dat je bent ingeschreven bij je atletiekclub als recreant en dan heb je sowieso geen VAL-nummer. Het enigste verschil is dat je zonder VAL-nummer niet zal opgenomen worden in de uitslag van het BK, wel in de uitslag van de wedstrijd. Dus zeer hypothetisch, als je als eerste over de streep zou komen, zal je toch geen BK zijn. Er zijn volgens mij niet zo veel deelnemers, dus ik denk niet dat er een opdeling is in waves.
 
Voor het BK halve marathon in Gentbrugge: er is de optie om me in te schrijven als recreant en als elite/wedstrijdloper BK. Ik zou een VAL-nummer moeten ingeven, maar ik weet niet of mijn atletiekclub ingeschreven is bij de Vlaamse Atletiekliga. M'n club maakt wel deel uit van KAVV.

Iemand een idee of het veel verschil uitmaakt? Waarschijnlijk start ik als recreant gewoon in een tragere wave?
Als recreant is de kans groot dat je in een wave vrij alleen loopt en wint in 1u19-20.

Indien je 1u17-20 denkt te lopen zou ik toch proberen in de snellere wave te zitten…

Vergelijk hier maar eens beide waves van vorig jaar. 2021 was verschil nog groter.
 
Laatst bewerkt:
Voor het BK halve marathon in Gentbrugge: er is de optie om me in te schrijven als recreant en als elite/wedstrijdloper BK. Ik zou een VAL-nummer moeten ingeven, maar ik weet niet of mijn atletiekclub ingeschreven is bij de Vlaamse Atletiekliga. M'n club maakt wel deel uit van KAVV.

Iemand een idee of het veel verschil uitmaakt? Waarschijnlijk start ik als recreant gewoon in een tragere wave?
Als ge van plan zijt sub 1u20 te lopen zou ik een val nummer aanvragen en u in de elite wave inschrijven.
 
Terug
Bovenaan