Algemene Loopthread

I shit you not, aan het buffet in ons hotel op vakantie stond iemand op Alphafly’s. Die liep zo de hele dag rond.

Dat is wel echt maf! Als je daarop rustig wandelt, heb je echt de indruk om te vallen. Ontzettend onaangenaam.

Wel ooit eens een review gezien van de Alphafly op YouTube (van “Believe in the run” geloof ik). Daarin stellen ze de vraag voor wie de schoen nu eigenlijk gemaakt is. Hun conclusie was dat het echt is voor mensen die prestatie nastreven en elk percentje eruit te halen.

Om dan te eindigen met de woorden “Until the hipsters find out about it”. Het is dus zo ver!
 
Loopschoenen zijn blijkbaar echt dé shit tegenwoordig bij de hipsters :p Maat van mij uit Duitsland (hipster tot de 3rde graad) heeft meerdere paren Salomon, Asics, Mizuno, ... Vond dat wel grappig dat die dezelfde schoenen als mij had, maar nog nooit langer dan 2km heeft gelopen, niks mis mee uiteraard, maar moest wel eens glimlachen :)
Ja, je geeft nu echt de correcte omschrijving van de kerel die de schoenen aanhad. Hipsterkapsel, hipsteroorring, hipsterkledij. En hij zag er ook Duits uit.
 
Wat gebeurt er hier toch allemaal… Het gaat hier meer over iets waar ik 0,0 van begrijp dan over het werkelijke lopen 😱.

Nog een update over mijn pace opdracht van zondag: Net bericht gekregen dat de verantwoordelijke van Golazo op het evenement (ons Anais) heeft laten weten de zwarte Polar shirts voor de pacers op zijn. Er wordt dus gevraagd om met een neutraal zwart shirt te lopen.

Golazo vraagt dus absurde bedragen voor de inschrijvingen, maar kan zelf niet het nodige doen om een deftige organisatie te voorzien.

Ik moet dus met een zwart neutraal shirt lopen… Denk dat den deze een fluo geel shirt gaat aandoen waar ik in koeien van letters “GARMIN” opschrijf.

Bende amateurs.
Hoe was het pacen eigenlijk? Want ik zag dat ge nog wat in de Ardennen had liggen lopen s ochtends? 😀
 
Ondertussen gigantisch tevreden over de Fenix 7X. Battery life is ongeloofijk, maar met 1 caveat: bij loopjes in het donker zorgt de LED (die mee je cadans volgt of gewoon knippert) wel voor een serieus batterijverbruik. Uurtje lopen kan dan toch al 15% batterij kosten (wel in combinatie met muziek luisteren via BT, wat ook wel energie kost).

In de zomer gaat het battery life zo richting 1 maand, nu ik een paar uur per week in het donker loop laad ik heel wat vaker op :)
 
bij loopjes in het donker zorgt de LED (die mee je cadans volgt of gewoon knippert) wel voor een serieus batterijverbruik
1 keer gebruikt en nu zet ik dat gewoon af, zie daar geen meerwaarde in
Als het donker is draag ik wel een ander lampje dat gemaakt is om zelf goed te kunnen zien :)
 
1 keer gebruikt en nu zet ik dat gewoon af, zie daar geen meerwaarde in
Als het donker is draag ik wel een ander lampje dat gemaakt is om zelf goed te kunnen zien :)

Ik heb ook wel een lamp op m'n borst voor maximale zichtbaarheid, maar ergens ook met de insteek "hoe meer zichtbaarheid hoe beter".

Ofwel laat ik dat aanstaan om te showen dat mijn horloge een LED heeft, dat kan ook :unsure:

😀
 
Ik heb ook wel een lamp op m'n borst voor maximale zichtbaarheid, maar ergens ook met de insteek "hoe meer zichtbaarheid hoe beter".

Ofwel laat ik dat aanstaan om te showen dat mijn horloge een LED heeft, dat kan ook :unsure:

😀
Ik heb die LED nog nooit gebruikt tijdens het lopen 😅 .
Maar ik vind het wel handig om altijd een zaklamp bij te hebben (GSM laat ik toch dikwijls ergens rondslingeren; één van de andere meestgebruikte features is de "find my phone" hier); handig als er een brokje van de hond onder een kast gerold is of zo 😁

Om het over iets anders te hebben: langs welke kant van de weg lopen jullie eigenlijk? Na een tijdelijke verhuis wegens renovatie richting Vlaamse Ardennen waar ik moederziel alleen over boerenwegels liep en slechts af en toe een mountainbiker tegenkwam, zit ik nu terug in het Gentse en het valt me echt op dat iedereen rechts loopt/wandelt, zeker op het jaagpad langs de Schelde e.d. 't Gaat er bij mij moeilijk in, ben vanop de lagere school geconditioneerd om als voetganger links te lopen 😅. Ik switch nu dus ook maar regelmatig naar rechts om tegenliggers te vermijden (als ik de hond meeneem, laat ik toch graag wat ruimte tussen, de tegenligger heeft daar niet altijd aandacht voor), maar vraag me af of ik iets gemist heb...
 
Meestal links tenzij er een blinde bocht naar links is op wegjes waar ik op straat moet lopen, dan switch ik toch even naar rechts want als er dan een wagen kort draait zit je eronder.
 
Om het over iets anders te hebben: langs welke kant van de weg lopen jullie eigenlijk? Na een tijdelijke verhuis wegens renovatie richting Vlaamse Ardennen waar ik moederziel alleen over boerenwegels liep en slechts af en toe een mountainbiker tegenkwam, zit ik nu terug in het Gentse en het valt me echt op dat iedereen rechts loopt/wandelt, zeker op het jaagpad langs de Schelde e.d. 't Gaat er bij mij moeilijk in, ben vanop de lagere school geconditioneerd om als voetganger links te lopen 😅. Ik switch nu dus ook maar regelmatig naar rechts om tegenliggers te vermijden (als ik de hond meeneem, laat ik toch graag wat ruimte tussen, de tegenligger heeft daar niet altijd aandacht voor), maar vraag me af of ik iets gemist heb...

Op een jaagpad altijd rechts.
Eigenlijk is mijn regel: als er geen auto's op dezelfde plaats kunnen passeren dan rechts.

Niets zo hatelijk als fietser als er een tegenligger afkomt en een loper die links loopt. Die loper maakt geen plaats, want heeft zelfs niet eens door dat er een conflict zal voordoen, want die denkt dat je wel even naar het midden/ andere kant kan.

Ik snap dat links lopen beter is als er auto's zijn (zonder dat je op een voetpad kan), maar op andere plaatsen zie ik echt geen enkel voordeel. Enkel meer frustraties.

Maar misschien ben ik daar de rare in? :)
 
Altijd links van de rijbaan voor mij op het jaagpad langs het Albertkanaal (Schoten - Schilde). Er zijn geen blinde bochten.

In het begin liep ik eens aan de rechterkant, maar ik ben toen bijna in m'n rug aangereden door een peloton van +30 wielrenners waarbij de voorste man niet aan het opletten was en pas op het laatste moment uitweek zonder zijn collega's te waarschuwen. No thanks, geen zin om m'n rug te breken.
 
Altijd links, rijweg of fietspad of jaagpad. Dat schrijft de wegcode ook voor.
Je moet altijd de tegenligger aan jou kant kunnen zien aankomen en hij jou. Ik ben er ook steeds van verbaasd hoeveel mensen hier tegen zondigen.
 
Altijd links van de rijbaan voor mij op het jaagpad langs het Albertkanaal (Schoten - Schilde). Er zijn geen blinde bochten.

In het begin liep ik eens aan de rechterkant, maar ik ben toen bijna in m'n rug aangereden door een peloton van +30 wielrenners waarbij de voorste man niet aan het opletten was en pas op het laatste moment uitweek zonder zijn collega's te waarschuwen. No thanks, geen zin om m'n rug te breken.
I agree. Altijd links omdat ik het verkeer wil zien aankomen. Ook op het jaagpad. Daar wordt door de meeste coureurs harder dan 30 km/u gereden, of bomma en bompa die voor hun leeftijd te snel op hun elektrische fiets rijden en dan hebben we het nog niet gehad over speed pedelecs... Ik leg mijn eigen veiligheid niet in handen van een groep fietsers die mij al dan niet gezien heeft.

Hoe minder verantwoordelijkheid ik aan andere moet geven over mijn eigen veiligheid hoe beter.
 
ik loop te weinig op jaagpad waar er veel fietsers passeren in groep die snel rijden.

Maar wat doen jullie dan op een pad in het bos? Ik vind dat zo raar als er daar iemand links loopt.
 
ik loop te weinig op jaagpad waar er veel fietsers passeren in groep die snel rijden.

Maar wat doen jullie dan op een pad in het bos? Ik vind dat zo raar als er daar iemand links loopt.
Op een pad in het bos, loop gewoon in het midden. Tenzij het een steenachtig pad is (beton/asfalt).

Over het algemeen. Altijd links (ook op een jaagpad). Dat schrijft de wegcode ook voor volgens mij, alleen zijn er veel domme mensen die hun leven beu zijn en aan de verkeerde kant van de weg stappen. Alleen in groep loop ik niet links.
(Als die ene dwaze fietser die mij ooit geen ruimte gaf op een jaagpad van achter gekomen was ipv van voor, was ik er minder goed van afgekomen. Inplaats van alleen een pijnlijke elleboog (die bij hem iets harde aakwam, met alle gevolgen van dien))
 
Laatst bewerkt:
Leuk om horen dat ik toch niet de enige ben die vasthoudt aan het links lopen :). Mijn vriendin lacht er wel eens mee dat ik blijf volharden als de meerderheid het precies anders doet 😛.
Misschien dat het in situaties zoals @Vlitser beschrijft voor een fietser vervelender is als hij dan recht op een loper afgaat zonder uitwijkmogelijkheid, terwijl hij er anders misschien gewoon even achter zou kunnen blijven, maar er is altijd ook een groep fietsers die slecht is in inschatten en denkt dat ze er dan nog net tussen kunnen. Ik zie ze toch liever komen als ze rakelings passeren, desnoods stap ik wel even in de berm.

Wel speciaal, vooral slapen als voorbereiding 😁 'k Kan het eigenlijk wel niet bevatten, 90 uur zonder deftige rustpauze
 
Amai ook geen kleine maat… :p

Heb ook al zulke shirts gehad waar het ver smeken was om een small. L en XL in overvloed, ik stel mij dan de vraag wat hun verwachtingen zijn als ze zoiets aanbieden aan mensen die zeer regelmatig sporten :p
Precies wel een obsessie met je s en xs t-shirts? Hoe groot ben je? 1m60? :s

Hier een vervelend probleem met die garmin express, ik krijg de laatste tijd telkens maar melding om mij opnieuw te inloggen, dan geef ik mijn mailadres en paswoord, krijg ik opnieuw dat scherm om in te loggen, vervolgens klik ik het weg en is het plots wel goed..
 
Precies wel een obsessie met je s en xs t-shirts? Hoe groot ben je? 1m60? :S

Hier een vervelend probleem met die garmin express, ik krijg de laatste tijd telkens maar melding om mij opnieuw te inloggen, dan geef ik mijn mailadres en paswoord, krijg ik opnieuw dat scherm om in te loggen, vervolgens klik ik het weg en is het plots wel goed..
Is nu eenmaal mijn maat :P ben 1m78.

Ik heb dat al heel lang dat ik elke keer moet inloggen ookal zeg ik dat hij mij moet onthouden.
Snap er ook niks van :S
 
Terug
Bovenaan