Dexels
Well-known member
Niet vergeten je eerst aan te melden bij het teamAle ik heb dan ook maar eens de app geïnstalleerd, morgen eens een toertje doen![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet vergeten je eerst aan te melden bij het teamAle ik heb dan ook maar eens de app geïnstalleerd, morgen eens een toertje doen![]()

Blijft toch een zotte prestatie! Goed gedaan!Eindtijd: 2u50min14sec.

Nog 12 Belgen in the running!![]()
Backyard, 15/10/2022-19/10/2022 : : my.race|result
Backyard, 15/10/2022-19/10/2022, Kasterleemy.raceresult.com
![]()
Backyard Ultra - World Team Championships 2022
docs.google.com
We zijn nog steeds goed bezig! :-)
Ik snap dat dat anders is als je voor zulke onvoorstelbare tijden loopt, of voor top 20 (en zelfs 10!). Maar die waarin het niét draait en je tóch tot het uiterste weet te gaan en grenzen verlegt waarvan je niet wist dat je het kon, zijn toch nog meer iets om trots op te zijn als die waarbij je je doel als vanzelf haalt, vind ik.Vandaag dus de marathon van Brugge gelopen. Eindtijd: 2u50min14sec. Niet de beoogde 2u45 en ik ben dus wel ontgoocheld.
Na 21km (HM tijd: 1u21min39sec) zat ik nog perfect op schema, maar kort daarna was het wind op kop langs het kanaal en ik had niet meer voldoende in de tank / niet voldoende overschot om het tempo van 3:55 aan te houden.
Ik dacht een goed groepje van 4-5 mensen gevonden te hebben rond km 15, maar slechts 1 andere persoon heeft af en toe de kop getrokken. Vanaf km 21 ongeveer ben ik er alleen vandoor gegaan. Ik vind het makkelijker of aangenamer om alleen te lopen dan kort achter iemand te lopen en bijna op de hielen te trappen of dat er iemand in m'n rug plakt.
Een paar vriendelijke dames langs de vaart riepen dat ik in 16de positie liep en dat was toch iets waar ik me aan kon optrekken. Het was voor iedereen een zware dag. Dieptepunt was rond km 36 met splits rond de 4:17 per km. Dan begon m'n laatste gel met cafeïne te werken en kon ik mezelf nog wat oppeppen om terug wat sneller te gaan lopen. Uiteindelijk nog een paar mensen voorbij gestoken en ben op de 11de plaats van +-1000 marathonlopers geëindigd (merendeel deed halve marathon).
Net voor de meet (5m) nog hard gestruikeld en op m'n knieën en handen gevallen op de rode loper, maar die paar seconden gingen het verschil niet maken.
Ontgoocheld, maar wel ergens trots omdat ik m'n pijngrens weer verlegd heb, ik heb er harder dan ooit voor moeten vechten. Vanaf km 25 begon het stemmetje in m'n hoofd al te zeggen om wat te vertragen om de pijn te verlichten. Altijd een innerlijke strijd, zo'n marathon.

Vandaag dus de marathon van Brugge gelopen. Eindtijd: 2u50min14sec. Niet de beoogde 2u45 en ik ben dus wel ontgoocheld.
Marathon Amsterdam sub 3 gehaald!
Was geen kado…

Nog 12 Belgen in the running!

Wel grappig dat er bij 2 op Facebook bij de voorstelling van team BE stond dat eentje vorige backyard ultra race na x aantal rondes stopte omdat hij voor persoonlijke redenen naar huis moest gaan (37 laps) en een andere omdat hij moest gaan werken en nog een laatste ronde (zijn 41e) in 34minuten gelopen dan maar.En geen enkele daar van is tandarts?![]()
![]()
In Brugge worden geen toptijden gelopen, dus mooie prestatie!Vandaag dus de marathon van Brugge gelopen. Eindtijd: 2u50min14sec. Niet de beoogde 2u45 en ik ben dus wel ontgoocheld.
In Amsterdam is er continu volk rondom, helpt wel om tegenwind bvb tempo te houden...Uiteindelijk nog een paar mensen voorbij gestoken en ben op de 11de plaats van +-1000 marathonlopers geëindigd (merendeel deed halve marathon).
Ik bekeek jouw trainingen op Strava, lijkt me wel dat je relatief trage duurlopen afwerkt? Voor tempo onder 4'/km op marathon, zou ik verwachten dat je vlot duurlopen doet aan 4'40-50. Of ben ik mis?Ontgoocheld, maar wel ergens trots omdat ik m'n pijngrens weer verlegd heb, ik heb er harder dan ooit voor moeten vechten. Vanaf km 25 begon het stemmetje in m'n hoofd al te zeggen om wat te vertragen om de pijn te verlichten. Altijd een innerlijke strijd, zo'n marathon.
In Brugge worden geen toptijden gelopen, dus mooie prestatie!
In Amsterdam is er continu volk rondom, helpt wel om tegenwind bvb tempo te houden...
Ik bekeek jouw trainingen op Strava, lijkt me wel dat je relatief trage duurlopen afwerkt? Voor tempo onder 4'/km op marathon, zou ik verwachten dat je vlot duurlopen doet aan 4'40-50. Of ben ik mis?
Ivm caffeïne gel.
Ik zou al 100mg voor de start nemen, en dan bvb 100mg na één uur.
Caffeïne heeft een vrij lange halfwaardetijd.
Wanneer je één inneemt naar het einde van de race, mis je eigenlijk het meeste effect ervan.
Vandaar geen risico's genomen en m'n gel met caf pas 7km voor het einde genomen.
ik heb vorig jaar ongeveer het zelfde gedaan en ik ben nog altijd zeer traag aan bouwen en weet niet of ik ooit de halve nog ga kunnen halen :/Na een héél eind niet gesport te hebben in augustus begonnen met de fitness en daarnet mijn 1ste Start2Run sessie afgewerkt. 5 jaar geleden een halve marathon gelopen maar sindsdien helaas niet meer (regelmatig) gelopen. Gezien ik vrij blessure-gevoelig ben begin ik beter traag.
Als team zullen we wel 2e worden.De VS heeft de Backyard goed in z'n greep, overduidelijk zeer sterk in de breedte.
ik heb vorig jaar ongeveer het zelfde gedaan en ik ben nog altijd zeer traag aan bouwen en weet niet of ik ooit de halve nog ga kunnen halen :/
Ik merk nu na loopjes van 10K al dat ik vrij lang moet herstellen.
Toch beter wat op oefenen, maakt echt wel een groot verschil in snelheid.Ik dacht een goed groepje van 4-5 mensen gevonden te hebben rond km 15, maar slechts 1 andere persoon heeft af en toe de kop getrokken. Vanaf km 21 ongeveer ben ik er alleen vandoor gegaan. Ik vind het makkelijker of aangenamer om alleen te lopen dan kort achter iemand te lopen en bijna op de hielen te trappen of dat er iemand in m'n rug plakt.
Ik loop iets onregelmatiger dan vroeger. Vroeger liep ik echt om de dag, nu nog maar 2x per week. Dat helpt natuurlijk niet.En weer je waaraan het ligt? Blessuregevoelig en daaraan last, of puur conditioneel?
Volg je schemas of doe je zelf wat? Heb je ervaring met lopen/deed je het vaak in het verleden?