Het parkoers was best pittig. 90% was op bosgrond en het bos lag in de vallei. Het was ook op grote stukken vrij zachte bosgrond. Daardoor kon je niet zo vlotjes en snel lopen tov asfalt en hardere boswegen.
Ik had best een goeie dag, dus mijn schuimproductie was voor de afwisseling nihil en mijn HR was meestal in "lage" zone 3.
Dus ik had nog wel een beetje marge.
We waren natuurlijk een team, dus we hebben geprobeerd met 7 samen te lopen en samen te finishen. Helaas was Vlitser ziekjes en heeft hij ons na 20km moeten verlaten.
Daarna hebben we geprobeerd het tempo op 6min/km te houden zodat we zouden finishen net onder 4u. Dat lukte aardig tot de laatste 10km en de brandstof bij een aantal lopers begon op te geraken. We waren met 3 nog redelijk fris, de anderen hadden iets meer moeite. We hebben dan een paar keer gewacht, maar we moesten dan een beslissing nemen. De andere 30km loper is dan doorgelopen om nog de 4u te kunnen halen (En dat is gelukt

). Hij zat nog net iets frisser als ikzelf dus de keuze was snel gemaakt.
Ikzelf heb Loser daarna een beetje ondersteund. Door een hardnekkige blessure was zijn voorbereiding verstoord en de laatste 10km waren er wat veel aan. Ik heb dan nog een tijdje bij hem gebleven maar dan aan de zware zandstrook ben ik hem kwijtgespeeld, ik heb nog 2 minuten letterlijk stilgestaan maar hij was te ver achter en ik kreeg het wat 'koud'. Ik heb daarna, dan gewoon rustig uitgelopen en op het einde nog zeker 100 lopers opgeraapt die echt helemaal dood zaten.
Conclusie: Allemaal STERK gelopen. Dat Loser de wedstrijd heeft uitgelopen betekend dat hij zijn naam nu mag wijzigen in 'WINNER'. Eigenlijk waren we allemaal winners hé. Bovendien hebben we als een echt TEAM gelopen. Elkaar ondersteund tot de laatste kilometers en dan gewoon zorgen dat we allemaal de 'finish' bereikten. Rekeninghoudend met 2 zieken en Loser met een blessure, hebben we echt ALLEMAAL SUPER gelopen.
Ik vond het zalig lopen. Voor mij was dit een LSD training van 30+ km en dat is goed gelukt met een degelijke gemiddelde HR. Het moet niet altijd full gas zijn, ik vond het best wel leuk om mensen te ondersteunen en iedereen er pogen door te sleuren. Ik ben nergens over mijn limiet gegaan, eerder veelal eronder ..
In het begin was het wel wat frisjes (zelfs SNEEUW!), maar eens de zon erdoor kwam was het gewoon genieten. Prachtige natuur en ik heb er echt van genoten.
Sorry voor de lange post.