Algemene Loopthread

Belangrijke oproep:
Is er iemand die nu zondag, 20/03, de 40km voor KOTK in Genk kan meelopen voor Team 1? Stuur mij dan maar een pm.

Houston, Karry is down :( Ik besef dat het een onmogelijke vraag is. Maar hier zitten wel wat kleppers, en je weet maar nooit!
@shiftyke , @picasso123 een totaal vrijblijvende ping voor de reservelijst.

(En ook langs deze weg veel beterschap, Karry!)
Fuck zeg, in alle andere omstandigheden had ik fuck it gezegd en die wel gelopen (al was het op karakter), maar heb vorige week mijn teen gebroken door tegen een zetel te lopen (geen zever...), dusja nog in volle revalidatie nu :frown:
Nog succes met de zoektocht! (en met de loop!)

Zou het niet beter zijn als Makila doorschuift naar de 40km en evt de 20km loper naar de 30km. Lijkt mij gemakkelijker om iemand te vinden die 30/20km kan lopen dan iemand die 40 kan lopen.
Ik heb op training max 21.1km gelopen. Dat ging goed, maar om dan ineens 40km te lopen, is een beetje te veel van het goede denk ik?
En Loser zit / zat met een blessure dus ik denk niet dat hij de 30 km aankan momenteel.

Moest er iemand zijn die echt géén 40 kan lopen maar wel 30km wil/kan lopen wil ik het wel doen, maar alleen als het echt niet anders kan.

Fuck zeg, in alle andere omstandigheden had ik fuck it gezegd en die wel gelopen (al was het op karakter), maar heb vorige week mijn teen gebroken door tegen een zetel te lopen (geen zever...), dusja nog in volle revalidatie nu :frown:
Nog succes met de zoektocht! (en met de loop!)
Hah, dat is echt wel kut. Niet in het minst voor jou, natuurlijk, maar oof 😅

Dat valt toch nog mee, er rijdt een trein om 6u36m-7u50 Berchem-Rotterdam. Ben je toch ruimschoots op tijd, start wave 1 is om 10u. Of gaat afhalen startnummers niet vlot?
Zoals gezegd, ik vind dat krap en dat zou mij mentaal veel onrust bezorgen. Ik kom van Gent, ik zou al goed vroeg moeten opstaan om te beginnen. Er mag ook niet veel misgaan. Je mag geen treinvertraging hebben en dan valt nog idd af te wachten hoe vlot je aan je startnummer kan geraken. Ik neem het risico liever niet.

Was februari/maart al bitter weinig aan het lopen wegens drukte op het werk, afgelopen week ook nog eens goed ziek geweest waar ik nog kortademig van ben.

Vandaag 2e dag zonder koorts, 5K gaan lopen, en heb het gevoel dat alle conditie weg is 😕

Hoe is het uiteindelijk afgelopen met het weggevallen van Karry?

Ook niet onbelangrijk, hoeveel schuimproductie was er waarneembaar bij makila?

Het parkoers was best pittig. 90% was op bosgrond en het bos lag in de vallei. Het was ook op grote stukken vrij zachte bosgrond. Daardoor kon je niet zo vlotjes en snel lopen tov asfalt en hardere boswegen.

Ik had best een goeie dag, dus mijn schuimproductie was voor de afwisseling nihil en mijn HR was meestal in "lage" zone 3.
Dus ik had nog wel een beetje marge. :tongue:

We waren natuurlijk een team, dus we hebben geprobeerd met 7 samen te lopen en samen te finishen. Helaas was Vlitser ziekjes en heeft hij ons na 20km moeten verlaten. :(

Daarna hebben we geprobeerd het tempo op 6min/km te houden zodat we zouden finishen net onder 4u. Dat lukte aardig tot de laatste 10km en de brandstof bij een aantal lopers begon op te geraken. We waren met 3 nog redelijk fris, de anderen hadden iets meer moeite. We hebben dan een paar keer gewacht, maar we moesten dan een beslissing nemen. De andere 30km loper is dan doorgelopen om nog de 4u te kunnen halen (En dat is gelukt :clap:). Hij zat nog net iets frisser als ikzelf dus de keuze was snel gemaakt.

Ikzelf heb Loser daarna een beetje ondersteund. Door een hardnekkige blessure was zijn voorbereiding verstoord en de laatste 10km waren er wat veel aan. Ik heb dan nog een tijdje bij hem gebleven maar dan aan de zware zandstrook ben ik hem kwijtgespeeld, ik heb nog 2 minuten letterlijk stilgestaan maar hij was te ver achter en ik kreeg het wat 'koud'. Ik heb daarna, dan gewoon rustig uitgelopen en op het einde nog zeker 100 lopers opgeraapt die echt helemaal dood zaten.

Conclusie: Allemaal STERK gelopen. Dat Loser de wedstrijd heeft uitgelopen betekend dat hij zijn naam nu mag wijzigen in 'WINNER'. Eigenlijk waren we allemaal winners hé. Bovendien hebben we als een echt TEAM gelopen. Elkaar ondersteund tot de laatste kilometers en dan gewoon zorgen dat we allemaal de 'finish' bereikten. Rekeninghoudend met 2 zieken en Loser met een blessure, hebben we echt ALLEMAAL SUPER gelopen.

Ik vond het zalig lopen. Voor mij was dit een LSD training van 30+ km en dat is goed gelukt met een degelijke gemiddelde HR. Het moet niet altijd full gas zijn, ik vond het best wel leuk om mensen te ondersteunen en iedereen er pogen door te sleuren. Ik ben nergens over mijn limiet gegaan, eerder veelal eronder ..

In het begin was het wel wat frisjes (zelfs SNEEUW!), maar eens de zon erdoor kwam was het gewoon genieten. Prachtige natuur en ik heb er echt van genoten.

Sorry voor de lange post. :music:

Laatst bewerkt:
Vandaag een superdagje gehad met lopen in vergelijking met vorige week.

Heb vandaag iets meer dan 8 km op een uur gelopen, terwijl ik vorige maar aan een 6,8 km kwam op een uur.

Doel is om 10km op een uur te halen, ik zie het wel goedkomen.

Het parkoers was best pittig. 90% was op bosgrond en het bos lag in de vallei. Het was ook op grote stukken vrij zachte bosgrond. Daardoor kon je niet zo vlotjes en snel lopen tov asfalt en hardere boswegen.

Ik had best een goeie dag, dus mijn schuimproductie was voor de afwisseling nihil en mijn HR was meestal in "lage" zone 3.
Dus ik had nog wel een beetje marge. :tongue:

We waren natuurlijk een team, dus we hebben geprobeerd met 7 samen te lopen en samen te finishen. Helaas was Vlitser ziekjes en heeft hij ons na 20km moeten verlaten. :(

Daarna hebben we geprobeerd het tempo op 6min/km te houden zodat we zouden finishen net onder 4u. Dat lukte aardig tot de laatste 10km en de brandstof bij een aantal lopers begon op te geraken. We waren met 3 nog redelijk fris, de anderen hadden iets meer moeite. We hebben dan een paar keer gewacht, maar we moesten dan een beslissing nemen. De andere 30km loper is dan doorgelopen om nog de 4u te kunnen halen (En dat is gelukt :clap:). Hij zat nog net iets frisser als ikzelf dus de keuze was snel gemaakt.

Ikzelf heb Loser daarna een beetje ondersteund. Door een hardnekkige blessure was zijn voorbereiding verstoord en de laatste 10km waren er wat veel aan. Ik heb dan nog een tijdje bij hem gebleven maar dan aan de zware zandstrook ben ik hem kwijtgespeeld, ik heb nog 2 minuten letterlijk stilgestaan maar hij was te ver achter en ik kreeg het wat 'koud'. Ik heb daarna, dan gewoon rustig uitgelopen en op het einde nog zeker 100 lopers opgeraapt die echt helemaal dood zaten.

Conclusie: Allemaal STERK gelopen. Dat Loser de wedstrijd heeft uitgelopen betekend dat hij zijn naam nu mag wijzigen in 'WINNER'. Eigenlijk waren we allemaal winners hé. Bovendien hebben we als een echt TEAM gelopen. Elkaar ondersteund tot de laatste kilometers en dan gewoon zorgen dat we allemaal de 'finish' bereikten. Rekeninghoudend met 2 zieken en Loser met een blessure, hebben we echt ALLEMAAL SUPER gelopen.

Ik vond het zalig lopen. Voor mij was dit een LSD training van 30+ km en dat is goed gelukt met een degelijke gemiddelde HR. Het moet niet altijd full gas zijn, ik vond het best wel leuk om mensen te ondersteunen en iedereen er pogen door te sleuren. Ik ben nergens over mijn limiet gegaan, eerder veelal eronder ..

In het begin was het wel wat frisjes (zelfs SNEEUW!), maar eens de zon erdoor kwam was het gewoon genieten. Prachtige natuur en ik heb er echt van genoten.

Sorry voor de lange post. :music:
Proficiat allemaal! Well done.

Dikke proficiat inderdaad. Altijd weer een serieuze prestatie, EN voor een heel goed doel!

Zondag marathon Gent. De positieve nervositeit is hier vanmorgen volop in gang geschoten.

Ik weet dat het heel persoonlijk is, maar toch nog even navragen hier aan de meer ervaren marathonmannen: wat is jullie voorkeur naar tempostrategie? Vlak, negatieve of positieve splits?

In principe denk ik aan vlakke splits, maar ervan uitgaande dat de laatste 10K altijd zwaar zijn (of zo is me toch verteld, en heb ik ook in Brugge gevoeld) is een strategie met licht positieve splits misschien toch te prefereren? Een beetje voorsprong opbouwen op het beoogde gemiddeld tempo in het begin, om rekening te houden met de verwachte lastige laatste kilometers?

Héél lichtjes positieve split voor afstanden vanaf 30km is voor mij persoonlijk het beste. zonder mij dus echt op te blazen. Het moet erg vlotjes gaan. De laatste kilometers zijn inderdaad altijd zwaar, maar dan heb je wat speling.

Nog een hint: Je ziet op strava dat we aan alle drankstanden een beetje gewandeld hebben gisteren en rustig gedronken en gegeten hebben (gellekes, bananen enzovoorts), ik vind dat -achteraf bezien- eigenlijk ook geen slecht idee, toch als je niet voor een toptijd gaat. (dus voor jou misschien minder van toepassing ;)) Je HR zakt dan terug (als je in conditie bent zoals ik) en dan kan je weer even verder aan een goede HR.

Héél lichtjes positieve split voor afstanden vanaf 30km is voor mij persoonlijk het beste. zonder mij dus echt op te blazen. Het moet erg vlotjes gaan. De laatste kilometers zijn inderdaad altijd zwaar, maar dan heb je wat speling.

Ja, da's inderdaad ook mijn redenering.

Nog een hint: Je ziet op strava dat we aan alle drankstanden een beetje gewandeld hebben gisteren en rustig gedronken en gegeten hebben (gellekes, bananen enzovoorts), ik vind dat -achteraf bezien- eigenlijk ook geen slecht idee, toch als je niet voor een toptijd gaat. (dus voor jou misschien minder van toepassing ;)) Je HR zakt dan terug (als je in conditie bent zoals ik) en dan kan je weer even verder aan een goede HR.

Dit heb ik in Brugge gedaan bij de bevoorradingsposten van 35, 37.5 en 40 kilometer. Was inderdaad een goede aanpak daar want ik voelde dat ik me anders ging opblazen (toch niet genoeg volume gelopen in de aanloop voor Brugge), en door dat te doen heb ik eigenlijk mooi kunnen finishen.

Zondag hoop ik wel op volledig uitlopen.

Terug
Bovenaan