Algemene Loopthread

Hoe ziet jullie traingsweek eruit.
Ik ga lopen op dinsdag,donderdag en zaterdag.
Dinsdag en donderdag loop ik traag en zaterdag aan een sneller tempo.
Hier ook niet echt vaste dagen, laatste tijd 5 à 6 keer per week, maar daar kan bijv. ook een recovery run van slechts een kwartier bij zijn (overblijfsel van toen ik de guided runs van Nike Run Club deed; in het 1/2 marathonprogramma was er aan de start van elke week een run van 'n kwartiertje met het trainingsoverzicht voor die week).
Voor mijn motivatie werkt quasi elke dag lopen beter dan 2 of 3 keer per week + door het feit dat ik wegens een renovatie tijdelijk in een boerengat woon en de brandstofprijzen hoog zijn, is er niet veel anders te doen :p
We hebben ook een (jacht)hond die veel beweging nodig heeft, en daarmee lopen is aangenamer dan wandelen.

Één van de weekenddagen probeer ik als LSD meestal een route met zoveel mogelijk offroad uit te stippelen om wat te genieten van de streek, voor de rest hangt het er wat van af waar ik (of de hond :p) zin in heb. Volgens Garmin heb ik momenteel wel een "anaerobic shortage" maar mijn hartslagband is precies ook wel aan 't flippen sedert ik er een nieuwe batterij ingestoken heb (ondertussen ergens gelezen dat je die blijkbaar kan resetten). Normaal gezien doe ik ter afwisseling 2x per week iets van tempo of interval, maar afhankelijk van de omstandigheden (vermoeidheid, hond die poot bezeerd had) kan dat ook gewoon traag lopen worden.

Great Breweries Marathon
Ik ga daar de 25K doen normaal gezien!

Voorlopig wel al week en half niet gelopen, pasgeboren baby's zijn echt nefast voor je vrije tijd en het slaapgebrek is enorm. Misschien eens wat kleine toertjes in plannen om toch niet volledig stil te vallen :sleep:

Zaterdag: heb ik meestal een wedstrijd als assistent-scheidsrechter

Ik vroeg mij al af welke vreemde sport ik in godsnaam af en toe op je Strava zag passeren, dit verklaart veel :lol:

Voor de marathon van Rotterdam: iemand die de dag zelf naar Rotterdam is gereden, hoe zit het met de drukte op de P+R? Andere alternatieven, om snel auto te parkeren en naar centrum te rijden? Wij zouden vanuit Antwerpen vertrekken.

Voor de marathon van Rotterdam: iemand die de dag zelf naar Rotterdam is gereden, hoe zit het met de drukte op de P+R? Andere alternatieven, om snel auto te parkeren en naar centrum te rijden? Wij zouden vanuit Antwerpen vertrekken.

Geen ervaring mee. Ik zou een plaatsje in een parkeergarage voor de dag op voorhand reserveren zo dicht mogelijk bij de start van de marathon en dan een elektrische scooter (voorbeeld Lime) naar de start nemen.

Vorig jaar verbleef ik op hotel, had geen zin om extra vroeg op te staan. Zo kon ik rustig de tijd nemen om te eten, koffie te drinken en te schijten.

Geen ervaring mee. Ik zou een plaatsje in een parkeergarage voor de dag op voorhand reserveren zo dicht mogelijk bij de start van de marathon en dan een elektrische scooter (voorbeeld Lime) naar de start nemen.

Vorig jaar verbleef ik op hotel, had geen zin om extra vroeg op te staan. Zo kon ik rustig de tijd nemen om te eten, koffie te drinken en te schijten.
Wij zouden in eerste instantie ook ergens verblijven, maar door omstandigheden zal dat niet meer mogelijk zijn (bovendien zijn de overgebleven hotels strontduur). De trein is ook wel een optie vanuit Antwerpen.

De trein is idd de meest relaxe optie lijkt me, als het station niet te ver van het hele gebeuren gelegen is? In Eindhoven is dat in elk geval perfect, de bagagedrop etc ligt vlak naast het station :D

Volgens mij ben je nipt op tijd met de trein, afhankelijk van in welke wave je moet starten. Ik heb dat ook overwogen, maar dat zou teveel stressen zijn voor mij. Ik blijf de avond ervoor slapen op hotel. Kost wat meer, maar het comfort en rust ik mijn hoofd dat ik er voor terugkrijg is onbetaalbaar.

Volgens mij ben je nipt op tijd met de trein, afhankelijk van in welke wave je moet starten. Ik heb dat ook overwogen, maar dat zou teveel stressen zijn voor mij. Ik blijf de avond ervoor slapen op hotel. Kost wat meer, maar het comfort en rust ik mijn hoofd dat ik er voor terugkrijg is onbetaalbaar.

+1

Ik wou heel graag Rotterdam lopen maar doordat ik de avond ervoor al iets heb waarvoor ik onmogelijk kan afzeggen moet ik dat laten varen. 's Morgens daarheen waag ik me niet aan.

Dat valt toch nog mee, er rijdt een trein om 6u36m-7u50 Berchem-Rotterdam. Ben je toch ruimschoots op tijd, start wave 1 is om 10u. Of gaat afhalen startnummers niet vlot?

Belangrijke oproep:
Is er iemand die nu zondag, 20/03, de 40km voor KOTK in Genk kan meelopen voor Team 1? Stuur mij dan maar een pm.

Houston, Karry is down :( Ik besef dat het een onmogelijke vraag is. Maar hier zitten wel wat kleppers, en je weet maar nooit!
@shiftyke , @picasso123 een totaal vrijblijvende ping voor de reservelijst.

(En ook langs deze weg veel beterschap, Karry!)

Het is met heel veel spijt, ik keek er net als de afgelopen edities weer ontzettend naar uit. Helaas afgelopen zaterdag water uit de Ourthe gedronken en sinds maandag slaag ik er niet in ook maar iets binnen te houden. Het zou fysiek compleet onverantwoord zijn om te lopen, impact op mijn lichaam zou gewoon te groot zijn aangezien ik de laatste week amper calorieën heb kunnen opnemen.

Wel echt een heel zure…

Belangrijke oproep:
Is er iemand die nu zondag, 20/03, de 40km voor KOTK in Genk kan meelopen voor Team 1? Stuur mij dan maar een pm.

Houston, Karry is down :( Ik besef dat het een onmogelijke vraag is. Maar hier zitten wel wat kleppers, en je weet maar nooit!
@shiftyke , @picasso123 een totaal vrijblijvende ping voor de reservelijst.

(En ook langs deze weg veel beterschap, Karry!)

Sorry @Loser dat zal niet lukken, ik lig hier met een kleintje van 10 dagen in de arm en veertig km lopen is iets te veel boven m’n niveau.

Je zal vooral bij @Corthagus, @Semi, @Radbraker, @MichielD4 of @eniac moeten polsen, dat zijn de mannen die km’s eten als ontbijt. Er zijn er alicht nog maar die schieten me niet meteen te binnen.

Misschien kan @makila er 70 doen, als we halverwege het schuim wat afkuisen komt dat wel in orde :tongue:

Sorry @Loser dat zal niet lukken, ik lig hier met een kleintje van 10 dagen in de arm en veertig km lopen is iets te veel boven m’n niveau.

Je zal vooral bij @Corthagus, @Semi, @Radbraker, @MichielD4 of @eniac moeten polsen, dat zijn de mannen die km’s eten als ontbijt. Er zijn er alicht nog maar die schieten me niet meteen te binnen.

Misschien kan @makila er 70 doen, als we halverwege het schuim wat afkuisen komt dat wel in orde :tongue:
PROFICIAT!!

In ruil voor nooit nog geband te worden... nee serieus.. in andere omstandigheden zou ik het direct doen.. moet morgen toch sowieso +-30km lopen.. maar in functie van marathon en mijn 'blessure' ga ik het toch niet riskeren. Bovendien ook moeilijk te combineren met andere zaken hmm

Anders zou ik ook weer heel graag een invalbeurt doen, maar volgende week loop ik de marathon van Gent (met een uitgesproken tijdsdoel) en die twee kan ik echt niet combineren :/

Dikke proficiat @shiftyke !

Zou het niet beter zijn als Makila doorschuift naar de 40km en evt de 20km loper naar de 30km. Lijkt mij gemakkelijker om iemand te vinden die 30/20km kan lopen dan iemand die 40 kan lopen.

Zou het niet beter zijn als Makila doorschuift naar de 40km en evt de 20km loper naar de 30km. Lijkt mij gemakkelijker om iemand te vinden die 30/20km kan lopen dan iemand die 40 kan lopen.
Van 30 naar 40 is niet evident, en voor mij is 30 onhaalbaar op dit moment. 20 is al hoog gegrepen :D Maar we vinden wel een oplossing, hoor, als we geen gegadigden vinden!

Terug
Bovenaan