Algemene Loopthread

Ik had me zo'n heupband van Decathlon aangeschaft om drank mee te nemen (https://www.decathlon.be/nl/p/hardloopriem-voor-drinkflessen-zwart-zwart/_/R-p-333176?mc=8645720) maar ik haat dat ding ondertussen met een passie. Een collega van mij is daar echt lyrisch over, loopt er alles mee, maar bij mij blijft dat gewoon niet zitten. Ruwweg elke 500m kan ik dat terug naar onder trekken omdat het van mijn heupen geschoven is :/ Ik moet nu wel zeggen: ik heb een enorme magere bouw (1m78, 63kg) en dus zijn mijn heupen eigenlijk daar het breedste punt, aan mijn buik ben ik een stuk smaller terug waardoor die riem die langzaam maar zeker omhoog kruipt, zeker als ik zo'n flacons met water meeheb.

Doe ik iets verkeerd of is dat gewoon eigenlijk aan zo'n band voor mijn lichaamsbouw?
Welke alternatieven kunnen jullie aanraden of gebruiken jullie om drank en gels mee te hebben tijdens trainingen en wedstrijden? Ik zoek vooral iets om de gels mee te nemen als ik mijn marathon loop, hoeft niet meteen zo'n full blown trail rugzak te zijn :)
Momenteel doe ik alles tot 15km ofzo zo'n drank gewoon omdat ik het niet wil meesleuren.

(Als er iemand wel die band zou willen met 2 water flacons, ik verkoop hem graag :p )
Gewoon een short waar ge wat gerief in kwijt raakt. Ik heb een paar van deze: https://www.decathlon.be/nl/p/baggy-short-voor-trail-heren/_/R-p-145971?mc=8503015&c=GRIJS

Heeft 4 zakjes, de 2 opzij kunnen dienen voor softflasks van 250ml, die vooraan en achteraan voor gsm / gels / ...

Net een mail gekregen van de Crêtes de Spa, blijkbaar was mijn inschrijving van de 55km uit 2020 automatisch overgezet naar dit jaar. Was al vergeten dat ik daar ooit voor was ingeschreven. 27 maart nog een extra trailtje se! 🥳

Gewoon een short waar ge wat gerief in kwijt raakt. Ik heb een paar van deze: https://www.decathlon.be/nl/p/baggy-short-voor-trail-heren/_/R-p-145971?mc=8503015&c=GRIJS

Heeft 4 zakjes, de 2 opzij kunnen dienen voor softflasks van 250ml, die vooraan en achteraan voor gsm / gels / ...
Heb ik ook, kan je inderdaad wel wat brol in kwijt.

Als ik meer dan 20 loop heb ik m'n Evadict 5l rugzakje mee met wat waterzak en regenjas mocht er iets van bui mogelijk zijn.

Aan kledij geef ik trouwens niet veel geld uit, juist de schoenen zijn belangrijk en als je weer en wind wil trotseren een goed regenjasje.

Iemand hier die in mijn plaats de cretes de spa wilt lopen? Ben dan in de alpen geweest een week voor skitraining, dus de benen gaat wat rust kunnen gebruiken en de vriendin aandacht :p

Net een mail gekregen van de Crêtes de Spa, blijkbaar was mijn inschrijving van de 55km uit 2020 automatisch overgezet naar dit jaar. Was al vergeten dat ik daar ooit voor was ingeschreven. 27 maart nog een extra trailtje se! 🥳
Ik kan jammer genoeg niet :(

Ben dan ook aan het uitkijken voor een andere trail.
Cistercien 62k is een kanshebber

Wat zijn goede website met overzicht van welke trails er zoal zijn en eventueel met reviews hiervan? ik kwam vandaag toevallig uit op een trail in Georgie begin september (is in feite skyrunning, wat ook traillopen is, ziet er wel interessant uit, zeker omdat te combineren met een vakantie en het EK basketbal daar ;)

Wat zijn goede website met overzicht van welke trails er zoal zijn en eventueel met reviews hiervan? ik kwam vandaag toevallig uit op een trail in Georgie begin september (is in feite skyrunning, wat ook traillopen is, ziet er wel interessant uit, zeker omdat te combineren met een vakantie en het EK basketbal daar ;)

Ik neem aan dat je vooral internationale wedstrijden wil bekijken? (anders uiteraard betrail.run)

Maar voor een internationaal overzicht heb je de wedstrijdkalender van ITRA : https://itra.run/Races/Calendar

Ik neem aan dat je vooral internationale wedstrijden wil bekijken? (anders uiteraard betrail.run)

Maar voor een internationaal overzicht heb je de wedstrijdkalender van ITRA : https://itra.run/Races/Calendar
goh zowel nationaal als internationaal interesseren me wel.
merci, kende beide websites nog niet. Je hebt ook nog ultraned (waar ik vroeger wel eens verhalen las, lijkt precies minder actief momenteel)

Ik wil hem wel overnemen.

Is dit haalbaar voor een eerste trail?

Zeer gemakkelijke trail als start eigenlijk, helemaal niet technisch, veel bredere paden, maar wel heel erg mooi en een paar knappe vergezichten. Als eerste trail zeker een aanrader, veel volk/sfeer, goed aangegeven en idd veel bevoorradingen.

Niet twijfelen zou ik zegen, ga ervoor!

Zeer gemakkelijke trail als start eigenlijk, helemaal niet technisch, veel bredere paden, maar wel heel erg mooi en een paar knappe vergezichten. Als eerste trail zeker een aanrader, veel volk/sfeer, goed aangegeven en idd veel bevoorradingen.

Niet twijfelen zou ik zegen, ga ervoor!
Zou ik de 33 aankunnen. Heb momenteel niet zo een hoge kilometers die ik verteer.

Gewoon uitlopen/Wandelen is de bedoeling.

Zou ik de 33 aankunnen. Heb momenteel niet zo een hoge kilometers die ik verteer.

Gewoon uitlopen/Wandelen is de bedoeling.

Je loopt toch regelmatig en het is echt geen zwaar parcours, als je dat rustig aan doet is dat echt te doen in mijn ogen. Als je er 5u over doet, doe je er 5u over e…

Terug
Bovenaan