Trenara is wél goed voor beginners denk ik. Eens je basis(conditie) er staat en je véél loopervaringen en trainingen achter de rug hebt, zijn die zéér trage tempo's zinloos omdat je dan inderdaad (wat ik ook al zei) in zone 0 gaat lopen. De bedoeling is dat je toch minstens regelmatig in zone 1 gaat lopen of een lage zone 2, maar zone 0? Neen dat is effectief gewoon te traag ..Ik heb na alle lovende woorden Trenara ook een geïnstalleerd om te kijken wat die mij voorschoteld als ik een marathon van 2u45 ingeef als doel.
Vol verwachtingen keek ik dan eens naar mijn geplande trainingen de komende weken. En ik moet zeggen dat het lang geleden is dat ik nog zo goed heb gelachen, wat een complete grap.
Morgen moet ik 10km lopen aan 6:29/km. Woensdag dan fenomenale intervallen van 600m aan 5:04/km, zaterdag een LSD van 14km aan 6:23, zondag 8km aan 6:09, enz…
Dit is echt de grootste bullshit die ik ooit heb gezien. Als ik die tempo’s moet lopen, loop ik aan een hartslag van 90 of zo, dat is niet eens meer lopen voor mij. Ik geloof ook nooit dat ik daar sterker van word. Intervallen van 600m aan 5:04, komaan e mannen, beetje serieus blijven.
En zoals gezegd: App natuurlijk (goed) kalibreren ... anders krijg je al zeker van die rommel op je bord

Laatst bewerkt:
.
.