Algemene Loopthread

Polar:
Zeer veeleisend - Trainingsbelasting

Amper 11 km, HR 144 - 5:49 noemt Polar al zéér vééleisend? :unsure: En dan moet je weten dat ik sinds zondag niets meer heb gelopen.

Op basis van wat berekent Polar dit eigenlijk?

Polar:

Amper 11 km, HR 144 - 5:49 noemt Polar al zéér vééleisend? :unsure: En dan moet je weten dat ik sinds zondag niets meer heb gelopen.

Volgens mij een combinatie van gemiddelde van de afgelopen 4w en HR per km. Met een nadrukken op het één of het ander (lange trage gaan minder meetellen dan korte snelle).

Ondertussen geeft Trenara mij een huidige marathontijd van 3:59:07. Nog 10.5 weken om dat verder naar beneden te krijgen en extra vertrouwen te kweken. :)

Conditie lijkt ondertussen al positief beïnvloed te worden door wat meer volume en de intervallen. Gisteren 800m intervallen (7 keer) die ik aan 5:03/km moest afwerken, wat volgens Trenara een "zwaardere trainingssessie" was maar ik eigenlijk niet in het rood voor moest gaan. Laatste interval zelfs aan 4:54/km afgewerkt. Achteraf in Garmin Connect bekeken, ben ik nooit in zone 5 geraakt met de hartslag, dus niets anaëroob. Het was dus eerder een treshold training.

Maar dat maakt niet uit, schema en trainingen voelen goed aan.

Polar:

Zoals Loser al zei: op basis van uw prestaties de afgelopen 4 weken en uw gemiddelde Running Index (die dan weer gebaseerd is op uw hartslag).

Zoals Loser al zei: op basis van uw prestaties de afgelopen 4 weken en uw gemiddelde Running Index (die dan weer gebaseerd is op uw hartslag).
Ah ok, want qua gevoel was deze loop van vandaag een fluitje van een cent. Ik was 11km lang in volle zinnen aan het praten tegen mijn looppartner.
Ik voelde de loop van zondag (18 km) ook totaal niet meer in de benen, ik ben daar goed van hersteld.

Omnikron is opspoorbaar door de standaard PCR dus waarschijnlijk niet dan. Bij sommige mensen is een besmetting desondanks er soms geen ernstige klachten zijn, nefast voor de conditie.
Wel... ik heb eigenlijk exact hetzelfde gevoel.
Ik heb niet afgezien van corona, maar conditioneel lijkt er toch e.e.a. niet goed te zijn. Ik weet niet hoe lang het gaat duren, maar ik ben 6 weken na mijn besmetting conditioneel nog steeds zwak.

Wel... ik heb eigenlijk exact hetzelfde gevoel.
Ik heb niet afgezien van corona, maar conditioneel lijkt er toch e.e.a. niet goed te zijn. Ik weet niet hoe lang het gaat duren, maar ik ben 6 weken na mijn besmetting conditioneel nog steeds zwak.

Ik was bij de dokter voor iets helemaal anders en dit kwam ter sprake, hij zei me dat een covid een invloed kan hebben gehad op je hart. Toen ik vertelde dat het ook in mijn geval moeizamer gaat, vaak hoofdpijn heb en vreemd gevoel in de borst heb na het lopen heeft hij mij doorverwezen naar de cardioloog.

Hoogstwaarschijnlijk is het allemaal niets maar een inspanning ECG en echo zullen uitsluitsel brengen.

Ondertussen staat de teller van 2022 dus op een verstuikte voet, hartproblemen en een ontsteking in de schouder. Het gaat een top jaar worden :unsure: :laugh:

Niet geloot voor de marathon van Berlijn, helaas. Dan wordt het de marathon van Brugge in oktober. Ook leuk om nog eens m'n home town te lopen.

Ik heb 2 weken terug bloed laten trekken en CK waarde was hoog (197) maar dat was zeker niet verontrustend.
Rustig terug opbouwen zei de dokter.
Nu, als het over 2 maanden nog niet beter gaat, ga ik er ook wel mee verder.

Verder fysiek niets aan de hand, ik heb goede hoop op een succesvol sportjaar :D

Laat die data, tempo’s, cijfers, enz… gewoon los. Luister naar uw lichaam en smijt al de rest in de vuilbak!

How how, we zitten hier wel op een gaming forum vol met datanerds he, we zijn niet allemaal van die groengezinde hippies die op gevoel lopen en meer naar de koeien dan naar hun horloge kijken :nono:

:tongue:

Laatst bewerkt:
Met mijn dochtertje van 8 een stukje gaan lopen.
2,5km aan 6:54/km
Was aangenaam verrast door haar tempo.
Moet haar wel leren de voeten omhoog te doen en rechter te lopen

How how, we zitten hier wel op een gaming forum vol met datanerds he, we zijn niet allemaal van die groengezinde hippies die op gevoel lopen en meer naar de koeien dan naar hun horloge kijken :nono:

:tongue:

2 opmerkingen:

1) Ik denk niet dat groengezinde hippies tegen de 20 paren loopschoenen hebben
2) Naar koeien kijken > op uw horloge kijken

Ik probeer er niet zoveel aandacht aan te besteden aan al die data (hartslag, VO2 max, prestatieconditie, ...) maar het is toch zeer leuk als je opeens een melding krijgt dat de horloge een nieuwe VO2 max detecteert.

Iemand die de 23ste de Parkloop loopt? Wie dan een afgepeigerde loser langs ziet komen, gelieve niet te pootjelappen.

Iemand die de 23ste de Parkloop loopt? Wie dan een afgepeigerde loser langs ziet komen, gelieve niet te pootjelappen.
eerste keer dat ik er van hoor. Open start vind ik persoonlijk niks aan, bovendien een parcours dat ik tijdens de middag op het werk vaak loop, maar dan gratis ofja ik krijg er zelf geld voor. en 18 en 26 EUR voor respectievelijk 10 en 20 km kan wel weer tellen...

eerste keer dat ik er van hoor. Open start vind ik persoonlijk niks aan, bovendien een parcours dat ik tijdens de middag op het werk vaak loop, maar dan gratis ofja ik krijg er zelf geld voor. en 18 en 26 EUR voor respectievelijk 10 en 20 km kan wel weer tellen...
Ja, dat wel. Ik zou er toch de 10 doen, omdat ik nog een tempoloop van 10km moet doen, en ik het wel tof vind om er zo eentje in te steken voor m'n doelen. En ik ken het Rivierenhof goed, maar de andere kant niet zo. Ben nog niet echt in vorm, maar mijn PR is ook zo scherp niet dat ik er sowieso nooit aan kan. En dan is zo'n tussenwedstrijdje tof.

Maar niet echt open start, denk ik? Het is in golven, je moet je startuur ingeven.

Ik verschoot ook van de prijs, toen ik het zag. Parkloop niet te verwarren met Parkrun:

Deze organisatie zou beter ook naar België komen. Eenmalig inschrijven, altijd deelnemen met dezelfde chip voor tijdsmeting, steunt volledig op vrijwilligers. Zo goed als gratis:

Om het helemaal ingewikkeld te maken: Het heet blijkbaar wel Antwerp Park Run :D

Ik heb ook €26 neergeteld voor mijn laatste trailloop. Maar dat was 46km en 20% van het parcours was door privé terreinen en weides waar je nu niet meer kan lopen.

Terug
Bovenaan