Algemene Loopthread

Klopt. Dit scenario is voor mij wél niet van toepassing, want ik ben omver gereden op het voetpad aan de linkerkant van de weg (vandaag). De wagen kwam van links uit een zijstraat en had géén voorrang.
Voorrang hebt ge niks aan als ge onder de auto ligt. Meeste automobilisten kijken inderdaad te weinig naar wat er van links komt op het voetpad. Daarom neem ik die voorrang ook enkel als ik zeker ben dat ze mij gezien hebben.

Deze avond na het werk 26,36km gelopen aan een gemiddeld tempo van 4:48/km. Het voelde echter eerder aan als 27,42km aan een tempo van 4:43/km. De eerste 2 km gelopen aan 4:52 en 4:53 en dat was vreemd want ik moest echt zwaar doorduwen. Nadien zijn de kilometers gezakt richting de 4:45 en in moest steeds minder moeite doen, zeer opvallend. In het middengedeelte dan 12km gelopen met kameraden aan tempo’s in de lage 4:50 en ik moest precies weer harder duwen, ik begreep er niets van. Op de terugweg dan terug vlotter gelopen in de lage 4:40 en dat ging vanzelf, ik werd dus beter naar het einde toe.

Strava geeft 34 hoogtemeters aan, maar dat kan volgens mij nooit kloppen, het waren er minstens 38. Zo zie je maar dat ook een barometrische hoogtemeter verkeerd kan zijn.

Mijn gemiddelde hartslag zou 162 zijn geweest, maar ook dat lijkt mij straf. Het kan natuurlijk komen door het feit dat mijn Fenix 6 op mijn mouw werd gedragen en ik dus bij God niet weet hoe die überhaupt iets registreert.

See what I did there…

Laat het allemaal wat los boys, geniet van het weer, de frisse lucht en veeg uw gat af met de rest.

Voorrang hebt ge niks aan als ge onder de auto ligt. Meeste automobilisten kijken inderdaad te weinig naar wat er van links komt op het voetpad. Daarom neem ik die voorrang ook enkel als ik zeker ben dat ze mij gezien hebben.
Wagen kwam van links tov mij = dan kom ik van rechts hé tov de bestuurder ;)

Nu goed, zolang ik er zonder kleerscheuren vanaf geraak, is het goed.

Laat het allemaal wat los boys, geniet van het weer, de frisse lucht en veeg uw gat af met de rest.
Ik heb mijne schijterij op de motorkap geveegd van die chauffeur zijn wagen die mij niet tijdig opgemerkt had. :tongue:

Laatst bewerkt:
Deze avond na het werk 26,36km gelopen aan een gemiddeld tempo van 4:48/km. Het voelde echter eerder aan als 27,42km aan een tempo van 4:43/km. De eerste 2 km gelopen aan 4:52 en 4:53 en dat was vreemd want ik moest echt zwaar doorduwen. Nadien zijn de kilometers gezakt richting de 4:45 en in moest steeds minder moeite doen, zeer opvallend. In het middengedeelte dan 12km gelopen met kameraden aan tempo’s in de lage 4:50 en ik moest precies weer harder duwen, ik begreep er niets van. Op de terugweg dan terug vlotter gelopen in de lage 4:40 en dat ging vanzelf, ik werd dus beter naar het einde toe.

Strava geeft 34 hoogtemeters aan, maar dat kan volgens mij nooit kloppen, het waren er minstens 38. Zo zie je maar dat ook een barometrische hoogtemeter verkeerd kan zijn.

Mijn gemiddelde hartslag zou 162 zijn geweest, maar ook dat lijkt mij straf. Het kan natuurlijk komen door het feit dat mijn Fenix 6 op mijn mouw werd gedragen en ik dus bij God niet weet hoe die überhaupt iets registreert.

See what I did there…

Ah fuck you had me. Ik wou serieus reageren hoe kan je in godsnaam zo een kleine verschillen voelen :laugh::laugh:

Morgen komt mijn nieuwe regenjas van Saysky toe. Ik had er een paar maanden geleden al eens naar gekeken op de website, maar ik vind 135 euro véél te duur. Eergisteren zag ik tot mijn verbazing dat het sterk afgeprijsd op de webshop van Runnerslab te koop stond aan €68. Morgen komt het toe. Hoewel ik momenteel niet veel vreugde vind in het lopen door aanhoudende problemen met de linker voet, doet zo'n nieuwe loopgear me wel altijd plezier.

Volgende week m'n steunzolen ophalen en kijken of het iets helpt. Ben wel sceptisch. Voor de rest heeft de podoloog gewoon gezegd om ook binnenshuis stevige schoenen te dragen en niet blootvoets of op sandalen te lopen, omdat dit te veel de voetzool zou belasten. Voor het overige blijf ik gewoon m'n oefeningen en stretches en roll outs doen.

Morgen komt mijn nieuwe regenjas van Saysky toe. Ik had er een paar maanden geleden al eens naar gekeken op de website, maar ik vind 135 euro véél te duur. Eergisteren zag ik tot mijn verbazing dat het sterk afgeprijsd op de webshop van Runnerslab te koop stond aan €68. Morgen komt het toe. Hoewel ik momenteel niet veel vreugde vind in het lopen door aanhoudende problemen met de linker voet, doet zo'n nieuwe loopgear me wel altijd plezier.

Volgende week m'n steunzolen ophalen en kijken of het iets helpt. Ben wel sceptisch. Voor de rest heeft de podoloog gewoon gezegd om ook binnenshuis stevige schoenen te dragen en niet blootvoets of op sandalen te lopen, omdat dit te veel de voetzool zou belasten. Voor het overige blijf ik gewoon m'n oefeningen en stretches en roll outs doen.

Ben benieuwd naar uw ervaringen daarmee, toch een merk dat opkomt, al heb ik er niets van.

Veel beterschap in ieder geval, hopelijk keer je snel terug naar uw eerdere vorm.

Wagen kwam van links tov mij = dan kom ik van rechts hé tov de bestuurder ;)

Nu goed, zolang ik er zonder kleerscheuren vanaf geraak, is het goed.
Een voetganger heeft toch nooit voorrang tenzij aan een zebrapad? Tenzij de auto over een doorlopend voetpad moest waar gij liep?

Ik had de dag na mijn booster eigenlijk enkel serieuze hoofdpijn. (Had toen ook wel wijn gedronken uit een lokale wijngaard, dus kan misschien ook wel daaraan gelegen hebben :p ). Toen toch een toertje gaan lopen en 't is er warempel door overgegaan. :)
Dus misschien toch eerder iets van een kater, want nog al gemerkt dat lopen dan soms helpt😬
(Hartslag niet echt op gelet; mijn borstband doet het niet zo goed in deze kou, ofwel is de batterij bijna plat ofwel zweet ik te weinig; ik doe er wel wat speeksel op voor ik vertrek maar die metingen zitten er precies toch naast)

See what I did there…

Hahaha love it! Hier valt het nog mee, ge zou eens moeten weten wat er in de wielerwereld (en het wielertopic hier :unsure: ) wordt gedaan om (als amateur dan nog) wat vermogen te sparen of 0.3km/h sneller te rijden :crazy:

Is dus inderdaad verplicht. Maar er zijn heel veel mensen die daar fouten tegen maken.
Het is erger dan dat, mensen foeteren naar mij omdat ik links loop. Echt weinig mensen die hiervan op de hoogte zijn!

Ja hallokes, dus door blootvoets te lopen doe je je voeten kapot? :sarcastic:

Ja hallokes, dus door blootvoets te lopen doe je je voeten kapot? :sarcastic:
Lijkt me wel te kloppen dat slippers zoals type flip flops extra belasting betekenen en zeker als het peesblad al zeer doet. Of met hielspoor doet het gewoon pijn om blootvoets rond te lopen in huis of in de douche te staan.

Lijkt me wel te kloppen dat slippers zoals type flip flops extra belasting betekenen en zeker als het peesblad al zeer doet. Of met hielspoor doet het gewoon pijn om blootvoets rond te lopen in huis of in de douche te staan.
Als tijdelijke maatregel, om een ontsteking/blessure te laten genezen, kan ik volgen. Voor de rest is er niets gezonder dan blootvoets rond te lopen.

Als tijdelijke maatregel, om een ontsteking/blessure te laten genezen, kan ik volgen. Voor de rest is er niets gezonder dan blootvoets rond te lopen.

Ik had het slecht geformuleerd. De podoloog bedoelt gewoon om het tijdelijk te doen om de voet minder te belasten tijdens de ontsteking :)

Saysky jasje past als gegoten. Mooi ontwerp ook, maar nu niet om te zeggen uitzonderlijke kwaliteit of afwerking. Dus ik zou er zeker niet de volle prijs voor willen betalen.

HM is niet gelukt vandaag. Trainingspartner wilde een snelle(re) loopsessie doen en trok stevig door.
Aan tempo 5:15/km ben ik ermee opgehouden na 10 miles, voor een HM had ik eerder richting 5:30 tot 5:40 moeten gelopen hebben.
Het had wel gelukt, als het echt moest (een wedstrijd of zo), maar we gaan géén gekke dingen doen.

Dit was wel de snelste 10 miles in een eeuwigheid - net onder 1u25min.
Ik zal volgende week dan wel een (rustiger) HM lopen. :tongue:

En daarna is het tijd voor een rustweek.

Gewoon om eens een vergelijking te kunnen maken: hoe vermoeid zijn jullie de avond en dag na zo'n tempoduurtraining?

Ik merk toch dat mijn lijf daar redelijk vanaf kan zien. Ik ben nu ook wel geen lichtgewicht van 65kg..
Na een LSD (Tempo 5:30 - 5:40 gemiddeld genomen) valt het nog mee en kan ik mits ik voldoende conditie heb, maandag alweer lopen, maar na een (lange) tempoduurtraining zoals vandaag, ja dat kruipt natuurlijk de hele dag in de kleren ;)

Ik slaap maandag meestal ook iets langer uit voor ik ga werken (soms tot 9 u), wel een voordeel omwille van thuiswerk.
Dinsdag ben ik daar dan volledig van hersteld.

Echt vermoeid? (Want ja sorry ik spreek hierboven eerder over herstellen / recuperatie na zo'n training en niet echt over vermoeiheid zelf, wat totaal iets anders is hé :)) Dat hangt er vanaf. De dag erna niet meer, de dag zelf soms wel een beetje.

Vandaag valt het momenteel zo te zien wél mee, ik voel niet echt dat ik gelopen heb.
Maar soms kan dat wel eens gebeuren dat ik mij de dag zelf toch een beetje moe voel.

Ik merk toch dat mijn lijf daar redelijk vanaf kan zien. Ik ben nu ook wel geen lichtgewicht van 65kg..
De vorige tempoduurloop was op 26 december. Exact 3 weken geleden.
Zeker als beginner raad ik niet aan, dit elke week te doen. Want inderdaad je lijf ziet er wel van af.

Dat is een tempo waarvan ik hard afzie tijdens de loop zelf, maar dat nog net laag genoeg is, dusdanig dat ik dat héél lang kan volhouden.

Laatst bewerkt:
Gewoon om eens een vergelijking te kunnen maken: hoe vermoeid zijn jullie de avond en dag na zo'n tempoduurtraining?

Eerlijk gezegd merk ik daar amper iets van de dag nadien. Trainingen zouden u niet echt mogen vermoeien vind ik, tenzij tijdens de training zelf natuurlijk.
Enige waar ik iets van merk is na een wedstrijd dat ik 's morgens mss wat meer moe ben. En na de Trail des Fantomes vorig jaar en jaar ervoor was ik wel 2-3 dagen stijf aan m'n hamstrings van het dalen 🤣
Maar dan loop ik ook wel een goeie week niet om m'n lichaam te laten recupereren.

Vandaag 12.5 km gelopen, mijn langste afstand ooit. Bewust traag proberen te lopen, gemiddeld tempo rond de 6:11/km.
Tot 10 km dacht ik “oh ik voel dat ik nog overschot heb, nog 2.5 km zal wel vlot te doen zijn”. Vanaf 11 km was ik totaal verzuurd, had ik zware benen en was het naar huis ploeteren… Benieuwd hoe ik het de komende dagen verteer, alvast wat kortere, rustige loopjes komende week doen.

Terug
Bovenaan