Algemene Loopthread

Daar straks loopke gedaan. Na een maand kan ik zeggen da ik 3km aan een stuk kan lopen, weliswaar op een heel traag tempo maar dat is voor mij nu niet van belang. Eerst wil ik gwn de kilometer targets halen, het tempo volgt later wel. Wat mij vooral fysiek nog wat tegenhoudt is mijn onderrug, die verkrampt best snel en das ook redelijk pijnlijk.

Daar straks loopke gedaan. Na een maand kan ik zeggen da ik 3km aan een stuk kan lopen, weliswaar op een heel traag tempo maar dat is voor mij nu niet van belang. Eerst wil ik gwn de kilometer targets halen, het tempo volgt later wel.

Inderdaad niet naar tempo kijken. Je wordt vanzelf wel sneller naarmate je meer gaat lopen.

3 kilometer na een maand klinkt wel ok hoor, de 5 begint dan al rustig te naderen :)

Zelf aan het doen of een schema aan het volgen? Hoeveel keer per week ga je?

Wat mij vooral fysiek nog wat tegenhoudt is mijn onderrug, die verkrampt best snel en das ook redelijk pijnlijk.

Dan denk ik eerst al aan houding en schoenen. Goed recht lopen, kleine passen, onder je zwaartepunt landen.
Heb je goede, echte loopschoenen of zijn het algemene sportschoenen? Eens naar een Runner's Lab gaan kan een heel goed idee zijn. Daar doen ze een gratis loopanalyse en raden je vervolgens schoenen aan die bij jou passen.

Ik ben een loopschema aant volgen van een teamlid (die in mijn karting team zit) die o.a. een marathon wil lopen.

De houding is idd nog wel een ding en qua loopschoenen heb ik er gewoon gekocht in de een sportwinkel hier in de buurt (wel helemaal uitgelegd dat ik een beginnende loper ben etc maar ja). Binnenkort ga ik wel ook naar de kine trouwens om mijn onderrug wat losser te krijgen. Ben vorige week naar de dokter geweest en mijn spieren er boven zijn alvast redelijk beton, dus zal zien wat daar van komt, tzal alvast geen kwaad kunnen.

Deze ochtend een banaan die iets te lang op de maag lag, dus ondanks dat de bedoeling een tempoloop was, daardoor de eerste 7 km gelopen aan +- 5:30. (ipv 5:10)

Daarna wél opgetrokken naar 5:10 toen de banaan géén hinder méér gaf, waardoor de HR van +-150 stilletjes aan richting 160-165 ging.
Dan rond km 11 helaas (alweer) omver gereden door een onoplettende bestuurder, HR asap boven de verzuring 180+ en daarna was ik helemaal uit mijn ritme. Volgens Polar ging mijn HR nadien letterlijk met bokkesprongen. Toen gaf ik de pijp aan Maarten.

Dat is toch een ergernis. De laatste tijd word ik bijna elke week omver gekegeld door een wagen. Dat is al 3x in korte tijd dat de motorkap mij raakt. Telkens zonder véél erg maar toch ... vandaag lag ik letterlijk tegen de grond ..

En ik loop met stevige verlichting, dat moeten ze toch zien?
Nince led hardloop verlichting van hoge kwaliteit

Als ik ga wandelen 's ochtends (of lopen vroeger) deed ik én een fluovest én zo'n lampje aan en dan zijn er nog mongolen (ja, mongolen) die u niet zien. Mensen zijn veel bezig met andere dingen (kinderen, gsm, bellen) en letten gewoon steeds minder op de weg.

Nog nooit in in de 16 jaar dat ik loop omver gereden en dat zelfs in Antwerpen niet, ik wil niet weten in welke gevaarlijke achterbuurten je je begeeft Makila!

Nog nooit in in de 16 jaar dat ik loop omver gereden en dat zelfs in Antwerpen niet, ik wil niet weten in welke gevaarlijke achterbuurten je je begeeft Makila!

Bwua, bij ons zijn er veel wegen zonder echt voetpaden/fietspaden, gecombineerd met de zeer matige/ontbrekende verlichting is het hier in de boerenbuiten toch meer dan gewenst voorkomend.

Ik heb dat jarenlang ook zelden voor gehad hoor, maar de laatste weken is het echt erg geworden. Plots de ene wagen na de andere die niet uit zijn doppen kijkt + regelmatig een wagen zonder lichten aan die voorbij gereden komt. :frown:

Itegem / Heist Op Den Berg en omstreken. T'is hier niet overal goed verlicht maar dan nog ... mijn verlichting zou toch voldoende moeten zijn, voor chauffeurs om mij van ver al te zien.

Maar goed, als ik niet anticipeer was de schade erger geweest, ik ga er altijd vanuit dat een wagen 'misschien' niet gaat stoppen ..

Naar mijn ervaring is het op den boerenbuiten inderdaad erger (paar maand geleden tijdelijk verhuisd van stadsrand naar den buiten wegens verbouwing); mensen durven nogal snel rijden of nipt inhalen op die kleine baantjes. Iedereen parkeert zijn auto ook maar waar hij goesting heeft en kijken of er iemand aankomt vooraleer de deur open te gooien om uit te stappen, moet hier precies ook niet :p

Ik loop altijd tegen het verkeer in zodat ik altijd zelf kan anticiperen op wat er naar mij toekomt, ook op het fietspad. Het is ongelooflijk hoeveel gekken er rondrijden op een eBike. Die wil ik niet in mijn rug laten naderen.

Daarnaast loop ik met aeropex aftershokz zodat ik het verkeer rond mij ook altijd kan horen.

Heb het laatste jaar twee keer bijna prijs gehad. Gelukkig elke keer kunnen anticperen omdat ik ze zag aankomen.

Ik loop altijd tegen het verkeer in zodat ik altijd zelf kan anticiperen op wat er naar mij toekomt, ook op het fietspad. Het is ongelooflijk hoeveel gekken er rondrijden op een eBike. Die wil ik niet in mijn rug laten naderen.

Daarnaast loop ik met aeropex aftershokz zodat ik het verkeer rond mij ook altijd kan horen.

Heb het laatste jaar twee keer bijna prijs gehad. Gelukkig elke keer kunnen anticperen omdat ik ze zag aankomen.
Dat is toch ook verplicht? Wandelen en lopen aan de linkerkant van de weg?
Hoeveel mensen ik bij elke loop dat fout zie doen, niet te geloven eigenlijk. Ge zou op den duur beginnen denken dat ge zelf aan de foute kant aan't lopen zijt :unsure:

Ik zit te rommelen met Garmin LiveTrack... En ik snap niet waarom het niet werkt bij mij :D
Zou dat graag willen gebruiken voor tijdens de KOTK-loop. Weet er iemand misschien raad?
Garmin 745, iPhone, locatie en data aan voor Garmin Connect. Ik start thuis aan de wifi m'n Livetrack, c/p de link op Discord en ga dan lopen. Bij het starten van de trainingssessie heb ik wel gezien dat mijn gps-ring niet groen wordt, maar oranje blijft. Dat moet er iets mee te maken hebben, maar ik doe nochtans niks anders dan anders.

Iedereen ziet het kaartje van tenminste toch al de juiste stad :D Met daarbij de melding "no signal" :(

Dat is toch ook verplicht? Wandelen en lopen aan de linkerkant van de weg?
Hoeveel mensen ik bij elke loop dat fout zie doen, niet te geloven eigenlijk. Ge zou op den duur beginnen denken dat ge zelf aan de foute kant aan't lopen zijt :unsure:

42.2.2. Zijn er geen begaanbare trottoirs of bermen, dan mogen de voetgangers de andere gedeelten van de openbare weg volgen.

Wanneer de voetgangers het fietspad volgen, moeten zij voorrang verlenen aan de fietsers en bromfietsers.

Wanneer de voetgangers de rijbaan volgen, moeten zij zich zo dicht mogelijk bij de rand van de rijbaan houden en behoudens bijzondere omstandigheden links in de door hen gevolgde richting gaan.
Is dus inderdaad verplicht. Maar er zijn heel veel mensen die daar fouten tegen maken.

Is dus inderdaad verplicht. Maar er zijn heel veel mensen die daar fouten tegen maken.
Klopt. Dit scenario is voor mij wél niet van toepassing, want ik ben omver gereden op het voetpad aan de linkerkant van de weg (vandaag). De wagen kwam van links uit een zijstraat en had géén voorrang.

Terug
Bovenaan