Crosseyed_Hobo
Active member
Ja maar pas op zoals gezegd waren er een paar stukken die ik al wandelend gedaan heb, dus ik gok dat het meer rond de 4-4,5km ofzo al lopend was.Direct al > 5km is toch niet slecht om 15 jaar niets aan sport gedaan te hebben. Ik ben in 2020 beginnen lopen en heb daar toch een start to run voor nodig gehad
Opletten wel: ik heb me tegen eind 2020 in een blessure gelopen, zo'n beetje de hoofdreden was een te lage cadans. Ik liep +- 150 (of iets lager), moest het optrekken naar 160 van de sportkine en zo heb ik blessurevrij kunnen opbouwen naar een marathon.
Ik geef het maar mee, ik laat het ook aan anderen hier om te oordelen of dat een terecht aandachtspunt is...
En ivm de cadans die is wat lager ook met die stukken wandelend, ik heb eens gezien bij de vorige keren en daar is het meestal rond de 160-170.
Maar ik zal dit in het oog houden tijdens het lopen.
Dus meer in die 132-150bpm zone proberen te lopen?Omdat je zelf aangeeft dat het gerust sneller kan: De langste blok die je effectief loopt is aan heel hoge hartslag (en dus te hoog tempo). Het beste voor zowat alles - en zeker als je nieuw bent in de sport; blessures vermijden, basisconditie aanleggen, minder herstel nodig,.. - is veel meer in je 'rustigere' zone lopen.
Opmerking van cadans van Eniac klopt ook maar geeft volledig vertekend beeld door die stukken wandelen dus kan niet zien hoeveel je nu haalt.
En mss een noob vraag maar is het aangeraden om te stretchen? En zo ja voor of na het lopen en hoe?
Want nu begin ik er gewoon aan en omdat ik midden in een redelijk hellende straat woon is het direct berg op en als ik finish wandel ik het laatste stuk omhoog tot thuis.
En nu kun je zeggen start dan naar beneden maar 100m verder gaat het toch ook omhoog en die is steiler en langer.

Alvast bedankt voor de tips boys!

.
. Sommige worden berekend op je doel.
. Aangezien je hier post, neem ik aan dat het is om te lopen, best lichte stokken nemen dus (Carbon en geen aluminium), zeker letten op de juiste lengte van de stokken gebaseerd op uw eigen lengte. Verder tijdens het gebruik zeer belangrijk om die niet vast te pakken en druk te zetten met uw hand, maar de lussen laten rusten in uw pols en zo druk zetten. Het is wel wat gewenning, maar eens je ermee weg bent wel top!