Algemene Loopthread

Door Trenara hier te lezen toch nog eens geprobeerd en opnieuw gekalibreerd.
Huidig gemiddeld wekelijks volume expres voorzichtig ingeschat op 19km en hij geeft mij een eerste week van 40+km..?

Komen daar bij jullie echt haalbare dingen uit + wat geven jullie dan in? Een realistische race pace,..?
We worden hier bijna de Trenara-reclamedienst! Maar we worden echt niet gesponsord :D Misschien een ideetje!
Ik moet wel zeggen dat hij snel veel kilometers maakt. Als je genoeg trainingen invoert per week, zitten daar ook wel veel trage kilometers bij die het lichaam veel beter verteert.

Wat ik doe, is zelf inschatten en opbouwen tot ik bereik wat zij vragen. Dus ik ga me niet overdoen, en als ze een LSD van 15km voorstellen terwijl die daarvoor nog maar 7 was, zal het 7 of 8 worden. Dat hij maar herberekent dan. Of eens een training ertussenuit halen (vaak afwisselen welke). Maar wel gestaag het volume een beetje opbouwen, zodat ik na een paar maanden toch overeenkom met de app.

Je kunt ook een "herbeginschema" volgen, als dat is waar je zit. Maar ik deed het zoals hierboven, met een realistisch doel ingesteld en een kalibratie. Op dit moment volg ik het schema volledig, en heb ik "best mogelijke" ingegeven. Zullen zien waar we uitkomen.

@Loser Ben ik mis of kan je een training van gisteren niet meer verschuiven naar vandaag? Ik krijg altijd de melding 'training has allready passed'. Logisch, daarom dat ik ze op vandaag wil leggen 🙈

@Loser Ben ik mis of kan je een training van gisteren niet meer verschuiven naar vandaag? Ik krijg altijd de melding 'training has allready passed'. Logisch, daarom dat ik ze op vandaag wil leggen 🙈
Ja, ik geloof dat trainingen die voorbij zijn, voorbij zijn. Da's met opzet zo gedaan, zegt hij in de podcasts, omdat één training je doel niet zal bepalen. Maar trainingen inhalen wel problematisch kan zijn voor blessures en zo. Op voorhand kun je wel schuiven, en dan kan hij herberekenen of het kan. Maar achteraf gaat hij protesteren.

Gisteren op het werk de Hoka Clifton 8 ontvangen en direct ingelopen. ;)
Bij de eindejaarsfeesten had ik met een nonkel het over het lopen (hij liep ooit de halve marathon in 1u24, mijn vader liep ook, maar dan trager). Ik dus gaan kijken naar de resultaten van vroeger en wat mij daarbij opviel hoe snel er gelopen werd, wat op zich niet zo verbazend is aangezien ik wel meer heb gelezen dat er vroeger sneller gelopen. Bijvoorbeeld op lokale halve marathon die ik ook al verschillende malen liep, daar liep IEDEREEN onder de 1u56 (alle 144 deelnemers). 25% van de deelnemers liep zelfs een tijd van 1u24m of sneller.

Ja die Trenara is voorlopig toch maar 'ter info'. Heb hem realistische 5k tijd gegeven (heeft hij zelf gevonden) en een voorzichtig weekvolume ingegeven, maar heb hem wel gezegd dat hij voor de scherpst mogelijke tijd mag gaan ipv iets wat mij 'haalbaar' lijkt, misschien dat hij daardoor meteen stevig in de trainingen vliegt :shy:

Ik laat het nog even links liggen en kijk er nog eens na als mijn volume wat hoger ligt en ik mij niet meer zelf kan bezig houden :tongue:

Gisteren op het werk de Hoka Clifton 8 ontvangen en direct ingelopen. ;)
Bij de eindejaarsfeesten had ik met een nonkel het over het lopen (hij liep ooit de halve marathon in 1u24, mijn vader liep ook, maar dan trager). Ik dus gaan kijken naar de resultaten van vroeger en wat mij daarbij opviel hoe snel er gelopen werd, wat op zich niet zo verbazend is aangezien ik wel meer heb gelezen dat er vroeger sneller gelopen. Bijvoorbeeld op lokale halve marathon die ik ook al verschillende malen liep, daar liep IEDEREEN onder de 1u56 (alle 144 deelnemers). 25% van de deelnemers liep zelfs een tijd van 1u24m of sneller.

Volgens mij liepen vroeger ook alleen sportfanaten zo een halve marathon, tegenwoordig is dat zo een hype dat iedereen daar wel eens aan deelneemt of dat als ultiem doel stelt (kijk maar naar mezelf :laugh:)

Ja die Trenara is voorlopig toch maar 'ter info'. Heb hem realistische 5k tijd gegeven (heeft hij zelf gevonden) en een voorzichtig weekvolume ingegeven, maar heb hem wel gezegd dat hij voor de scherpst mogelijke tijd mag gaan ipv iets wat mij 'haalbaar' lijkt, misschien dat hij daardoor meteen stevig in de trainingen vliegt :shy:

Ik laat het nog even links liggen en kijk er nog eens na als mijn volume wat hoger ligt en ik mij niet meer zelf kan bezig houden :tongue:
Kan je de trainingen niet laten berekenen met een doeltijd die je zelf haalbaar vindt?

Om je best mogelijk tijd te halen, lijkt 't mij logisch dat je een loeihard schema moet volgen, dus het lijkt mij een kwestie van het gewoon goed in te stellen?

Ik ga me inschrijven voor een marathon maar twijfel nog tussen die van Parijs of Gent.
Parijs lijkt me leuker maar lastiger qua voorbereiding dan Gent.
Ik twijfel vooral omdat als ik de beelden zag van die in Gent dat er vrij "saai" uitziet :P
Mensen die ervaring hebben met die in Gent? Is deze een beetje leuk?

De tijd die trenara voorspelt is hier vrij waanzinnig, dat zijn tempo's die ik zelf geen 10K heb volgehouden.

Ga het wel volgen de eerste weken, dat ziet er allemaal nog vrij haalbaar uit maar ik zie hier begin februari al block trainingen waar ik 4K aan 4:40 moet lopen, dat weet ik zo nog niet.

De tijd die trenara voorspelt is hier vrij waanzinnig, dat zijn tempo's die ik zelf geen 10K heb volgehouden.

Ga het wel volgen de eerste weken, dat ziet er allemaal nog vrij haalbaar uit maar ik zie hier begin februari al block trainingen waar ik 4K aan 4:40 moet lopen, dat weet ik zo nog niet.

Ik heb gekalibreerd met mijn 5K tijd van begin vorig jaar (wat ook wel ongeveer m'n huidig niveau zal zijn), en op basis daarvan stelde die mij een marathontijd van 3u49 voor als haalbaar.
Heb hem dan maar dat als richttijd laten gebruiken om de trainingen op af te stemmen voorlopig. Ziet er op zich allemaal haalbaar uit, met een paar intervaltrainingen die er zeer pittig uitzien (maar wel nog binnen het haalbare).

Moest ik nu toch nog moeten afzwakken, geen probleem, maar dan heb ik toch al goed getraind.

Last Men Standing op 5 maart. Heeft er iemand vorig jaar meegedaan? Wil dat wel eens proberen om te zien hoe lang ik het zou volhouden.

Ik ga me inschrijven voor een marathon maar twijfel nog tussen die van Parijs of Gent.
Parijs lijkt me leuker maar lastiger qua voorbereiding dan Gent.
Ik twijfel vooral omdat als ik de beelden zag van die in Gent dat er vrij "saai" uitziet :p
Mensen die ervaring hebben met die in Gent? Is deze een beetje leuk?
Parcours gaat in vergelijking met vorig jaar wél door de binnenstad. Karry en ik hebben marathon Gent in april samen gelopen en het was een vrij saai parcours, ja. Vrije start, weinig supporters, weinig tegenstand etc.

Dus moeilijk te vergelijken.

Laatst bewerkt:

Last Men Standing op 5 maart. Heeft er iemand vorig jaar meegedaan? Wil dat wel eens proberen om te zien hoe lang ik het zou volhouden.
nog geen ervaring mee, maar sowieso wil ik er dit jaar wel één doen.
Maar 5maart valt echt niet op een goed moment ;)

Misschien die wel op 23 april

Voorlopige planning 2022:
-Ultra in de Alpen (momenteel eentje op het oog met 4000+ HM)
-100 miles in het najaar, als mijn lichaam het opvoeren van de trainingen kan verteren

Voorlopige planning 2022:
-Ultra in de Alpen (momenteel eentje op het oog met 4000+ HM)
-100 miles in het najaar, als mijn lichaam het opvoeren van de trainingen kan verteren
schoon :)

Mijn planning:
in maart de 3luik: North C trail - KOTK - Cretes de spa
en eind oktober terug de Grizly!

Wegens een druk werkjaar (PhD moet afraken dit jaar) voor de rest niet al te zot doen, want zal ook niet altijd 100% tijd hebben om te trainen.
Wil wel eens een backyard proberen, maar misschien moet ik die toch uitstellen naar volgend jaar.

Michiel geeft toch aan dat het vorig jaar saai was maar dit jaar (itt vorig jaar) wel door de binnenstad zal gaan - en daardoor dus minder saai zal zijn?

Klopt maar als je die beelden ziet uit Parijs / Rotterdam weet ik ook wel dat het niet zoals dat zal zijn in Gent :p
Maar idd mss valt het dit jaar wel mee... Lastig kiezen :)

Terug
Bovenaan