We worden hier bijna de Trenara-reclamedienst! Maar we worden echt niet gesponsordDoor Trenara hier te lezen toch nog eens geprobeerd en opnieuw gekalibreerd.
Huidig gemiddeld wekelijks volume expres voorzichtig ingeschat op 19km en hij geeft mij een eerste week van 40+km..?
Komen daar bij jullie echt haalbare dingen uit + wat geven jullie dan in? Een realistische race pace,..?
Misschien een ideetje!Ik moet wel zeggen dat hij snel veel kilometers maakt. Als je genoeg trainingen invoert per week, zitten daar ook wel veel trage kilometers bij die het lichaam veel beter verteert.
Wat ik doe, is zelf inschatten en opbouwen tot ik bereik wat zij vragen. Dus ik ga me niet overdoen, en als ze een LSD van 15km voorstellen terwijl die daarvoor nog maar 7 was, zal het 7 of 8 worden. Dat hij maar herberekent dan. Of eens een training ertussenuit halen (vaak afwisselen welke). Maar wel gestaag het volume een beetje opbouwen, zodat ik na een paar maanden toch overeenkom met de app.
Je kunt ook een "herbeginschema" volgen, als dat is waar je zit. Maar ik deed het zoals hierboven, met een realistisch doel ingesteld en een kalibratie. Op dit moment volg ik het schema volledig, en heb ik "best mogelijke" ingegeven. Zullen zien waar we uitkomen.

)