Algemene Loopthread

Klopt maar als je die beelden ziet uit Parijs / Rotterdam weet ik ook wel dat het niet zoals dat zal zijn in Gent :p
Maar idd mss valt het dit jaar wel mee... Lastig kiezen :)

Heb je al marathons gelopen? Indien niet, misschien toch eerst Gent als eerste ervaring/kennismaking?

Mijn eerste was Brugge (schitterende ervaring, saai parcours), volgende wordt Gent, en dan wil ik absoluut de volgende editie van Rotterdam meedoen (lukt dit jaar niet wegens andere verplichtingen).

Heb je al marathons gelopen? Indien niet, misschien toch eerst Gent als eerste ervaring/kennismaking?

Mijn eerste was Brugge (schitterende ervaring, saai parcours), volgende wordt Gent, en dan wil ik absoluut de volgende editie van Rotterdam meedoen (lukt dit jaar niet wegens andere verplichtingen).

Het is idd mijn eerste. Was eigenlijk nooit van plan om mee te doen met zo een event maar als ik andere moet geloven is de sfeer juist iets wat het heel leuk maakt. Als er dan 5 man en een paardenkop staat langs de baan tja...
Ben nog meer aan het twijfelen nu ik zie dat ik er in Rotterdam ook 1 is haha.

Was er wat volk langs het parcours in Brugge?

Ik heb wat fietsbegeleiding aan Karry gegeven tijdens zijn marathon van Brugge. In de binnenstad (start en finish) stonden er toch wel vrij veel supporters. Karry zei, als ik me niet vergis, dat de aankomst op de Markt van Brugge toch wel indrukwekkend was met al die supporters op het einde (Vlamingstraat). In Zeebrugge stonden er ook wel wat mensen, maar de lange rechte stukken langs de industriezone zijn wel saai en zonder supporters.

Als ik niet geloot word (op 10 januari) voor de marathon van Berlijn in september 2022, zal ik me inschrijven voor de marathon van Brugge. Als geboren en getogen Bruggeling (nu uitgeweken naar Antwerpen), moet ik die toch eens gelopen hebben.

Was er wat volk langs het parcours in Brugge?

Wat @MichielD4 aangeeft klopt wel, stukje binnenstad en dan zeker de aankomst was top.
Ik verwacht in Gent toch meer een parcours dat alle hoeken en kanten van de stad aandoet en dus ook in totaal wel leuker zal zijn. Ken Gent ook goed dus dat geeft wel een extra denk ik.

Maar ik wou vooral een marathon als Rotterdam of Parijs niet als allereerste tackelen. Liever eerst eens weten wat het is om er eentje (uit) te lopen en dan die ervaring mee te nemen naar de grotere.

Ik woon in Gent dus dat maakt het idd wel makkelijk dat je het kent maar misschien ook saaier :p
Het is mss wel een idee om kleinschaliger te starten. Ga er nog eens over nadenken hehe. Al eventjes schema's aan het volgen dus zou moeten goed komen.

Ik heb gekalibreerd met mijn 5K tijd van begin vorig jaar (wat ook wel ongeveer m'n huidig niveau zal zijn), en op basis daarvan stelde die mij een marathontijd van 3u49 voor als haalbaar.

Ik heb een allout 5K gedaan zoals ze vragen dus ja. Nu 1:40 is 25min sneller dus in m'n achterhoofd weet ik dat dit een tikkeltje overdreven is, 1:50 of zelfs 1:55 lijkt mij realistischer. Zal wel zien....

Ik vond Brugge eigenlijk best wel leuk om eerlijk te zijn. De ideale omstandigheden en vorm van de dag hebben wel veel toegevoegd aan de ervaring. Als er een zuiden wind zou staan, ben je wel serieus gekloot 😂. Qua sfeer is het inderdaad wel niet optimaal, veel lange stukken zonder volk, de finish in de binnenstad vond ik wel machtig, serieus kippenvel de laatste km. Ik heb ook wel de pech gehad dat ik heel veel alleen heb moeten lopen, gelukkig was Michiel er!

Als het puur is om uit te lopen zou ik Antwerpen ook wel durven aanraden. Catastrofale dag bij mij, maar die sfeer van een avondmarathon… 🤩 Wel absoluut geen fan om ‘s avonds te lopen, dus mij zien ze daar niet snel terug.

Vandaag voor het eerst sinds lang nog eens met de club getraind. 8x400m gedaan met 50m recup in de gietende regen. Tempo tussen de 3:15 - 3:20, trok dus op niet veel, maar dit heb ik toch gemist. De komende weken moet ik er terug wat inkomen, maar ik ben stilletjes aan klaar om af te zien.

Mijn doelen voor 2022 liggen nog totaal niet vast. Eind januari eerst de Houffatrail 53km als opwarmer en dan eind februari mijn lichaam de vernieling in slenteren op de
Legends trail (250km). Ik heb er mega veel zin in! Mijn vaste ultra maatje heeft ondertussen beslist om ook deel te nemen, dus dat wordt weer fenomenaal om samen af te zien.

In het najaar zoals dit jaar weer een snelle marathon uitkiezen om sub 2u45 te lopen.

Al zal het nog maar de vraag zijn hoe ik recupereer van de Legends.

Wel absoluut geen fan om ‘s avonds te lopen, dus mij zien ze daar niet snel terug.

Ook niet als ik aan de kant sta met één van deze? :clap:

thetford-porta-potti-qube-165-chemisch-toilet.jpg

Vandaag voor het eerst sinds lang nog eens met de club getraind. 8x400m gedaan met 50m recup in de gietende regen. Tempo tussen de 3:15 - 3:20, trok dus op niet veel
Met maar 50m recup vind ik dat anders niet slecht. Zijn we niet wat hard voor onszelf? ;) Ik loop ze tussen de 2:58 en 3:06 maar dat is wel met 1:10 pauze. Ik gok dat 50m recup max 30 seconden is?

Met maar 50m recup vind ik dat anders niet slecht. Zijn we niet wat hard voor onszelf? ;) Ik loop ze tussen de 2:58 en 3:06 maar dat is wel met 1:10 pauze. Ik gok dat 50m recup max 30 seconden is?

Slecht is dat inderdaad zeker niet. Zeker aangezien het de eerste intervalsessie was in lange tijd en de omstandigheden verre van goed waren (regen en wind). Recup was +/- 40sec, maar ik doe dat wel graag, kortere intervallen met een zeer lage rusttijd ertussen. Na zo’n training heb ik altijd een heerlijk gevoel. 🤩

De komende weken/maanden ligt de focus sowieso op het constant aanhouden van een hoog volume, maar ik maak van de clubtrainingen wel gebruik om de snelheid stelselmatig wat op te bouwen.

Iemand die ooit al eens op de Grand Ballon gelopen heeft? Wat collega's zijn van plan begin mei de Trail du Grand Ballon te lopen, 22km normaal gezien. Da's eerst 8k afdalen en dan de rest klimmen 🤯

Iemand die ooit al eens op de Grand Ballon gelopen heeft? Wat collega's zijn van plan begin mei de Trail du Grand Ballon te lopen, 22km normaal gezien. Da's eerst 8k afdalen en dan de rest klimmen 🤯
Ik ben er vorige zomer tijdens een bikepacking tocht opgereden, offroad met de MTB. Om dan tot de "echte top" te geraken nog een stuk te voet geklommen langs het GR pad. Ik vond dat echt een hel, maar lag wel aan de omstandigheden (groot deel fiets meegesleurd, op fietsschoenen naar boven, etc...). Eenmaal boven wel echt prachtig natuurlijk :p

Niet in wedstrijdverband maar wel eens 's ochtends voor het ontbijt toen ik daar in de buurt logeerde. Op zich goed te doen als je wat ervaring hebt met hoogtemeters, maar wat me vooral is bijgebleven is het weer.
Ik kwam via de noordflank en daar was het rustig weer, mix tussen miezer en waterzonnetje. Dichtbij de top was alles in mist gehuld en werd het een pak kouder. En op de top zelf kon ik mij met moeite rechthouden door de wind, sloeg de regen in mijn gezicht en was ik zeer snel aan het afkoelen. Snel weer afgedaald langs de noordkant en daar was het nog altijd rustig weer.
Dus zeker opletten met de weersomstandigheden daar. Mensen met wat ervaring in het hooggebergte kennen dat soort verraderlijke situaties wel.

Terug
Bovenaan