Algemene Loopthread

Ik geloof dat dag 1 rond de 40km was met ca. 1000hm + dan nog eens 20km op dag 2. Klinkt toch als een serieuze uitdaging in mijn geval.

Net nog een interval training gedaan en ik klok af op 2502km en 11600hm.

Mooiste verwezenlijkingen:
-Allereerste marathon ooit gelopen.
-Trailrun van 46km zonder specifieke voorbereiding.
-PR verbeterd op de halve marathon met meer dan 10minuten.
-5km onder 20min een week na die trailrun.

Doelstellingen 2022:
-Halve marathon onder 1u30min
-Marathon onder 3u25min
-BG trail overleven (poging 2)
-Citytrip combineren met marathon in Europese grootstad. (zonder streeftijd)
-Kustlijn aflopen.

Dat lijkt mij geen probleem met zo’n statistieken…

Ik geloof dat dag 1 rond de 40km was met ca. 1000hm + dan nog eens 20km op dag 2. Klinkt toch als een serieuze uitdaging in mijn geval.

Komt allemaal goed boys! Morgen of overmorgen update ik mijn topic om een nieuwe datum vast te pinnen.

Mooie cijfers hier weer onder de BG lopers !

Voor mij helaas weer een teleurstellend jaar op loopgebied, 412km in totaal.
Nadat ik in maart opnieuw was begonnen met lopen na lang te sukkelen met de hernia eigenlijk terug mooi kunnen opbouwen naar schappelijke afstanden (nu ja wat schappelijk is natuurlijk ivgl met jullie peanuts maar voor mij is 10 - 12km al heel wat gezien de lichamelijke toestand :)).
Maar niet gerelateerd met het lopen opnieuw (2de jaar op rij nu) aan de kant met een rug dat niet mee wilt, vrij frustrerend.
Spijtig eigenlijk want mits juiste loophouding, geen of quasi geen hoogtemeters en geen té hoge snelheid was dat lopen in combinatie met de core stability oefeningen wel goed voor mijn rug, de dagdagelijkse pijn(tjes) waren naar de achtergrond verschoven en de algemene conditie was natuurlijk weer een pak beter.
Toekomst doel is nog steeds een HM kunnen lopen maar niet zeker of dat in 2022 gaat lukken, we blijven positief en dat doel natuurlijk wel voor ogen houden.

Maar 1 doel in 2022. Blessurevrij blijven en al de rest volgt vanzelf wel.

Deze wens is voor iedereen.

Een gezond persoon heeft 1000 wensen. Een ziek persoon maar 1.

Net geen 1000km hier, een redelijk teleurstellend jaar op dat vlak. Blessure int voorjaar en het 4 maanden heel rustig aan moeten doen.
In de zomer dan de darmparasiet waardoor ik 2 maand lang met krachten heb zitten sukkelen/woekeren en mijn lichaam serieus heeft afgezien.
Int najaar gelukkig wel veel kunnen goedmaken met PR op de HM en de 10 miles.
Hopelijk wordt 2022 in elk geval een stabieler jaar 😁
Om 2021 nog wat meer kut af te sluiten net een blokkage in m'n onderrug na m'n laatste kilometers van't jaar. Hoera 😁

Jullie ook allemaal de beste wensen!
Mijn 2021 afgeklokt met 1200km. Maar niet het ganse jaar actief geweest….
Wel trots op mijn eerste marathon (3:35) in september en PR 1/2 marathon in maart (1u35).
Nu focus ik me nog even verder op het fietsen en sterker worden. Hopelijk in 2022 terug >1000km, met enkele leuke wedstrijden. Mijn 1/2 marathon zou ik ook graag onder 1u30 krijgen. Maar eerst nog wat fietsen en daar mijn doelen bepalen ;-)

Laatst bewerkt:
Mijn beste wensen aan alle lopers op het forum, dat zijn er ondertussen heel wat!

Ik wens jullie allemaal in de eerste plaats een goede gezondheid toe en dat we vooral allemaal blessurevrij mogen blijven. Al de rest is van ondergeschikt belang, of uw doel nu een eerste 5km is of een eerste 100 mijler.

Die nieuwjaarsresoluties zijn allemaal dikke zever, maar het kan wel het moment zijn om op de reset knop te duwen, iets dat we allemaal wel eens nodig hebben.

Beste wensen allemaal!

Vanmorgen eerste loopje na begin december corona gehad te hebben. 5km op 29min, kan ik wel mee leven...
Hopelijk vertrokken voor een goed voorjaar, dan terug de fiets op.
Qua doelen: toch eens de 20 / 25 km aantikken, als nietloper.

Eerste loopje van het nieuwe jaar zit erop! Voor de afwisseling een recuploopje op zondag.

Redelijk véél bergop en véél 'wind tegen' op de heenreis, redelijk véél bergaf en 'wind mee' op de terugreis. Ondanks dat ik tijdens de terugreis minder hard moeite moest doen tov de heenreis, liep ik toch 20sec/km sneller. HR was ook identiek. Het was dus een negatieve split die er eigenlijk géén was. 8 km - 5:45 gemiddeld (+200 meter wandelen).

Belasting volgens Polar / Strava: Redelijk - Dit ging gemakkelijker dan normaal. OK ..

Ik zou een extra paar overwegen om op het werk te zetten, om tijdens de pauze te gaan lopen. Is het aangeraden om hetzelfde paar te kopen als deze dat ik thuis gebruik? Nu heb ik de Adidas Ultraboost 20, en hoewel ik daar weinig over te klagen heb zou ik dezelfde eigenschappen overnemen naar een ander merk (bv de Brooks Launch 8).

Gelukkig nieuwjaar loopvrienden!

Deze ochtend mijn eerste rustige duurloop afgetikt van het nieuwe jaar.
Ontzettend tevreden van het afgelopen loopjaar doordat ik blessurevrij ben kunnen blijven en daardoor zo'n 2700k gelopen heb.

Het voornaamste doel van het komende loopjaar is dan ook om opnieuw blessurevrij te blijven :p.
Het 1e echte concrete doel zal eind maart gepland staan waarbij ik mijn halve marathon tijd zal aanvallen.

:love::love: Dat al onze dromen mogen uitkomen en dat RiCOManiaC zijn 16 wekenplan couch to marathon afgewerkt krijgt :love::love:
Succes mannen, 2022 is van ons!!

Net nog eens een 5k all out gedaan en afgetikt op 23:54, da's meer dan een minuut scherper dan mijn tijd van 2 maanden terug.
2022 is effectief van ons :clap:

Ik zou een extra paar overwegen om op het werk te zetten, om tijdens de pauze te gaan lopen. Is het aangeraden om hetzelfde paar te kopen als deze dat ik thuis gebruik? Nu heb ik de Adidas Ultraboost 20, en hoewel ik daar weinig over te klagen heb zou ik dezelfde eigenschappen overnemen naar een ander merk (bv de Brooks Launch 8).
Ik zou zeker eens een ander merk en model proberen.

Ook van mij een gelukkig nieuwjaar & veel plezante loop kilometers gewenst aan iedereen!
2021 was geen denderend loopjaar t.o.v. 2020. Een sterk begin werd snel stopgezet door wat blessure gesukkel en vanaf dan lag de focus voornamelijk op de velo.
Uiteindelijk afgeklokt op 442 km gelopen & 9080 km gefietst, dus al bij al wel content.
Doel voor 2022: verder doen zoals ik nu bezig ben, 1 a 2 keer per week gaan lopen tussen het fietsen door (korte afstanden & traagjes) en blessurevrij blijven. Of er afstand / tijdsdoelen volgen zie ik wel hoe de goesting evolueert en/of fietsen op de voorgrond blijft of terug van plaats wisselt met het lopen.
Hoogtepunten van 2021:
- PR 5 km in 18:48
- PR 10 km in 39:20
- 30km door het Raspaillebos aan de bosberg voor Omloop Het Nieuwsblad met @Vlitser & @Corthagus

Laatst bewerkt:
Ook van mij een gelukkig nieuwjaar & veel plezante loop kilometers gewenst aan iedereen!
2021 was geen denderend loopjaar t.o.v. 2020. Een sterk begin werd snel stopgezet door wat blessure gesukkel en vanaf dan lag de focus voornamelijk op de velo.
Uiteindelijk afgeklokt op 442 km gelopen & 9080 km gefietst, dus al bij al wel content.
Doel voor 2022: verder doen zoals ik nu bezig ben, 1 a 2 keer per week gaan lopen tussen het fietsen door (korte afstanden & traagjes) en blessurevrij blijven. Of er afstand / tijdsdoelen volgen zie ik wel hoe de goesting evolueert en/of fietsen op de voorgrond blijft of terug van plaats wisselt met het lopen.
Hoogtepunten van 2021:
- PR 5 km in 18:48
- PR 10 km in 39:20
- 30km door het Raspaillebos aan de bosberg voor Omloop Het Nieuwsblad met @Vlitser & @Corthagus
Dat zijn wel scherpe tijden om zo weinig te lopen. :crazy: Jaren ervoor meer gelopen of haal je alles uit fietsconditie?

Dat zijn wel scherpe tijden om zo weinig te lopen. :crazy: Jaren ervoor meer gelopen of haal je alles uit fietsconditie?
Haha nee, zo een talent ben ik helaas niet! Beide tijden zijn gelopen in januari / februari en heb in 2020 inderdaad wel een pak meer gelopen (+-1100km).
Het fietsen zorgt er wel voor dat ik al mijn loopjes aan lage hartslag kan doen zonder er veel van te voelen (op "conditie vlak"), maar voor die tijden te lopen en/of groter volume te lopen zonder blesseren moet ik wel echt voldoende looptrainingen afleggen ook :)

Ik heb een mooie voor iedereen die graag goeie voornemens maakt :)

Op 20/03/2022 lopen we in Genk de 100km-run, en we mogen 2 teams sturen. Dat betekent 2x4 man, telkens voor 10-20-30-40km. Vorig jaar stonden er een paar mensen op de reservelijst, dus die heb ik al aangeschreven. Maar er zijn nog altijd een paar plaatsjes open!

Voorlopig hebben we
40 - Karry98
40/30 - Vlitser (of, niet en :p)
20 - Loser
10 - BookaShade

Het draait hier niet om de snelheid, maar om de beleving. We willen graag uitlopen, that's it. Maar we komen sowieso aan in team, al moeten we bolderkarren inschakelen. Heb je nog een plaats in je loopschema, en denk je nog maar zijdelings dat het je wel iets tofs lijkt, gooi je naam dan maar in de hoed! Ook voor de kortere, dan gaan we strootje-trekken! Dat mag in pm of hier in het topic (of straks in Algemene Mededelingen, als ik 'm daar heb gepost), maakt niet uit!

Ik had me opgegeven vorig jaar maar ben van weekend gewisseld ondertussen.

Enig idee hoelaat dat lopen start?

Ik had me opgegeven vorig jaar maar ben van weekend gewisseld ondertussen.

Enig idee hoelaat dat lopen start?
Ah, da's goed! De vorige keer was dat startschot om 10u00, geloof ik? De juiste planning staat er nog niet op, maar veel zal dat niet verschillen.

Terug
Bovenaan