Algemene Loopthread

En shitrun nr 2..... 1,5km aan een stuk joggen (tis zelfs nie eens lopen....) da gaat.. Dan een stukske gewandeld (iets van een 100m ofzo want moest door een beetje weiland om door te steken. En dan was t gedaan met de pret.... De onderrug zat weer helemaal vast. Heb er nog 500m aan geplakt maar toen ik stopte begon het toch serieus wa pijn te doen en mn benen liepen ook mee vast.... Kwas nie alleen rood van de inspanning maar ook van serieuze kolere. Toch van mijn kloten ze als ge een lichaam hebt da tegen niks kan..

Dat, en de onderschat niet hoeveel core-oefeningen je lichaam kunnen helpen daarbij. Buikspieroefenigen, rugtraining, heup, billen, bovenbenen. En eventueel schouders. Dat maakt echt heel veel verschil.

En shitrun nr 2..... 1,5km aan een stuk joggen (tis zelfs nie eens lopen....) da gaat.. Dan een stukske gewandeld (iets van een 100m ofzo want moest door een beetje weiland om door te steken. En dan was t gedaan met de pret.... De onderrug zat weer helemaal vast. Heb er nog 500m aan geplakt maar toen ik stopte begon het toch serieus wa pijn te doen en mn benen liepen ook mee vast.... Kwas nie alleen rood van de inspanning maar ook van serieuze kolere. Toch van mijn kloten ze als ge een lichaam hebt da tegen niks kan..
Bij mijn kinesist kan ik een blessur preventie screening laten doen:

Aan de hand van een weloverwogen testbatterij wordt uw spiercontrole, kracht, lenigheid, coördinatie, … getest. Deze screening heeft als doel de zwakke punten van de sporter in kaart te brengen, de beïnvloedbare risicofactoren op te sporen en aan de hand van deze bevindingen een preventief oefenprogramma op te stellen. De specifieke individuele adviezen worden dan verder opgevolgd door follow-up sessies, herevaluaties en indien gewenst individueel begeleide oefensessies. De screening kan zowel van individuele sporters (recreatief en competitief) als van een volledige ploeg afgenomen worden.

Misschien eens zien of een kinesist bij jou in de buurt hetzelfde aanbiedt?

Vandaag dag 3 van de herstart, kameraad afgekomen naar de Ardennen en samen vertrokken voor een toertje. Helaas onze uitgetekende route moeten aanpassen door de jacht, maar uiteindelijk wel echt genoten. Afgeklokt op 45km met een dikke 1000hm aan het nog steeds rustige tempo van 5:35 of zoiets. De focus ligt de komende weken sowieso op het opbouwen van het volume zonder te veel aan de snelheid te werken, dus dit was een ideale tocht daarvoor.

Ondergrond lag er op sommige plaatsen wel echt ontzettend zwaar/vettig bij en hebben alle 2 een stevige tuimeling gemaakt in de modder, gelukkig zonder erg.

Dit zijn overigen echt de trainingen waar ik het meeste van geniet, rustig wat lopen in een prachtige omgeving en een goede babbel. Meer moet dat niet zijn.

Morgen loop ik hier nog los en zo sluit ik mijn jaar af met 5400 gelopen kilometers en 85000hm.

Het jaar eindigen met de aankoop van nieuwe loopschoenen! De Nike Vomero's waren op en dus nog eens bij runner's lab gepasseerd. Zowel de nieuwe Vomero's gepast als ook een paar Brooks en een paar Hoka's. De Hoka's en Nike's zaten het beste en uiteindelijk toch voor de Hoka's (Mach 4) gegaan! De hele zachte demping en grote afrol waren een zaligheid om mee te lopen. Hopelijk geven ze evengoed resultaat volgend jaar!

Ik ben begonnen met Hoka en eigenlijk nog geen reden om elders te kijken.

Mijn loopjaar zit erop met een laatste loopje vandaag. Trenara gaf me intervallen om nog 1 keer stevig ertegenaan te gaan :)

Uiteindelijk afgeklopt op 1536km. Heel tevreden mee, mooi jaar geweest waar mijn uitschieters m'n eerste wedstrijden waren - chronologisch de 100km KOTK, de Antwerp Port Night Marathon, de Antwerp 10 miles en als grote klapper de marathon van Brugge. Maar ook m'n long runs in Kroatië en Zeeland waren genieten.
Grenzen dus serieus verlegd dit jaar. Ook meer en meer gaan beseffen dit jaar dat ik niets liever doe dan m'n rugzakje vullen met eten en drinken en er wat uren op uit te gaan.

Volgend doel is natuurlijk de marathon van Gent, en daarna zien we wel. Trenara bevalt me goed, redelijk wat afwisseling en uitdaging en vooral ook meer volume. Hopelijk blijft mijn lichaam heel, en dan moet Gent goed lukken.

1750 kilometer in 2022 is ook een doel.

Bedankt iedereen hier voor het advies en de aanmoedigingen. Dat is de voorbije twee jaar echt van goudwaarde geweest. Tot in 2022 😄

Laatst bewerkt:
2856 km hier met 28000 hoogtemeters.
Mijn vorig record van 1300 km ver overschreden!
Mooie vooruitgang geboekt.

Mijn doel in 22 is meer lopen en eens een 160 te finishen. En vooral veel sterker staan. Want ik merk dat ik toch nog geregeld mijn rust nodig heb.

Hier 1964km dit jaar. Tot in september geen wedstrijd gelopen (dankzij corona) daarna marathon van Antwerpen (tegenvaller), 2x10miles en 1 halve marathon, en 1 trails waar ik wel tevreden over was.

Hier ook nog eentje uit het jaar geperst, fartlekje maar het was vooral een combinatie van lopen, hijgen, ploeteren in de modder en stappen. Was veel te warm aangekleed pff.

Volgende week eens terug een concreet schema starten, wat structuur kan ik wel gebruiken.

ik klok uiteindelijk af op 705km, beetje teleurgesteld maar heb ook wel even stilgelegen met blessures. Hopelijk vind ik volgend jaar de tijd op er 1000 te doen!

513 km sinds ik begon te lopen in april. 23:38 op 5K en 57:46 op 10K.

Ik vind het eigenlijk een beetje moeilijk om doelen te stellen voor volgend jaar, geen idee wat realistisch is qua tijden verbeteren.
Qua afstand lijkt 750 km me een realistisch doel, of misschien wat ambitieuzer zijn en 1000 km proberen? Qua tijden zou ik misschien 20:00 op 5K willen proberen.

Qua lopen kom ik niet aan de 2 vorige jaren. Dit jaar 2.536 km gedaan (vorige jaren toch 500-600km meer).
met 34.000 hoogtemeter.

6 ultras gelopen dit jaar, met als hoogte punten de Grizly en la Chouffe.

Op naar nog meer ultras en opnieuw een 100k!

Qua afstand lijkt 750 km me een realistisch doel, of misschien wat ambitieuzer zijn en 1000 km proberen?

Misschien even denken wat je in 1 week krijgt? 1000km is gemiddeld 20 per week. Als je dat qua tijdsbesteding haalbaar lijkt, dan kan je daarop mikken :)

Ik haalde vorig jaar in m'n eerste loopjaar van maart tot december 1200km denk ik. Loopjes meestal woensdag, zaterdag, zondag.

2856 km hier met 28000 hoogtemeters.
Mijn vorig record van 1300 km ver overschreden!
Mooie vooruitgang geboekt.

Mijn doel in 22 is meer lopen en eens een 160 te finishen. En vooral veel sterker staan. Want ik merk dat ik toch nog geregeld mijn rust nodig heb.

Kom maar nog eens mee met ons, daar word je pas sterker van. 😎

Net nog een interval training gedaan en ik klok af op 2502km en 11600hm.

Mooiste verwezenlijkingen:
-Allereerste marathon ooit gelopen.
-Trailrun van 46km zonder specifieke voorbereiding.
-PR verbeterd op de halve marathon met meer dan 10minuten.
-5km onder 20min een week na die trailrun.

Doelstellingen 2022:
-Halve marathon onder 1u30min
-Marathon onder 3u25min
-BG trail overleven (poging 2)
-Citytrip combineren met marathon in Europese grootstad. (zonder streeftijd)
-Kustlijn aflopen.

Misschien even denken wat je in 1 week krijgt? 1000km is gemiddeld 20 per week. Als je dat qua tijdsbesteding haalbaar lijkt, dan kan je daarop mikken :)

Ik haalde vorig jaar in m'n eerste loopjaar van maart tot december 1200km denk ik. Loopjes meestal woensdag, zaterdag, zondag.
Zo is het eigenlijk wat handiger voorgesteld! Momenteel kon ik meestal maar 2x per week gaan lopen (woensdag en zondag), één van de doelen is om er zoveel mogelijk 3x per week van te maken. Dan zou 20 km per week wel moeten lukken denk ik.

Ik ga zien hoe ik de wintermaanden door kom. Als die meevallen, ga ik misschien toch eerder voor de 1000 km, een beetje uitdaging kan geen kwaad.

Terug
Bovenaan