Algemene Loopthread

6 marathons in 6 weken en bijna telkens onder de 2u40, ziek.

6 marathons in 6 weken en bijna telkens onder de 2u40, ziek.

Dat is natuurlijk ook geen pannenkoek, maar inderdaad een straffe prestatie. Misschien legt zich nog eens toe op de ultra’s (al is ze natuurlijk al 40 of zo) om ons Courtney wat weerwerk te bieden 😎.

Ivm die echte wintershirts: Kijk zeker ook eens bij Decathlon daarvoor. Voor de zeer koude temperaturen in de winter in de Ardennen draag ik een thermische, nauw aansluitend shirt van Kalenji, kostte €15 en voldoet daarvoor ruim. Ik doe zoiets wel echt enkel aan wanneer het kouder is dan -5 (vooral in de Ardennen dan). Anders vind ik dat overdreven.

Laatst bewerkt:
Nike Vaporfly's eerst inlopen of kan je direct gebruiken bij een wedstrijd?

Ik heb daar eens 5km of zo mee gelopen en nadien direct een marathon. Op zich kan je daar volgend mee zeker meteen een wedstrijd mee lopen, maar ik zou er eerst toch eens een toertje mee lopen. Ik had er eerst veel te hard aangespannen omdat ik dacht anders mijn voet niet goed vast te zetten, maar dat deed verschrikkelijk veel zeer. O.a. daarom zou ik er altijd eens mee gaan lopen, zo heb je tenminste geen stress de dag van de wedstrijd.

Wat ga je ermee lopen als eerste wedstrijd?

Ik heb daar eens 5km of zo mee gelopen en nadien direct een marathon. Op zich kan je daar volgend mee zeker meteen een wedstrijd mee lopen, maar ik zou er eerst toch eens een toertje mee lopen. Ik had er eerst veel te hard aangespannen omdat ik dacht anders mijn voet niet goed vast te zetten, maar dat deed verschrikkelijk veel zeer. O.a. daarom zou ik er altijd eens mee gaan lopen, zo heb je tenminste geen stress de dag van de wedstrijd.

Wat ga je ermee lopen als eerste wedstrijd?
De halve marathon van Dordrecht, zondag. Speciaal voor mijn 50e halve. Ok zal er rustig toertje mee gaan lopen.

Nike Vaporfly's eerst inlopen of kan je direct gebruiken bij een wedstrijd?
Schoenen of ander materiaal altijd eerst inlopen voor een wedstrijd. Doe er ook zeker wat versnellingen mee.

Als het lang geleden is dat ik mijn vaporfly's nog eens gebruikt heb in de aanloop voor een wedstrijd probeer ik daar altijd nog 1 a 2 trainingen in mee te pakken.

Laatst bewerkt:
Ik ga mij waarschijnlijk binnenkort inschrijven voor de marathon in Gent op 27 maart.
Nog aanwezigen van hier en iemand die weet of fietsbegeleiding toegestaan is? Op hun website vind ik niks terug iig.

Ik zou er niet gewoon een rustig toertje mee gaan lopen. Ik zou tenminste wat strides of tempoversnellingen doen. Aan lage snelheid ga je er niet echt een goed gevoel aan overhouden.

Asking for a friend, hoe zit het met de hoogtemeters op Bello Gallico? Als ik de GPX download krijg ik er een 1400 voor de volle afstand, klopt dat?

Asking for a friend, hoe zit het met de hoogtemeters op Bello Gallico? Als ik de GPX download krijg ik er een 1400 voor de volle afstand, klopt dat?

Nee, ik heb dat vaak wanneer ik een gpx download (dat die minder hoogtemeters aangeeft), als ik mij niet vergis ligt dat ergens tussen de 2700hm en 3000hm. Wat nog altijd weinig is, maar daar ligt de moeilijkheid niet van dit parcours.

Wat is de moeilijkheid? Ik weet dat Meerdaal hier bekend is op het forum maar ik heb zelf nog nooit in die streek gelopen. Tzou ook niet voor 2021 zijn trouwens...

Wat is de moeilijkheid? Ik weet dat Meerdaal hier bekend is op het forum maar ik heb zelf nog nooit in die streek gelopen. Tzou ook niet voor 2021 zijn trouwens...

Er zijn meerdere zaken die ervoor zorgen dat het een lastige trail is:

1) Het weer door de timing op de kalender. Midden december is de kans in België op zeer slecht weer nu eenmaal groot. In 2019 was er bijna de hele tijd regen + 6 graden of zo, slechter kan voor een ultra bijna niet.

2) Als het regent, verandert dat parcours in 1 gigantische modderpoel, zelden meegemaakt. Na 100km is daar echt niets meer aan, dan ben je dat strontbeu. Ik had daardoor ontzettend veel modder in mijn sokken, ook niet ideaal.

3) Omdat het een vlak parcours is, loop je in het begin eigenlijk te veel (en te snel), waardoor er gewoon verzuring optreedt die je anders pas veel later ervaart. Je recupereert gewoon niet.

4) je doet dezelfde lus 2 x, in verschillende richtingen. Na 80km ben je dus aan de finish en moet je terug vertrekken van waar je komt, mentaal lastig.

5) 100mijl blijft 100 mijl

Ik ga mij waarschijnlijk binnenkort inschrijven voor de marathon in Gent op 27 maart.
Nog aanwezigen van hier en iemand die weet of fietsbegeleiding toegestaan is? Op hun website vind ik niks terug iig.

Ik heb de mail vandaag gekregen en ik moet het even overwegen, maar kans bestaat dat ik meedoe.

Week na KOTK... Ik heb geen allerbeste ervaringen met een HM de week na een HM :D En vooral de 10M in Antwerpen wil ik goed doen, dus dat ga ik maar laten.

Week na KOTK... Ik heb geen allerbeste ervaringen met een HM de week na een HM :D En vooral de 10M in Antwerpen wil ik goed doen, dus dat ga ik maar laten.

Oof, die was ik even uit het oog verloren. De 10 miles is 4 weken na de marathon van Gent, een maandje is wel genoeg recup. De KOTK... hangt er natuurlijk vanaf hoe het team of de teams er zullen uitzien he.

Maak er eens werk van 😁

Over Kotk: Het is nog veraf, maar ik wil volgend jaar gerust mijn plaats afstaan aan iemand anders. Ik zal sowieso aanwezig zijn, maar ik heb het geluk gehad al 2 x te mogen deelnemen en wil niemand die ervaring ontnemen.

Over Kotk: Het is nog veraf, maar ik wil volgend jaar gerust mijn plaats afstaan aan iemand anders. Ik zal sowieso aanwezig zijn, maar ik heb het geluk gehad al 2 x te mogen deelnemen en wil niemand die ervaring ontnemen.
We komen wel al dicht bij 2 teams, hè! Het is inderdaad het moment om daar eens wat namen op te plakken... Van één team zijn we al zeker, voor het tweede hebben we nog een push nodig!

Een aantal kiné sessies verder en rustige loopjes en de blessure gaat de goede richting uit. Bij de kine gemerkt dat er toch serieus wat basis corestability begon weg te vallen en bepaalde krachtoefeningen voor de hamstrings enzo redelijk pijnlijk waren. Alles gaat ondertussen toch al vlotter. Ik mag tussendoor blijvenlopen, het zij veel korter en rustiger. 5km en 8km rustig afgewerkt zonder last, daar word ik terug blij van.
Eigenlijk zot, vroeger kwam ik nooit buiten om minder dan een uur of 10km te gaan lopen, nu ben ik terug blij dat ik er 5 of 8 doe :)
Nu kwestie van rustig blijven opbouwen dit najaar om dan in het voorjaar verder te bouwen naar de halve marathon en hopelijk ook marathon met wat specifieker intervalwerk.

Terug
Bovenaan