Algemene Loopthread

Mijn herstel na de Beartrail loopt vlotter dan verwacht.
Het bewust (iets) kalmer aangedaan, maar toch al zo'n 62km gelopen ondertussen. En het gevoel is verrassend goed.

Dit weekend sowieso weinig/geen tijd om te lopen dus het is uitkijken naar BG-weekend :clap:

Vredesloop in Aalst van nu zondag 14/11 ook geannuleerd wegens een aantal coronagevallen in de organisatie zelf.

Ik ging normaal gaan maar ben zelf onlangs ziek geweest en nog altijd niet in orde .. voorhoofdspijn/sinussen (naweeën corona).. en tijdens het lopen wordt dat stukken erger die hoofdpijn. Na een km of 7 - 8 aan zeer traag tempo compleet het licht uit.. nu al een heel tijdje zo. Conditie compleet om zeep voel ik. Tis een vies beestje dat uw lichaam en conditie helemaal naar de verdoemenis helpt blijkbaar

ale, de halve marathon in Dordrecht is dus ook afgelast (hoewel het officieel kan, maar die Hollanders draaien direct hun kar vanaf het moment dat wat moeilijker wordt).

Mijn laatste taperloopje zit er op. Morgen de halve marathon die georganiseerd is door de eigen lokale loopclub.
Het is verre van een ideaal parcours (150 hoogtemeters) maar ik hoop toch om een nieuwe PR neer te zetten (voorlopig 1u42).
Zelf mik ik tussen de 1u38 en 1u40.

Vrijdag naar Runners Lab geweest achter een paar wedstrijdschoenen (Saucony Endorphin Speed 2) en ze geven alleszins een zalig gevoel als je op wedstrijdtempo loopt.

ale, de halve marathon in Dordrecht is dus ook afgelast (hoewel het officieel kan, maar die Hollanders draaien direct hun kar vanaf het moment dat wat moeilijker wordt).

Dat is wel balen… Kan je niet een 1/2 marathon in België doen in plaats van die in Dordrecht, kwestie van toch iets te doen…

Mijn laatste taperloopje zit er op. Morgen de halve marathon die georganiseerd is door de eigen lokale loopclub.
Het is verre van een ideaal parcours (150 hoogtemeters) maar ik hoop toch om een nieuwe PR neer te zetten (voorlopig 1u42).

Vrijdag naar Runners Lab geweest achter een paar wedstrijdschoenen (Saucony Endorphin Speed 2) en ze geven alleszins een zalig gevoel als je op wedstrijdtempo loopt.

Succes! En geniet er vooral van!

Ge kunt ze maar gehad hebben met het oog op volgende week :D

150hm gaan we volgende week zondag na 3km al in de benen hebben, zo ben je gewaarschuwd 😁.

Ik zit sinds woensdagavond weer in de Ardennen en heb vandaag weeral voor de derde dag op rij een rondje van 30+km gedaan, kwestie van de trail benen wat terug te vinden. Om niets te spoilen voor volgend weekend zet ik mijn loopjes wel niet openbaar, de verrassing moet compleet blijven voor diegenen die aanwezig zullen zijn op ons BG trail weekendje 🥳.

Ik doe, afgaande van je beschrijving en locatie, aan dezelfde wedstrijd mee.
Focus zal bij mij ook eerder op uitlopen dan snelheid liggen, gegeven de hoogtemeters en mijn huidige vorm.
Met alles onder de 2uur zal ik tevreden zijn morgen.

Ben eens benieuwd naar zo een evenement van een kleinere organisator, na enkel de grote bekende evenementen in Antwerpen, Brussel en Gent te lopen.

Ben eens benieuwd naar zo een evenement van een kleinere organisator, na enkel de grote bekende evenementen in Antwerpen, Brussel en Gent te lopen.
Ohja, het zal wel in orde zijn. Maar ook zonder veel speciaals… :-)
Ik doe mee aan de 13km, gewoon als training, zonder intenties om ook maar een goeie tijd neer te zetten

De afgelopen 2 weken ging ik terug een 4-tal keer lopen, en het gevoel in de benen staat me aan. Conditioneel serieus werk aan de winkel, maar het is terug leuk om zonder kwaaltjes te lopen. Zonder op de horloge te kijken, gewoon op gevoel wat loslopen met af en toe 100m versnelling.
Nog enkele weken zo, en dan misschien toch nog eens denken aan een volgende doel. De marathon in Gent komt steeds vooorbij op m’n facebook 🤣 maar na Antwerpen was ik van mening dat ik dit enkel nog eens overdoe, mits een goeie voorbereiding. En maart 2022 zal hiervoor te dichtbij zijn

Heb het parcours enkele weken geleden al eens gelopen en er zitten toch 2 verradelijke beklimmingen bij die ongetwijfeld invloed zullen hebben op je hartslag.

Dusja, voor mensen die als doel "ik wil hem uitlopen" hebben, kan ik mij voorstellen dat het parcours ver van ideaal is.

Toevallig net in Athene de aankomst van de marathon mee gemaakt en ook maar beslist es eentje te lopen.

Simpel zal het niet zijn, ondanks dat de conditie ok is en ik redelijk wat loop.
Maar moet ik toch ooit es in mn leven gedaan hebben.

Vond die sfeer aan de aankomst zo leuk. En prachtig om te zien wat die mensen presteren in die mate dat het me echt geïnspireerd heeft.

Toevallig net in Athene de aankomst van de marathon mee gemaakt en ook maar beslist es eentje te lopen.

Simpel zal het niet zijn, ondanks dat de conditie ok is en ik redelijk wat loop.
Maar moet ik toch ooit es in mn leven gedaan hebben.

Vond die sfeer aan de aankomst zo leuk. En prachtig om te zien wat die mensen presteren in die mate dat het me echt geïnspireerd heeft.
Staat bij op het programma voor Q1 in 2022 (deadline 31/03/2022). Wel nog een keuze maken waar ergens.

Terug
Bovenaan