Algemene Loopthread

Ik heb een lichaam dat relatief veel aankan, maar gevoelige tepels zijn bij mij echt wel een probleem, daar heb ik snel last van. Dat heeft als gevolg dat ik ze redelijk vaak preventief afplak om problemen te vermijden. Daarvoor gebruik ik de Extra strong waterproof pleisters van Hansaplast. Die dingen komen gewoon niet van zichzelf los. Blijven zelfs 30+ uur zitten voor 100 mijl Trails.

Wat @makila zegt, doet mij denken aan taferelen op de afgelopen 10 miles in Antwerpen. Heb daar mannen gezien met witte shirts waar je echt van die grote rode vegen zag ter hoogte van hun tepels, tot 20cm lager 😱.

Die schoen zit me echt als gegoten :) en ik ken geen loopwinkels die UA in hun aanbod hebben. Om dan blind een nieuw model te gaan kopen online, is dan weer een brug te ver 😁
Is dat ook niet een deel gewoonte? Ik heb mijn eigen moeten forceren om iets anders dan Brooks Ghost in huis te moeten halen, en na een loopje of 5 is mijn gedacht over de Mizuno Skyrise verandert van "zit niet slecht maar t zijn geen Ghosts" naar "zit mij ook als gegoten".

Wat @makila zegt, doet mij denken aan taferelen op de afgelopen 10 miles in Antwerpen. Heb daar mannen gezien met witte shirts waar je echt van die grote rode vegen zag ter hoogte van hun tepels, tot 20cm lager 😱.
Goedkoop = Duurkoop hé. :)

Daarvoor gebruik ik de Extra strong waterproof pleisters van Hansaplast. Die dingen komen gewoon niet van zichzelf los.
Dat zijn inderdaad de enige pleisters die bij mij echt helpen. Ze komen inderdaad niet gemakkelijk los. Echter bij mijn laatste marathon zijn ze na +35km (raar maar echt waar *cries* :cry:) toch nog losgekomen door overmatig zweet en doordat mijn loop T-shirt continue erlangs schuurde.

Toen was ik het echt beu om met minder kwaliteits T-shirts rond te lopen + continue last te hebben van de tepels.

Ik heb dan zo'n strak kwaliteits "Under Armour HG Armour" T-shirt gekocht. Dat in combinatie met zo'n pleisters = Dat helpt dan wel voor de volle 100% ;) En dan komen ze inderdaad ook nooit meer los + nooit nog bebloede tepels. (Allé ja tot op heden toch niet)

Krijgen jullie dan ook al last aan de tepels bij "korte" loopkes van een 60 of 90min? Of begint het pas echt na ettelijke uren? Zelf nog nooit last van gehad gelukkig. Ook vroeger niet na 2u lopen.

Vorige week bijna 25km gelopen in totaal na wekenlang op 10-12km te blijven sukkelen (3 loopdagen) door intensieve fietstrainingen. Had de week ervoor slechts 3km gelopen door al dat fietsen. Voelde heel goed aan maar de laatste dag merkte ik toch enige vermoeidheid in het lijf. Nu terug 15-20km deze week denk ik en van daar opbouwen als het goed gaat. Merk vooral dat ik al veel gemakkelijker aan een lage hartslag (sub 140-145) kan lopen aan een redelijk 10-11km/u tempo. Dat was in het begin ondenkbaar.

Krijgen jullie dan ook al last aan de tepels bij "korte" loopkes van een 60 of 90min? Of begint het pas echt na ettelijke uren? Zelf nog nooit last van gehad gelukkig. Ook vroeger niet na 2u lopen.

Ik heb het nog maar 2 keer gehad tot hiertoe - eerste keer na de Antwerp Port Night HM (dus een kleine 2u lopen). Dan heb ik achteraf echt staan roepen in de douche omdat het knetter veel pijn deed. Nochtans redelijk wat HM's en langere runs gedaan daarvoor (en daarna) maar nooit last van gehad, enkel dan.
Tweede keer was tijdens de marathon van Brugge, had nochtans afgetaped met Hansaplast maar links is het toch losgekomen. Geen idee wanneer maar vroeg genoeg om toch nog wat te bloeden.

De gelijkenis tussen beiden, en het verschil met andere loopjes, is dat tijdens die 2 ik al lopend de drankbevoorradingen nam en daarbij geregeld een halve beker over m'n borstkas kreeg. Dus misschien extra geschuur door het nat worden...

Coldgear T-shirt met lange mouwen van Under Armour, daar heb ik zelfs bij vriestemperaturen geen koude in. Ik heb dat vorig jaar ook aan Vlitser aangeraden en hij was er ook zeer tevreden van.

Under Armour Herren Coldgear Armour Mock ultrawarmes Langarmshirt, langärmliges Funktionsshirt für Männer https://www.amazon.de/dp/B00QHAPPXO/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_AKQJN8QG5VP4PZDTZE46?_encoding=UTF8&psc=1
Ik heb die hier ook.. Is een hele goeie shirt voor in de winter. Ik kan het enkel maar aanraden voor lopers hier aanwezig

Coldgear T-shirt met lange mouwen van Under Armour, daar heb ik zelfs bij vriestemperaturen geen koude in. Ik heb dat vorig jaar ook aan Vlitser aangeraden en hij was er ook zeer tevreden van.

Under Armour Herren Coldgear Armour Mock ultrawarmes Langarmshirt, langärmliges Funktionsshirt für Männer https://www.amazon.de/dp/B00QHAPPXO/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_AKQJN8QG5VP4PZDTZE46?_encoding=UTF8&psc=1
klopt, is m'n tshirt voor als het echt koud is buiten, mooi de vorige winter mee overleefd!

Tepels hangt volledig af van het shirt en het weer. Ik heb shirts waar ik in de regen na 5 kilometer aan het bloeden ben, en shirts waarin dat nooit een probleem is. Al mijn shirts zijn ofwel gratis gekregen bij wedstrijden, of gekocht voor max 15 euro. Dus ja, gewoon testen, het hoeft niet per een duur shirt te zijn om bloedende tepels te vermijden. Sowieso nooit bloedende tepels als het droog weer is.

Schoenen, iets van Asics voor op de baan en Salomon speedcross voor off-road. Uiteindelijk zijn het mijn zaken niet waar mensen geld aan uitgeven, maar 200+ euro spenderen aan een paar hi-tech loopschoenen om dan 3:12 op de marathon te lopen ipv 3:14... sorry ik begrijp dat niet.

Ok, ik dacht dat die bloedende tepels weer een Makila kwestie waren, maar blijkbaar komt het veelvuldig voor bij mannen :biglaugh:
Chance dat me dat nog bespaard is gebleven, ik heb nog maar 1x gevoelige tepels gehad na een 20km run in Brussel (maar no blood).

Ik had er vroeger last van, bij lange lopen (>1,5 uur). In shirts van Nike. Sinds ik in UA loop nooit meer last van gehad nu ik het zo bedenk. En in die compressieshirts al helemaal niet, omdat die zo strak rond m'n lijf zitten, dat er geen schuring is tussen shirt en tepels :]

@Zubrowka ik loop in de winter met die Coldgear t-shirt als onderlaag en dan nog een gewone loopshirt (met korte mouwen) erover. Maar ik heb niet snel kou (als ik loop), dus mss geen goede referentie :]

Schoenen, iets van Asics voor op de baan en Salomon speedcross voor off-road. Uiteindelijk zijn het mijn zaken niet waar mensen geld aan uitgeven, maar 200+ euro spenderen aan een paar hi-tech loopschoenen om dan 3:12 op de marathon te lopen ipv 3:14... sorry ik begrijp dat niet.

Is toch logisch dat mensen op een gegeven moment een limiet bereiken met de hoeveelheid talent ze hebben en hetgeen ze kunnen trainen dat men gains in materiaal gaat zoeken.
Het is ook meer dan 2s/km winst.

Voor 99% van we mensen zijn hun persoonlijke prestaties hetgeen waarvoor ze het doen. Dat mensen dan veel ervoor over hebben om hun hobby aangenaam te maken en ook hun prestaties te bevorderen snap ik heel goed.

Idem met de discussie over de regenvestjes. Ja een vestje van 30€ houdt ook de regen tegen. Je gaat daar ook mee finishen. Maar uw prestaties zullen een pak minder zijn en het comfort zal ook merkbaar minder zijn. Dat mensen dan 200€ uitgeven om niet gehinderd te worden snap ik volkomen.

Wat dragen jullie dezer dagen op te zien en gezien te worden? Heb altijd band met rood licht aan mijn linkerarm hangen en om te zien gebruik ik gewoon een petzel op mijn hoofd. Is dat het meest gangbare? De petzel is wel handig om alles te zien, maar niet altijd even gemakkelijk om dragen en soms krijg ik er ook hoofdpijn van

Wat dragen jullie dezer dagen op te zien en gezien te worden? Heb altijd band met rood licht aan mijn linkerarm hangen en om te zien gebruik ik gewoon een petzel op mijn hoofd. Is dat het meest gangbare? De petzel is wel handig om alles te zien, maar niet altijd even gemakkelijk om dragen en soms krijg ik er ook hoofdpijn van
Ik loop met deze verlichting.
Nince led hardloop verlichting

Volledig opgeladen gaat de oplaadbare batterij zo'n 6u mee in de laagste stand.

Laatst bewerkt:
Zelf ook op zoek.

Momenteel gebruik ik deze, als ik ze niet vergeet.
Die gebruik ik dagelijks op de fiets naar het werk. Had die nog gekocht voor 2 stuks/8€.
Op de bear trail heb de laatste 5K volledig donker gelopen want die trekken het nog maar een 2-tal uur.

Moet mij dringend eens iets deftigs met lange batterijduur gaan kopen .

Ik draag de standaard decathlon verlichting:

Ik draag de standaard decathlon verlichting:
Die ziet er voor 99% hetzelfde uit als mijn verlichting.

Ik denk dat de meeste degelijke verlichtingen die je aan je lichaam kan hangen, allemaal gebaseerd zijn op hetzelfde principe?

Een sterk licht vooraan, wit van kleur (tegenwoordig LED) en ééntje die je ook naar de grond kan richten.
Achteraan een rood licht met oplaadbare batterij, meestal oplaadbaar via een USB kabeltje.

Terug
Bovenaan