Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Verdomme he begin pijntje in m'n linkse achillespees te krijgen, dat is ook een eerste keer.
Heeft er iemand tips voor? Tis niet echt pijn maar eerder een soort geïrriteerd gevoel.

Dus een bacteriele onsteking aan de achillespees?Het is maar beginnen beteren toen ik foto's heb laten nemen, bleek met een grote ontsteking te zitten, dus aan de antibiotica moeten gaan.
Nog nooit gehoord. Zeker dat het antibiotica was?waarschijnlijk ontstekingsremmersDus een bacteriele onsteking aan de achillespees?Nog nooit gehoord. Zeker dat het antibiotica was?
Denk ik ook jawaarschijnlijk ontstekingsremmers

.Mijn belangrijkste tip: van zodra het naar pijn gaat, direct stoppen en hulp zoeken. En misschien indien het structureel is (ipv eens tijdens 1 loopje en dan gedaan), ook al.
Ik heb vorig jaar te lang blijven aanmodderen met m'n Achillespees: 2 dagen rusten en terug vertrekken zonder dat het echt helemaal weg was, 2 weken rusten, terug beginnen opbouwen, na 4 weken terug helemaal moeten stoppen, etc. Dat spelletje heeft een drietal maand geduurd op die manier. Het is maar beginnen beteren toen ik foto's heb laten nemen, bleek met een grote ontsteking te zitten, dus aan de antibiotica moeten gaan. Daarna bij een goede sportkinesist geraakt die mij enkele wijzigingen aan m'n loopstijl heeft laten doorvoeren, en vanaf dan heb ik wel positief kunnen opbouwen en in 1 keer tot een marathon opgebouwd zonder ooit nog iets van pijn te hebben.
De conditie was ook sterk achteruitgegaan op die tijd. Ben ook heel achterdochtig naar eender welk gevoel in m'n Achillespezen nu![]()
Klinkt een beetje als ITB syndroom ook?Ondertussen blijf ik hier sukkelen met de linkerknie. De zaalvoetbal is mij aan het nekken vrees ik. De dag nadat ik de RvV had uitgereden, moest ik alsnog gaan zaalvoetballen omdat ze anders maar met net genoeg waren. Gevolg: bibi hier heeft toch de conditie en de rest, dus bibi kon gans de match uitspelen zonder wissel, ik beloop het toch wel. Echter een paar minuten voor het affluiten iets in de knie voelen schieten aan de buitenste knieband. Pijn blijf na een dikke week rust en ibuprofen npg zitten, dus dokter gaf me rust en 2 weken zwaardere ontstekingsremmers. We zijn ondertussen nog eens 2 weken verder het is weer enorm beginnen opspelen, trap op en af is miserie :/
Ik zaalvoetbal supergraag, het is de enige teamsport dat ik ooit deed, (puur amateurniveau met de vrienden wel), maar ik vrees dat ik het ga moeten loslaten als ik alsnog aan die marathon basisopbouw wil beginnen![]()
Het beste en verstandigste is inderdaad voorzichtig en geleidelijk opbouwen.Ik ben 'fervent' fietser, maar omdat dat in de winter toch wat stil ligt en lopen wat toegankelijker is in de donkerdere dagen ben ik 5-6 weken geleden beginnen lopen.
Vroeger kreeg ik altijd wel ergens last en durfde ik nooit volume opbouwen, maar nu loop ik al 5 weken (gespreid over 2 dagen) +-10km per week.
Loop alles in endurance zone (vastgelegd na een 5k all out) en ik moest me echt temperen om het volume nog niet op te bouwen.
Voorlopig nergens last en denk dat die 5-6 weken van 10km per week nu wel genoeg zijn om er een 3e loopje per week in te steken en volume geleidelijk naar 15km te brengen. Het is de eerste keer dat ik de smaak zo hard te pakken heb.

@blub Dat is ook het eerste waar ik aan dacht, maar misschien omdat ik er zelf last van heb gehad, hè.Klinkt een beetje als ITB syndroom ook?

)
Is da voor u geen doordeweekse wandeling dan?Het besef mag hier stilletjes aan gaan komen dat ik morgen 100km moet lopen.
Het besef mag hier stilletjes aan gaan komen dat ik morgen 100km moet lopen. Helemaal geen opwinding of kriebels bij de gedachten. Echt het gevoel dat ik morgen gewoon wat ga lopen, meer niet. Om goed te presteren heb ik toch een klein beetje druk nodig, totaal afwezig momenteel.