Ik moet nu wel zeggen dat bij mijn halve marathons enkel jaren terug, ik zowel op training als op wedstrijd niks extra innam van suikers.
Bij trainingen enkel als het heel warm was, ging ik een lus langs huis maken om een slok van de drinkbus te nemen, maar op de HM wedstrijden was dat altijd puur op die paar slokken water van het bekertje aan de bevoorrading. Bij mijn laatste HM (Brussel), had ik toevallig voor de start een gel gekregen en die heb ik gespaard voor het einde om de klim vol door te geven. Was me bijna slecht bevallen omdat het echt zo'n stroperig, plakkerig en zwaar ding was. Kreeg amper mijn mond nog open, gelukkig was ik zo slim geweest om te wachten tot net voor een bv om toch water te hebben om die boel door te spoelen.
Nu ik meer en meer op de fiets getraind heb, snap ik eigenlijk niet waarom ik tijdens het lopen nooit moeite deed om tussendoor sportdrank/water te drinken, terwijl ik daar op de fiets veeeeel harder op let en gewoon ook weet dat die vochtinname belangrijk is en helpt.
Alles tot HM, kan je volgens mij gerust zonder extra suikers afwerken, daarboven zeker nodig, maar optimaal is het eigenlijk niet, u lichaam kan bij die inspanningen elk beetje extra sowieso gebruiken. Is het niet voor in de wedstrijd zelf, het is voor het herstel achteraf.
Ondertussen blijf ik hier sukkelen met de linkerknie. De zaalvoetbal is mij aan het nekken vrees ik. De dag nadat ik de RvV had uitgereden, moest ik alsnog gaan zaalvoetballen omdat ze anders maar met net genoeg waren. Gevolg: bibi hier heeft toch de conditie en de rest, dus bibi kon gans de match uitspelen zonder wissel, ik beloop het toch wel. Echter een paar minuten voor het affluiten iets in de knie voelen schieten aan de buitenste knieband. Pijn blijf na een dikke week rust en ibuprofen npg zitten, dus dokter gaf me rust en 2 weken zwaardere ontstekingsremmers. We zijn ondertussen nog eens 2 weken verder het is weer enorm beginnen opspelen, trap op en af is miserie :/
Ik zaalvoetbal supergraag, het is de enige teamsport dat ik ooit deed, (puur amateurniveau met de vrienden wel), maar ik vrees dat ik het ga moeten loslaten als ik alsnog aan die marathon basisopbouw wil beginnen