Je maakt zoveel lactaat aan bij die hartslag.Vandaag voor de eerste maal een inspanningstest gedaan.
Beginnen met 5min aan 6km/u, lactaat prikken, en vervolgens telkens 2km/u sneller voor 5min... enz. enz.
Uiteindelijk ging ik met een dubbel gevoel naar huis.
Waarschijnlijk door wat gezonde stress en de warmte daarbinnen op de loopband was mijn hartslag 10 à 15 slagen hoger dan normaal.
Na 12km/u zat ik nog aan 1,7mmol, maar wel hartslag 164, terwijl ik anders mooi onder de 150 zit.
Op 14km/u was mijn omslagpunt met 4,0mmol en hartslag 172.
Uiteindelijk tijdens de 18km/u gestopt aan hartslag 178...
De kiné zei dat ik een deftige test heb afgelegd en zeker tevreden mag zijn. De marathon zou dus geen probleem mogen zijn aan 12 à 13km/u volgens haar.
Maar wachtend op het verslag, dat pas binnen 3 weken zou arriveren, weet ik nu niet precies ofdat ik me moet baseren op mijn loopsnelheid of hartslag? Prik ik nu 1,7mmol bij een hartslag van 164 (wat normaal 14km/u is) of aan een snelheid van 12km/u (waar ik normaal <150 heb)?
Ik ben wel tevreden dat ik dit eens gedaan heb. Ook goed voor de moraal wanneer je hoort dat alles in orde zit voor de marathon. Donderdag terug een 12km loopje en dan zaterdag een 32km loop om af te ronden. Ik heb dezelfde sportdrank (aa drink iso lemon) gekocht zoals tijdens de Antwerp night marathon, en zal hier zaterdag nog eens mee trainen in combinatie met wat gelletjes.
Volgende week dan nog eens 3u30 fietsen aan hartslag 150 met gelletjes en aa drink. En dan beginnen afbouwen hé
Wat zal ik blij zijn dat dit achter de rug is, de medaille in ontvangst kan nemen, en enkele weken kan rusten. Om dan terug te beslissen ofdat ik dit nog eens wil ondergaan, dit maal voor een goeie tijd, of niet...
Zoals je zegt is snelheid relatief, hartslag is dat niet. 12km/u kan snel zijn als je steil bergop loopt, of heel traag als je steil naar beneden loopt.
Hartslag is de inspanning die uw lichaam levert, een inspanning van 160 blijft een inspanning van 160.
. Donderdag terug een 12km loopje en dan zaterdag een 32km loop om af te ronden. Ik heb dezelfde sportdrank (aa drink iso lemon) gekocht zoals tijdens de Antwerp night marathon, en zal hier zaterdag nog eens mee trainen in combinatie met wat gelletjes.