Algemene Loopthread

Hmmm ik heb de indruk dat er meer mensen zich mijn post aantrekken dan dat ik datzelf doe, aan de hand van de reacties die ik krijg. :rofl:
Ik was mijn post trouwens al vergeten en ik kijk nu pas terug in dit topic. Ik zat ondertussen gewoon in het shopping center in Wijnegem. :clap:

Bij nader inzien heb ik mij sterker uitgedrukt dan dat ik bedoelde, merk ik. Ik wilde eigenlijk alleen zeggen dat ik het jammer heb dat Strava die optie / functie niet heeft. Het leek me gewoon een handige functie voor als je ne snelle tempoloop zou doen met tussendoor te wandelen, en dan toch nog te weten welk tempo je gelopen hebt.

mja dan is al zijn gehijg en gesterf voor niks geweest.
Iedereen is al wel eens op training gestorven (figuurlijk).
Iedereen heeft wel eens slechte benen of gewoon ne dag dat ie precies niks adem krijgt. Ge hebt van die dagen.
Als ik in vorm ben zijn die dagen zeldzaam. Maar na 2 maanden niks te lopen zijn die eerste 10+ sessies gewoon merde ..

Maar bon, de meesten in dit forum zijn sportieve mensen. Laat mijn buurman die 150kg weegt, morgen zéér rustig 1 km lopen en die mens denkt al dat ie gaat sterven hé :rofl:

Laatst bewerkt:
Bij nader inzien heb ik mij sterker uitgedrukt dan dat ik bedoelde, merk ik. Ik wilde eigenlijk alleen zeggen dat ik het jammer heb dat Strava die optie / functie niet heeft. Het leek me gewoon een handige functie voor als je ne snelle tempoloop zou doen met tussendoor te wandelen, en dan toch nog te weten welk tempo je gelopen hebt.
Ik weet niet met wat je trackt, maar meestal kan je splits/intervallen aanduiden zodat je per stuk kan zien wat je tempo is, ook in Strava 😉 En anders bij analyse krijg je ook wel een goed idee wat je tempo’s ongeveer waren.

Kan je niet gewoon ronden gebruiken? Of werk je niet met sporthorloge? Ik doe dit gewoon zo… of gefaseerde trainingen in polar gebruiken.

het wandelen na het lopen neem ik zelf niet op… maar wanneer dit op het einde zit kan je toch ook gewoon met gratis account het einde eraf knippen nadien?

Ik loop daar de “semi-kids run”, namelijk de TDS, 145km en 9100hm. De UTMB zelf is 170km en 10000hm.

Allez… jammer dat je de volledige niet doet! Het lijkt me “maar” een beetje meer, maar met een veel coolere medaille nadien 🤣

Allez… jammer dat je de volledige niet doet! Het lijkt me “maar” een beetje meer, maar met een veel coolere medaille nadien 🤣
UTMB is dan ook maar de klein kindjes tocht van deze :unsure:

Doei het
UTMB is dan ook maar de klein kindjes tocht van deze :unsure:
Dan direct tegoei.

In de bergen hangt er toch heel veel af van het terrein. Brede bergpaden vs slingerende single trails vol keien of losliggende boomwortels, dat is een wereld van verschil. Ik ken de streek rond de Mont Blanc niet echt maar ik dacht dat dit parcours nog redelijk ‘loopbaar’ is?
Ik zou eerder schrik hebben van het afdalen met koplamp. Maar ik ben dan ook een slechte daler. Bergop kan ik mijn plan trekken.

In de bergen hangt er toch heel veel af van het terrein. Brede bergpaden vs slingerende single trails vol keien of losliggende boomwortels, dat is een wereld van verschil. Ik ken de streek rond de Mont Blanc niet echt maar ik dacht dat dit parcours nog redelijk ‘loopbaar’ is?
Ik zou eerder schrik hebben van het afdalen met koplamp. Maar ik ben dan ook een slechte daler. Bergop kan ik mijn plan trekken.

TDS is iets technischer dan UTMB, maar dat valt nog mee. Ze sturen daar ook 1400 + 2400 mensen over die paden e, moet een beetje normaal blijven.

Waar ik nu zit bvb is het 100x technischer dan TDS/UTMB.

TDS is iets technischer dan UTMB, maar dat valt nog mee. Ze sturen daar ook 1400 + 2400 mensen over die paden e, moet een beetje normaal blijven.

Geen ambitie om ooit de Spartathlon te doen?

Das wel waar, duizend man op een paadje waar je kilometers lang quasi niet kan inhalen is geen goed idee.
Momenteel ook al in Frankrijk dan? Heb enkel nog maar gelopen in de Oostenrijkse en Italiaanse Alpen. En de Zwitserse, in de winter...

Aan het wachten op m'n all black Clifton 7's (met korting gekocht) ie Rincon 2 koop ik niet meer, voelen na nog geen 350km alweer zo 'dood' aan.

De volgende schoenen zal ik dan momenteel in de rotatie hebben:

Dinsdag: korte interval op piste: Adidas Adizero Adios 4 of Saucony Type A9
Woensdag: duurloop: Hoka Clifton 7
Donderdag: duurloop met tempo-blok: Hoka Mach 4
Zaterdag: lange intervals op de weg: Hoka Carbon X
Zondag: Lange duurloop: Hoka Clifton 7

Wedstrijdschoenen: Nike Vaporfly Next%

Laatste zware intervaltrainingen voor de wedstrijd durf ik ook wel met wedstrijdschoen lopen om ze wat gewoon te worden.

Dinsdag start ik eindelijk met het marathonschema, eindelijk terug wat structuur in mijn trainingen.

Zoveel verschillende type loopschoenen is mij toch wat te extreem :)

Ik loop op 1 type loopschoen. (wél 3 paar, waarmee ik afwissel) Daarmee ga ik waarschijnlijk dan 5sec/km (?) trager lopen dat wat fysiek mogelijk is, maar mmm ik win toch géén medaille, geld of wat dan ook, so who gives a fuck ..

Maar knap dat je je echt zo fanatiek bezighoudt om verschillende loopschoenen uit te proberen en het maximale eruit te halen!

Laatst bewerkt:
Aan het wachten op m'n all black Clifton 7's (met korting gekocht) ie Rincon 2 koop ik niet meer, voelen na nog geen 350km alweer zo 'dood' aan.

Laatste zware intervaltrainingen voor de wedstrijd durf ik ook wel met wedstrijdschoen lopen om ze wat gewoon te worden.

Dinsdag start ik eindelijk met het marathonschema, eindelijk terug wat structuur in mijn trainingen.

Heb hier sinds paar maand volgende shoe rotation opgebouwd:

Dinsdag: interval: New Balance fuel cell v2
Woensdag: duurloop: Brooks Ghost 13
Donderdag: duurloop Brooks Ghost 13
Vrijdag: interval: New Balance fuel cell v2 of Tempo: Brooks Hyperion Tempo
Zaterdag: duurloop: Brooks Ghost 13
Zondag: Lange durloop: Brooks Hyperion Tempo

Westrijdschoen: Nike VaporFly Next%
Trail Schoen: Saucony Peregrine

Laatste interval trainingen voor een wedstrijd loop ik op mijn Vaporfly's.
Hoop binnenkort de Ghost 13 te vervangen. Is mij toch iets te zwaar en veel te hoge heeldrop voor mij.

Hoop binnenkort de Ghost 13 te vervangen. Is mij toch iets te zwaar en veel te hoge heeldrop voor mij.
Mij liggen ze wel 🙂

Bij mij de Brooks Ghost 13, Ghost 14 en Mizuno Wave Skyrise 2. Die wissel ik een beetje ad random af. En de Brooks Cascadia 15 begin ik te gebruiken voor modder/trails.

Nu ook effe voor het zekerste 2 loopsessies aan het overslaan wegens TDF gevolgd door verhuis, geen zin in zeurende knieën.

Morgen misschien mijn een jaar oude besttijd op de 10km evenaren of verbeteren tijdens een training.

Benieuwd of ik dan terug naar de betere vorm in jaren ga.

Hoe jij op dinsdag met A9 kan lopen om dan de volgende dagen op van die monsters van Hoka te lopen is mij toch een raadsel hoor :P

Net gezien dat er nog 1 plaatsje over was voor de Hagelandse 101.
Is wel wandelen en niet lopen dus niet meteen de juiste thread. Pijn in de benen is tegen het einde toe wel ongeveer hetzelfde.

Me maar meteen ingeschreven want even geleden was alles uitverkocht.

Weet niet of ik mijn loopschoenen of 5-fingers pak. Of de beide.

Dan tegen het einde van het jaar toch eens een ultra wedstrijd te doen.

Terug
Bovenaan