De sokken van herzog doen wat ze moeten doen. Zijn inderdaad niet technisch, maar de vraag is of dat specifiek hoeft?Goeie vraag!
Volgens mij is dit iets persoonlijks… maar voor mij werkt de zwaardere training op de 2de dag. Wanneer ik een lange duurloop zou doen, daags na een stevige intervaltraining, zou ik waarschijnlijk last van kwaaltjes krijgen.
Wat zijn jullie ervaringen eigenlijk met Herzog compressiekousen? Ik loop al enige tijd met de tubes, in combinatie met mijn lievelings compressikousjes, die iets dikker zijn.
Maar aangezien mijn kousen versleten zijn heb ik eens lange herzog kousen gekocht, in 1 stuk.
Echter heb ik de indruk dat de kous op zich me niet echt technisch lijkt. Deze geeft precies geen extra demping of comfort. Is gewoon een dun kousje dat overal wat extra spant + er zit precies een naad aan de top. (Ik ben dus benieuwd hoe mijn lange duurtrainingen hiermee zullen verlopen)
Loop je altijd met compressie? Want in feite is dat niet echt aan te raden. Waarschijnlijk heb je last van iets, iets wat minder goed ontwikkeld is. Maar met compressie verberg je de gevolgen, maar neem je het probleem niet weg. En dat laatste is toch echt wel belangrijk.
(avoid repetition heb ik ook aangezet)