Algemene Loopthread

Juist terug van trail d'orval (53km). Blijkbaar was het bijna overal wat grijs, maar in Muno was het vollop zon, amai.
Mooie omgeving, maar vooral afgezien door de warmte. Zeer van genoten wel! Minder technisch parcours dan rond la Roche.

Die doe ik wel nog eens!

Juist terug van trail d'orval (53km). Blijkbaar was het bijna overal wat grijs, maar in Muno was het vollop zon, amai.
Mooie omgeving, maar vooral afgezien door de warmte. Zeer van genoten wel! Minder technisch parcours dan rond la Roche.

Die doe ik wel nog eens!

Ken die streek een beetje en heb wat maten die er vandaag ook hebben gelopen, inderdaad zeer mooi, maar effectief geen technisch parcours. Moet ook totaal niet altijd, af en toe rustig genieten van een mooie omgeving is genoeg.

Knap gedaan in ieder geval!

Ingeschreven voor Crêtes de Spa 21km. Ben benieuwd :)

Goede keuze, in mijn ogen DE ideale trail in België voor beginners. Zeer mooi, niet technisch en niet al te zwaar. Je zal er zeker van genieten!

15 weken trainingprogramma via Garmin coach gedaan om na blessure terug naar een HM op te bouwen. Vandaag die HM gelopen. Doel was om m'n besttijd van september te breken, eerste 8-9 km zat ik ook goed op schema, en toen was het ineens volledig voorbij. Geen idee waarom, het ging echt niet meer. Na 13-14 km zelfs overgeschakeld op uitlopen ipv nog een tijd te halen.

Van die dagen heb je dan ook zeker?

15 weken trainingprogramma via Garmin coach gedaan om na blessure terug naar een HM op te bouwen. Vandaag die HM gelopen. Doel was om m'n besttijd van september te breken, eerste 8-9 km zat ik ook goed op schema, en toen was het ineens volledig voorbij. Geen idee waarom, het ging echt niet meer. Na 13-14 km zelfs overgeschakeld op uitlopen ipv nog een tijd te halen.

Van die dagen heb je dan ook zeker?

Absoluut, van die dagen heb je effectief. Het is gewoon balen dat het net vandaag voorvalt, maar soms werkt het lichaam niet mee. Ik zou er niet te veel achter zoeken, uw voorbereiding was goed, de basis is er, het kwam er gewoon niet uit. Uiteraard is het balen, maar gewoon verder blijven doen en deze kleine ontgoocheling snel vergeten.

Ik heb zelf al genoeg slechte dagen meegemaakt om het gevoel te kennen, we maken dat allemaal mee. Gewoon snel de draad terug opnemen en naar het volgende doel toewerken.

Ga je nu uw marathonvoorbereiding aanvatten?

Absoluut, van die dagen heb je effectief. Het is gewoon balen dat het net vandaag voorvalt, maar soms werkt het lichaam niet mee. Ik zou er niet te veel achter zoeken, uw voorbereiding was goed, de basis is er, het kwam er gewoon niet uit. Uiteraard is het balen, maar gewoon verder blijven doen en deze kleine ontgoocheling snel vergeten.

Ik heb zelf al genoeg slechte dagen meegemaakt om het gevoel te kennen, we maken dat allemaal mee. Gewoon snel de draad terug opnemen en naar het volgende doel toewerken.

Ga je nu uw marathonvoorbereiding aanvatten?

Yup, morgen wel even rust nemen en tegen woensdag een goed schema zoeken en kijken of ik het haalbaar acht qua tijdsinvestering. Indien wel start ik er dan mee.

Nog steeds heel veel plezier in het lopen dus we gaan zeker door!

Yup, morgen wel even rust nemen en tegen woensdag een goed schema zoeken en kijken of ik het haalbaar acht qua tijdsinvestering. Indien wel start ik er dan mee.

Dat laatste is met voorsprong het belangrijkste en uitstekend om te horen, wat uw volgend doel ook is.

Ik ben voor het eerst met m’n nieuwe Asics GT-4000 gaan lopen. Voelde uiteraard aan als een duidelijke verbetering ten opzichte van m’n versleten Adidas schoenen, maar nu dat ik er 5 km mee gelopen heb, viel het me op dat de ene schoen iets ruimer valt dan de andere. Bij het meten van mijn voeten bleek de ene groter dan de andere maar de verkoper zei er niet echt iets van, enkel dat je uiteraard sowieso wat plaats vanvoor moet over hebben. Op zich stoorde het niet heel fel tijdens het lopen, ik heb bij de ene voet gewoon iets meer plaats over vanvoor dan bij de andere en die schuift misschien een beetje meer bij de hiel terwijl de andere strakker zit zonder te spannen. Maar kan dat op termijn wel een probleem zijn, ook al doe ik voorlopig maar kortere afstanden? Eventueel een zooltje in de ene schoen leggen of eens dikkere kousen proberen?

Ik ben ook al paar weken gestart met de marathon training.

Heb wel wat schrik voor overbelast daarom dat ik geen tijdsdoel opgelegd heb en als ik merk dat het de verkeerde kant uit gaat halveer ik het doel gewoon.

Zoals Karry zegt, het moet plezant blijven.

Ik ben ook al paar weken gestart met de marathon training.

Heb wel wat schrik voor overbelast daarom dat ik geen tijdsdoel opgelegd heb

Ik was vorig jaar een HM programma met tijdsdoel gestart en heb die periode wel een blessure opgelopen. Al heb ik sindsdien wel dankzij kinesist mijn techniek verbeterd + heb ik nu ondersteunende oefeningen waardoor ik denk dat ik dit minder snel zal voorhebben. Misschien dat ik later nog eens aan een HM met tijdsdoel begin.

Ik heb vandaag in Garmin Connect gekeken en daar een marathon programma uitgekozen - beginner / 16 weken / 3* lopen per week. Geen tijdsdoel. Beetje jammer dat je dit niet in een Coach programma kan steken, ik zal elke training dus ook via Connect naar m'n watch moeten syncen, maar op zich is dat nog wel een beperkte moeite.

En toevallig is m'n marathondag dan 10 oktober en komt dat helemaal overeen met de marathon van Eindhoven. Maar ik durf precies nog niet inschrijven :unsure:

En toevallig is m'n marathondag dan 10 oktober en komt dat helemaal overeen met de marathon van Eindhoven. Maar ik durf precies nog niet inschrijven :unsure:
Is een snel parcours dus waarom niet!
Dan heb je wel een doel en kan je niet meer terug natuurlijk.

Volgens mij zijn de inschrijvingen voor Eindhoven wel al volzet, doordat deze vorig jaar niet is doorgegaan. Je zal dus via hun portaal moeten gaan waar mensen hun ticket doorverkopen, wel opletten want het zit daar boordevol scammers (dixit organisatie zelf).

Ik heb zelf ook ontzettend veel zin om dit najaar nog eens een marathon te lopen en rond de 2u50 te mikken. Dan moet ik alleen nog zien hoe ik na de TDS een planning kan uitwerken om dat gedaan te krijgen voor het einde van het jaar…

Volgens mij zijn de inschrijvingen voor Eindhoven wel al volzet, doordat deze vorig jaar niet is doorgegaan. Je zal dus via hun portaal moeten gaan waar mensen hun ticket doorverkopen, wel opletten want het zit daar boordevol scammers (dixit organisatie zelf).

Wel, voor zover ik kan zien kan ik nog steeds inschrijven en de marathon selecteren... Die van Rotterdam valt 2 weken later en daar verwijzen ze wel door naar zo'n vraag en aanbod platform.

Misschien dan best wel snel doen... :)

Wel, voor zover ik kan zien kan ik nog steeds inschrijven en de marathon selecteren... Die van Rotterdam valt 2 weken later en daar verwijzen ze wel door naar zo'n vraag en aanbod platform.

Misschien dan best wel snel doen... :)

Aha, ik heb mij een maand of 2 geleden willen inschrijven voor Eindhoven en toen ging dat niet meer. Misschien zijn er extra plaatsen bijgekomen of zo.

Ik zou niet twijfelen en mij gewoon inschrijven, dan kan je niet meer terug. 😁

Eindhoven vind ik alleszins wel een aanrader om te lopen. 2j terug de halve gedaan, echt dikke sfeer in de binnenstad.
Er zijn wel grote stukken parcours waar er minder sfeer is en waar je over de ring rond Eindhoven (dacht ik) loopt en dat is wel iets saaier :D

Shit. Eindhoven is dag van de 10 miles die ik met collega's loop.
Dan maar ergens iets anders zoeken :)

Ik doe Port Of Antwerp Night Marathon als alles volgens plan loopt.
same here, voor de eerste keer zonder een echte marathonvoorbereiding, ... loop wel 70 km/week, maar alles op 't gemakske, eens benieuwd welk effect dat gaat hebben. Volgens Runalyze zou ik toch nog rond 3u30 eindigen maar dat lijkt me moeilijk te geloven.

Ik doe Port Of Antwerp Night Marathon als alles volgens plan loopt.

same here, voor de eerste keer zonder een echte marathonvoorbereiding, ... loop wel 70 km/week, maar alles op 't gemakske, eens benieuwd welk effect dat gaat hebben. Volgens Runalyze zou ik toch nog rond 3u30 eindigen maar dat lijkt me moeilijk te geloven.

Cool. Ik ga daar de halve lopen :)
De marathon zou daar zeker nog te vroeg komen. Ik wil die opbouw echt niet rushen.

Terug
Bovenaan