Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb nog niet één loopje gedaan dit jaar! Deze keer geen blessures, maar het ene virus na het andere

Maar 5km zou wel nog eens kunnen. 16/3 is die...Je zou mij ver achter je laten.
Deze maand sla ik over! Volgens Garmin zou ik nu wel onder de 20min moeten kunnen lopen op een 5 km, maar volgende is waarschijnlijk de 10!Heel tevreden van de XAND hartslagband (futurumshop). Via bluetooth compatibel met alle mogelijke toepassingen en goedkoper dan de polar en garmin banden.Ik ben van plan mijn looptrainingen wat efficiënter te maken door op hartslag te lopen (volgende week inspanningstest gepland).
Daarom ben ik nu op zoek naar een hartslagmeter voor tijdens het lopen.
Omdat ik nog niet weet of deze manier van traininen me ligt (en of ik het uberhaupt lang ga volhouden), nog niet echt veel zin om €200-300 (of meer) te betalen voor een hartslagmeter/horloge. Daarom vroeg ik me af of jullie tips hebben omtrent (goedkopere) hartslagmeters.
- Ik begrijp dat ik best een hartslagband rond de borst neem om accuraat te kunnen meten?
- Koop ik dan best een harstlagband + horloge om mijn hartslag tijdens het lopen te monitoren? Of is horloge niet nodig en is af en toe eens kijken op GSM voldoende?
- Ik vind op Decathlon bijvoorbeeld een hartslagband van €30 (Decathlon merk), zijn deze goed genoeg of is dat weggegooid geld? Met welke (goedkope) horloge kan ik dan de hartslagband verbinden?
- Er is zelfs een hartslagband + horloge te koop voor €20 (Kalenji), te mooi om waar te zijn?
. Ik spreek wel van 10 jaar geleden…Wat ik weet van wahoo tickr is om er net zo ver mogelijk van weg te blijvenIk hoor ook goeie dingen over de Wahoo Tickr. Probleemvrij apparaat
grappig hoe dat verschilt van persoon tot persoon.Je zou mij ver achter je laten.Deze maand sla ik over! Volgens Garmin zou ik nu wel onder de 20min moeten kunnen lopen op een 5 km, maar volgende is waarschijnlijk de 10!
dan kruisen wij elkaars pad bij de 10km volgende maand.Die Tickr is een gimmick op BG (maar ik zit in het verkeerde topicWat ik weet van wahoo tickr is om er net zo ver mogelijk van weg te blijvengrappig hoe dat verschilt van persoon tot persoon.
Ik heb hier al jaren een garmin band, eigenlijk heel tevreden van. Die gaan bij mij wel maar 2jaar max mee maar vind ik ergens nog logisch. Worden bijna 7-10x per week gebruikt, gebruikt voor open water zwemmen, …
).Ik ben al 2 weken aan het vechten tegen de griep. Elke keer ik het voel opkomen ga ik sporten (lopen of wandelen)Ik heb nog niet één loopje gedaan dit jaar! Deze keer geen blessures, maar het ene virus na het andere
Net voor de 10M gaat wel te dicht bij KOTK zijn om goed te zijnMaar 5km zou wel nog eens kunnen. 16/3 is die...

Voor het overige zat ik wél steeds boenk er op.Thanks! Best dus voor een beter merk borstband gaan als ik de commentaren lees. Ik vraag me af of er dan geen goedkoper horloge bestaat waar je gewoon die hartslag kan aflezen? Een garmin horloge is toch al snel minstens richting de €200 (?), waarvan ik dan meer dan de helft van de features niet gebruik (heb geen behoefte om die horloge dag en nacht aan te doen, wil gewoon puur efficient die hartslag volgen tijdens training).Als je een beetje wil lopen koop je best een A-merk horloge met borstband. Polar of Garmin (voorkeur).
Maar als beginner is de stap soms te groot. Dan kan je eventueel gewoon met strava op smartphone lopen in combinatie met hartslagmeter borstband. Maar blijf beter weg van andere merken. Koop gewoon een garmin borstband, die je later nog kan gebruiken als je een horloge of fietsgps hebt ;-) stop je voor altijd met lopen kan je deze mss nog verkopen
). Sidenote: ik loop met steunzolen die ik al 7 jaar heb dus ruim versleten zijn.Thanks! Best dus voor een beter merk borstband gaan als ik de commentaren lees. Ik vraag me af of er dan geen goedkoper horloge bestaat waar je gewoon die hartslag kan aflezen? Een garmin horloge is toch al snel minstens richting de €200 (?), waarvan ik dan meer dan de helft van de features niet gebruik (heb geen behoefte om die horloge dag en nacht aan te doen, wil gewoon puur efficient die hartslag volgen tijdens training).
Connecteren met strava is dan de enige optie? Maar zover ik kan vinden is er geen (audio) melding als je bepaalde hartslag(zone) overschrijdt? Dus dat ja dan om de paar minuten naar gsm kijken of hoe doen de meeste dat?
Loopschema is echt wel heel persoonlijk maar ik hen hier het boek liggen: de tien, de halve en de hele van rob veer. Vind ik wel een goede keuzeIemand een boekaanrader ivm loopschema's omtrent belastbaarheid? Ik zit nu sinds zaterdag met lopersknie te sukkelen, wat me opviel tijdens de dagelijkse luchwandeling van ocharme 2 km (met een pace van 11-12 km). Sidenote: ik loop met steunzolen die ik al 7 jaar heb dus ruim versleten zijn.
Trigger: zaterdag een (trail)run gedaan met 300+ hoogtemeters in een modderbad.
Voor uw belastbaarheid op te bouwen bedoel je dan?Iemand een boekaanrader ivm loopschema's omtrent belastbaarheid? Ik zit nu sinds zaterdag met lopersknie te sukkelen, wat me opviel tijdens de dagelijkse luchwandeling van ocharme 2 km (met een pace van 11-12 km). Sidenote: ik loop met steunzolen die ik al 7 jaar heb dus ruim versleten zijn.
Trigger: zaterdag een (trail)run gedaan met 300+ hoogtemeters in een modderbad.
Jup, doe wel krachttraining 2x fullbody met een barbell en een dumbbell thuis.Voor uw belastbaarheid op te bouwen bedoel je dan?
Wat doe je naast het lopen nog van beweging? Doe je al activatie voor je loopt en doe je stabiliteitsoefeningen en krachttraining?
Die laatste dingen zijn echt wel een grote meerwaarde en kunnen veel potentiële problemen in de kiem smoren.
Zou trailrun schoenen moeten kopen. Mijn loop schoenen enkele maanden geleden gekocht via runners lab.
Dacht hierdoor misschien binnen hetzelfde merk te blijven om zeker te zijn van de schoenmaat.
Of wat raden jullie best aan?
Ik heb New Balance, zijn er andere merken die kleiner/groter vallen qua maten?
Andere aspecten waar ik best op let bij aankoop?