(Op 49 jaar tijd amper 1x door een hond die echt psychopatisch was en zelfs de eigenaar beet --> Die hond hebben ze een spuitje moeten geven)
Hebben ze de eigenaar ook een spuitje gegeven?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
(Op 49 jaar tijd amper 1x door een hond die echt psychopatisch was en zelfs de eigenaar beet --> Die hond hebben ze een spuitje moeten geven)

Ik vind alles > 0 eigenlijk al veel. Ik ben 37 en ben nog nooit gebeten door honden en ben dat ook niet van plan.Ja OK. Ik kan goed om met honden (honden ruiken dat) en ik word eigenlijk nooit gebeten.
Op 49 jaar tijd amper 1x door een hond
Ik herinner mij dat Jeff Pelletier (aanrader op Youtube voor degenen die hem niet kennen) ooit in een video had aangegeven dat wanneer een hond agressief/territoriaal gedrag vertoont je best rustig wegwandelt met uw hoofd naar beneden. Op die manier verlaat je het territorium van het dier. Weglopen kan het jachtinstinct triggeren om alsnog achter u aan te gaan.Bij de gevaarlijke rassen genre mechelse scheper: run Forrest run! Al paar keer meegemaakt, en dan besef je elke keer dat je zeer snel kan lopen als het moet, en dat zo'n beest altijd wel stopt als het te ver van zijn huis is.
Dat was een "loslopend" klein keffertje. Hij had al een paar keer geprobeerd mij te bijten maar hij had dan een paar zware stampen gehad van mij en hij moest dan uiteindelijk jankend afdruipen. Ja zo ben ik weer wel: Ik laat mij niet doen (ook als kind vroeger niet)Ik vind alles > 0 eigenlijk al veel. Ik ben 37 en ben nog nooit gebeten door honden en ben dat ook niet van plan.
zeg ik altijd iets in de aard van: Hey schattebolletje. Hey lieverd!

De North c trail in koksijde op 9 maart zal ik lopen. Zie mijn post hier in de laatste berichten. Het is mijn eerste en ik ken er anders niets van maar de streek daar ken ik zeer goed. Het is het mooiste stukje natuur aan zee waar de trail door gaat en toch gevarieerd.Na de laatste jaren een aantal marathons gelopen te hebben, wil ik me vanaf dit jaar wat meer bezighouden met trails lopen. Enkele jaren terug wel eens de Meerdaalwoudtrail gedaan (die ik heel leuk vond). Hebben jullie bepaalde aanraders de komende maanden? Sowieso nog niet de ultra-afstanden, zoek eerder iets tussen de 15-30km. Alvast bedankt!
adidas terrex agravic 2.5 l rain rdy jacketgisteren ook gaan lopen. Toen ik begon was het nog droog, daarna regen en sneeuw. Tijdens het lopen ging het goed, maar de koude door de natte kleren sloeg toe toen ik stopte. Toch eens gaan kijken voor een regenjasje ofzo (iemand goedkope aanraders?)
@Tanuki_ met mijn zeer beperkte wedstrijdervaring (1 x 5km en 1x10km) tijdens de 5km wedstrijd veel "gelegenheidslopers" heb toen veel moeten zigzaggen om mensen in te halen (blijkbaar was de 5km lopen verplicht voor leerlingen van een aantal middelbare scholen van de stad)
Bij de 10 km had ik het gevoel dat het echt allemaal lopers aan deelnamen was toen 10de aangekomen als de aankomstlijst zou omdraaien. (was toen ook +30 graden) regenjas die ik momenteel heb is de beste die ik ooit heb gehad:
Deze is goed voor wind, sneeuw, lichte regen, koude .. Dus voor weer zoals gisteren was het ideaal.adidas terrex agravic 2.5 l rain rdy jacket
Heb er nochtans al in serieuze regen mee gelopen, geen problemen mee gehad.Deze is goed voor wind, sneeuw, lichte regen, koude .. Dus voor weer zoals gisteren was het ideaal.
Maar als het echt met bakken uit de lucht valt ben je met die jacket klets maar ook kletsnat.
Bij Decathlon hebben ze zéér goede en betaalbare waterdichte regenjasjes -> bij veel ultratrails is dit verplicht en staat in de materiaallijst zelfs welke waarde van waterdichtheid het jasje moet hebben.Deze is goed voor wind, sneeuw, lichte regen, koude .. Dus voor weer zoals gisteren was het ideaal.
Maar als het echt met bakken uit de lucht valt ben je met die jacket klets maar ook kletsnat.
Waterdicht betekent toch ook niet ademend? Ben je dan niet nat van het zweet ipv de regen?ik moet zeggen dat ik nog nooit nat ben geweest in zo'n jasje, hoe hard het ook regende! (ondanks het feit dat ze zeer dun zijn en dus eenvoudig opgefrommeld in je trailrugzak kunnen)
Nee eigenlijk niet, klein beetje misschien maar totaal niet storendWaterdicht betekent toch ook niet ademend? Ben je dan niet nat van het zweet ipv de regen?
nee hoor. Stoffen als gore-tex kunnen wel damp doorlaten, maar de gaatjes zijn te klein voor druppelsWaterdicht betekent toch ook niet ademend? Ben je dan niet nat van het zweet ipv de regen?
Als je een beetje wil lopen koop je best een A-merk horloge met borstband. Polar of Garmin (voorkeur).Ik ben van plan mijn looptrainingen wat efficiënter te maken door op hartslag te lopen (volgende week inspanningstest gepland).
Daarom ben ik nu op zoek naar een hartslagmeter voor tijdens het lopen.
Omdat ik nog niet weet of deze manier van traininen me ligt (en of ik het uberhaupt lang ga volhouden), nog niet echt veel zin om €200-300 (of meer) te betalen voor een hartslagmeter/horloge. Daarom vroeg ik me af of jullie tips hebben omtrent (goedkopere) hartslagmeters.
- Ik begrijp dat ik best een hartslagband rond de borst neem om accuraat te kunnen meten?
- Koop ik dan best een harstlagband + horloge om mijn hartslag tijdens het lopen te monitoren? Of is horloge niet nodig en is af en toe eens kijken op GSM voldoende?
- Ik vind op Decathlon bijvoorbeeld een hartslagband van €30 (Decathlon merk), zijn deze goed genoeg of is dat weggegooid geld? Met welke (goedkope) horloge kan ik dan de hartslagband verbinden?
- Er is zelfs een hartslagband + horloge te koop voor €20 (Kalenji), te mooi om waar te zijn?
. Daarvoor had ik er 2 van decathlon en die werkten in het begin altijd goed maar na een tijd niet meer, dan dacht ik dat het aan de batterij of de contacten lag, maar daar iets aan doen hielp nooit echt lang, dus heb die opgegeven.Toch maar opletten, wie weet heeft die persoon zijn hond het "nuts"-commando geleerd na het zien van de laatste John WickAls dat een man zou zijn (niet de hond, het baasje) dan schijt ik die zo hard uit tot het punt dat hij wil vechten. En dan klop ik op zijn muil.
(Heilige schrik van honden hier, de horror als je aan het lopen/fietsen bent en ze komen opeens naar u toe, zelfs achter een hek)
.
(blijft idd een dier dat kan schrikken enz). Als ik iemand passeer, grijp ik die lijn altijd vast en hou de hond dichter bij mij, dat heeft me al veel knikjes als teken van appreciatie opgeleverd, ook al is het in principe niet nodig. Omgekeerd vind ik het ook fijn als fietsers bij het inhalen hun bel gebruiken en de eerste bijv. zegt hoeveel er nog volgen als ze met een klein groepje zijn. Waar ik het wel van op mijn heupen krijg, zijn bijv. fietsers die rakelings inhalen tegen 30 of meer zonder te bellen (ik heb geen ogen op mijn rug, maak u kenbaar!), of als een niet-aangelijnde hond mijn aangelijnd exemplaar komt besnuffelen en de eigenaar dan afkomt met: "hij doet niets, hoor!". Ik reageer dan altijd met "ja maar, die van mij wel... Nuts!!"