Algemene Loopthread

De vorige poging was mislukt door ziekte dacht ik? Hopelijk lukt het hem bij poging 2 wel.
Ja, hij had serieus pech met het weer toen, en een ferme longontsteking opgelopen. Ook door het hallucineren was het niet meer verantwoord.
Deze maal ziet het er een stuk beter uit.
Ik ben benieuwd.
1000km trainingsweekje 😂 mss op dag 7 een beetje losfietsen

Vandaag mijn beste tijd op de 10 km gelopen sinds ik een paar jaar geleden herbegonnen ben met lopen: 50:52. Meteen ook 5 km in 24:48 gedaan, mijn beste tijd buiten de atletiekpiste. Ben pas een maand klaar met mijn opbouwschema naar 10 km van Garmin, toch wel een groot verschil in conditie vergeleken toen ik zelf wat zat aan te klooien.

Op naar de 10k sub 50 min!

Naast al dat smeren en snijden vergeten we wel eens dat Matthieu Bonne in de laatste lijn zit om het wereldrecord te verbreken. Gewoon ondenkbaar dat een menselijk lichaam daartoe in staat kan zijn. Velen dachten dat het onmogelijk was, en hij onvoldoende ervaren was. Maar nog een luttele 95km in 14uur te gaan 🥴 hopelijk krijgt hij nu geen inzinking meer! Deze middag heeft hij alvast zijn paar uurtjes slaap achterwege gelaten. Nadien zal wel blijken ofdat dit slim was.
Spannend!

En tis binnen. De records van Kouros blijven sneuvelen, maar in de breedte en diepte is er natuurlijk nooit een betere ultraloper geweest dan hij. Die andere consensus is dat hij een groot loper maar een klein mens was/is.

Wel zot hoe die Bonne gewoon overal uitblinkt. Fietsen, zwemmen, lopen, ijzersterk in elke sport.

En tis binnen. De records van Kouros blijven sneuvelen, maar in de breedte en diepte is er natuurlijk nooit een betere ultraloper geweest dan hij. Die andere consensus is dat hij een groot loper maar een klein mens was/is.

Wel zot hoe die Bonne gewoon overal uitblinkt. Fietsen, zwemmen, lopen, ijzersterk in elke sport.
Dat is niet echt uitblinken in elke sport, dat is gewoon het karakter en mentale weerbaarheid hebben om al die ultradingen te doen.
Want uiteindelijk gaat het daarover, uzelf kunnen blijven pushen om te blijven gaan, en gaan, en gaan...

Dat is niet echt uitblinken in elke sport, dat is gewoon het karakter en mentale weerbaarheid hebben om al die ultradingen te doen.
Want uiteindelijk gaat het daarover, uzelf kunnen blijven pushen om te blijven gaan, en gaan, en gaan...
Klopt maar je moet toch echt wel serieus wat talent hebben om dat te verwezenlijken. Ze gaan hand in hand

Modderfok. Nooit geweten dat die een houdbaarheidsdatum hebben! Blijkbaar 4 maanden 🙈 Dan weet ik ineens waar ik het heb laten liggen op de 30km KOTK!! 24/02/2024!! :D Dus... als je er twee wilt die een dik halfjaar overtijd zijn, kan ik ze wel ergens in een brievenbus jassen :D

Ik snap het, ik zou het ook niet riskeren. Het moest maar nét dan slecht vallen, lijkt me goed kut. Opvallend wel dat die van 6D (ineens twee dozen gekocht, want er was korting... die krijg ik ook nooit op!!) veel langer goed zijn, tot 01/2026.
ik heb al veel gellekes genuttigd die over hun THT waren. Daar was niets aan te merken. Als je op safe wil spelen gebruik je degene over THT enkel voor je trainingen en koop je er een paar "goede" voor wedstrijden.
Voordeel is dat de gelletjes die dicht tegen hun THT datum zitten op webshops vaak met stevige kortingen verkocht worden. (de meeste webshops die ik ken zijn wel ook zo eerlijk om dat feit te vermelden)

Klopt maar je moet toch echt wel serieus wat talent hebben om dat te verwezenlijken. Ze gaan hand in hand
Je moet ook wel een ijzeren gestel hebben. Niet iedereen kan blijven gaan zonder zich te blesseren (ook niet door 100% correct te trainen, te eten en te drinken, dan nog steeds niet).

Maar deze is toch wat extra, want hij breekt wel het record van de legendarisch Kouros.
In het zwemmen is het toch van een onbekend iemand die hij het breekt denk ik ?

Koeros heeft tal van impressionante PR's en toch redelijk wat WR (in die tijd).
Denk dat de meeste nu wel al gebroken zijn?
  • 12 uur - 162,543 km (VS 1984)
  • 24 uur - 303,506 km (Australië 1997)
  • 48 uur - 473,797 km (Frankrijk 1996)
  • 1000 km - 5 dagen, 16 uur en 17 minuten (Australië 1984)
  • 1000 mijl - 10 dagen, 10 uur, 30 minuten en 36 s (VS 1988)
  • 3 dagen - 530 km
  • 6 dagen - 1038,851 km (2005)

Ik ben wel benieuwd naar die "records" want als je simpelweg zijn zwemrecord neemt en dan dat van Pablo Fernández Álvarez, doet die laatste gewoon het dubbele (en staat ook op de meeste sites als recordhouder, daar spreken ze zelfs zelden of nooit van Bonne).

CHATGPT:
Hoewel Pablo Fernández Álvarez het wereldrecord van 250,6 kilometer in open zee heeft, was Bonne's prestatie een record binnen België en een persoonlijke mijlpaal. Vaak worden records die nationaal zijn of onder specifieke omstandigheden worden behaald (zoals in een bepaald type water of gebied) als records binnen hun eigen context erkend.

Een beetje zoals iedereen die ooit heeft gekickbokst Europees of minstens Belgisch Kampioen is (geweest). Ahja, bij één van de 86 nevebonden, in een gewichtsklasse die enkel in Sjakkamakka bestaat.

Neemt niet weg dat het een waanzinnig complete sporter is natuurlijk.

Ik ben wel benieuwd naar die "records" want als je simpelweg zijn zwemrecord neemt en dan dat van Pablo Fernández Álvarez, doet die laatste gewoon het dubbele (en staat ook op de meeste sites als recordhouder, daar spreken ze zelfs zelden of nooit van Bonne).
Dat record van vandaag is natuurlijk wel een straf wereldrecord. Hij zit nu natuurlijk ook wel in zijn 'prime' maar je moet het toch maar doen.

Neemt niet weg dat het een waanzinnig complete sporter is natuurlijk.
Dit dus. Maar het ene record is wel wat impressionanter dan het andere ;)

Ik vind dat wel straf van matthieu Bonne. In kamp Waes was die echt niet zo geweldig in die uithoudingsproeven. Ik meen mij te herinneren dat die zelf redelijk veel hulp van andere nodig had om er te geraken.

Ik heb mij nog nooit ingesmeerd voor een loopsessie.
Op de vraag of ik daardoor ooit een zonneslag gehad heb? Neen nog nooit.
Ik kan slecht tegen de warmte zelf maar ik zweet ook extreem hard en ik bruin heel goed.
Dus oververhit en zo rood als een tomaat ben ik zelden.

Slim is het waarschijnlijk niet van mij niet in te smeren maar ik doe het gewoon niet.

Anyways ik hoop dat je vlekje niets bijzonder is. Veel bon chance!
Bruin worden = zonbeschadiging fyi ;)
Wat dat vlekje betreft die nog nooit zon gezien heeft, m'n madam heeft al huidkankers weggesneden aan het donkerste gatje, dus kan zeker.

OT: hier wat in een dipje gezeten in augustus, maar ben er terug door. Super motivated om de prestaties tegen volgend wedstrijdseizoen consistent richting de 3:30 te krijgen 🙌

Zijn er mensen met recente ervaring met de (halve) marathon in Brugge? Op de site staat dat de kleedkamers gelegen zijn in de Sint-Leo Hemelsdaele school – Potterierei 11. Dat is 20 minuten te voet van de start. Stonden er vorig jaar tenten o.i.d. in de buurt van de start/opbergruimte sporttassen om je om te kleden?

Ik ben hélémaal terug fan van lopen. Dieje koersfiets.. verlies je veel te veel tijd mee.
Ondertussen ook een 2paar loopschoenen gekocht zodat ik ook wat offroad kan gaan: brooks cascadia 18 gtx zaten me het beste. Laat die trails maar komen :D

Ik ben hélémaal terug fan van lopen. Dieje koersfiets.. verlies je veel te veel tijd mee.
Ondertussen ook een 2paar loopschoenen gekocht zodat ik ook wat offroad kan gaan: brooks cascadia 18 gtx zaten me het beste. Laat die trails maar komen :D
Ik stap al genoeg opt werk, dus liever fiets. Maar ziet er buiten niet meer zo goed uit 😐

Plus na de HM in Gent moet ik de motivatie terug zoeken om te herbeginnen.

Zijn er mensen met recente ervaring met de (halve) marathon in Brugge? Op de site staat dat de kleedkamers gelegen zijn in de Sint-Leo Hemelsdaele school – Potterierei 11. Dat is 20 minuten te voet van de start. Stonden er vorig jaar tenten o.i.d. in de buurt van de start/opbergruimte sporttassen om je om te kleden?
De laatste keer dat ik daar gelopen heb, heb ik me omgekleed in het Belfort bij afhaling van m'n startnummer. Daar stond zo een hoekje ingericht met een wat banken met een gordijn voor. Het douchen nadien was toen in die school. Een hele tocht van finish naar die douches. En daar was toen veel volk, weinig douches, weinig warm water en mannen en vrouwen door elkaar :oink:
Ik spreek nu wel over 2019 als ik het goed voorheb.

Terug
Bovenaan