Algemene Loopthread

1 uur lopen voelt als beter trainen dan 1 uur fietsen.
Lopen in de regen is 'leuk', fietsen in de regen is hatelijk
...
Harder fietsen eh!
1uur lopen voelt vooral aan als meer spierschade.

Maar ik beaam dat je met fietsen echt veel tijd moet investeren om iets van niveau te halen. Gewoon omdat het makkelijker is om meer uren te maken, en het algemeen niveau om mee te kunnen hoger ligt.

Laatst bewerkt:
De laatste keer dat ik daar gelopen heb, heb ik me omgekleed in het Belfort bij afhaling van m'n startnummer. Daar stond zo een hoekje ingericht met een wat banken met een gordijn voor. Het douchen nadien was toen in die school. Een hele tocht van finish naar die douches. En daar was toen veel volk, weinig douches, weinig warm water en mannen en vrouwen door elkaar :oink:
Ik spreek nu wel over 2019 als ik het goed voorheb.
Oké bedankt, laten we hopen dat het nu wat beter geregeld is dan... Desnoods ga ik maar stinken op de trein en douche ik mij thuis, maar zou mij toch graag ergens droge kleren willen aandoen zonder van de Grote Markt naar 't Zand te moeten en dan helemaal nog naar die school.

Als je de twee naast elkaar zet, vraagt koersfiets veel meer tijd dan lopen. Koersfiets moet je al 2u trainen voor wat profit, en dan heb ik het nog niet over fiets in orde zetten, drankbussen maken, fietstenue aandoen, garminroute zoeken, ..
Lopen kan je veel sneller tussendoor doen of 's avonds, al heb je maar een klein uurtje tijd. Donker is ook geen probleem.

De laatste keer dat ik daar gelopen heb, heb ik me omgekleed in het Belfort bij afhaling van m'n startnummer. Daar stond zo een hoekje ingericht met een wat banken met een gordijn voor. Het douchen nadien was toen in die school. Een hele tocht van finish naar die douches. En daar was toen veel volk, weinig douches, weinig warm water en mannen en vrouwen door elkaar :oink:
Ik spreek nu wel over 2019 als ik het goed voorheb.
In 2022 was dat gewoon nog op een marktplein in Brugge en dat lag op zo'n 10 minuten van de start.
Ik heb me toen ook wel niet gedoucht ofzo, gewoon de auto in en terug naar huis en daar gedoucht. Op mijn voorbije 4 marathons trouwens nog nooit gedoucht, er is altijd enorm veel volk en weinig douchevoorzieningen.

Oké bedankt, laten we hopen dat het nu wat beter geregeld is dan... Desnoods ga ik maar stinken op de trein en douche ik mij thuis, maar zou mij toch graag ergens droge kleren willen aandoen zonder van de Grote Markt naar 't Zand te moeten en dan helemaal nog naar die school.
Mailtje naar Golazo gestuurd voor verduidelijking. Antwoord:

De kleedkamers en douches zijn inderdaad in Sint-Leo Hemelsdaele, Potterierei 11.
Er zijn geen kleedkamers op een andere locatie.

Wat Matthieu Bonne doet is straf.

Wat Hilde Dosogne aka “Marathonwoman” doet ook. Al sinds 1 januari loopt ze elke dag een marathon.

Eergisteren is ze na 27km gevallen en naar spoed gegaan om haar pink terug recht te zetten en gehavende knie te verzorgen.

Volgens de regels moest ze haar marathonpoging van die dag opnieuw beginnen aangezien je niet mag onderbreken.

Dus om 18u30 startte ze opnieuw voor haar marathon. Die dag liep ze dus 70km.
‘S nachts is ze dan nog naar Almere gereden (3u rijden) om de volgende ochtend en komende dagen daar haar marathon af te werken…

Crazy!

Moeizame intervaltraining 3x2mijl op de pist, mss zat de halve marathon van afgelopen zondag nog in de benen, maar het is was elke ronde aftellen, en dan zijn 8 rondjes op de piste lang.

Nu zondag pacen op de linkeroever halve marathon. Nog iemand die hieraan meedoet?

Moedervlekje dat weggesneden wordt?

Kan zijn dat ze na het biopt beslissen om dieper weg te snijden zodat er zeker geen wortel blijft steken.

Ik zou eigenlijk ook nog eens op controle moeten gaan. Is geleden van voor corona.
Net terug, geen moedervlekje maar wel melanoom, inderdaad meerdere hechtingen, nu kleine 2 weken wachten op resultaat met welke type melanoom het is, maar dus idd volgende keer groter stuk wegsnijden en dan zeker 2 weken niet lopen.
nu 1 week niet lopen... maar als ik hier naar buiten kijk is dat precies zo erg nog niet :wink:

Net terug, geen moedervlekje maar wel melanoom, inderdaad meerdere hechtingen, nu kleine 2 weken wachten op resultaat met welke type melanoom het is, maar dus idd volgende keer groter stuk wegsnijden en dan zeker 2 weken niet lopen.
nu 1 week niet lopen... maar als ik hier naar buiten kijk is dat precies zo erg nog niet :wink:
Heb ook al zo 2 vlekjes laten wegsnijden. Is niet fijn om het resultaat af te wachten. Maar ik liep indertijd niet.

Hier sinds enkele weken begonnen via een Garmin coach plan (Jeff).
Het valt me op dat ik meteen in het rood zit qua hartslag (170-180), al bij gewoon wandelen zit ik tegen de 130.
Ik heb nu geprobeerd om het tempo te verlagen en vanaf ik aan 175 kwam terug te zakken door te wandelen. Nu zegt Garmin dat de workout wel iets intensiever mocht zijn... :p .
Ik weet niet wat beste is? Gewoon blijven lopen met gemiddeld 175 of elke keer terug afzakken naar 150?

In rust zit ik ook altijd tegen de 70-80.

Het valt me op dat ik meteen in het rood zit qua hartslag (170-180), al bij gewoon wandelen zit ik tegen de 130.
Ik heb nu geprobeerd om het tempo te verlagen en vanaf ik aan 175 kwam terug te zakken door te wandelen. Nu zegt Garmin dat de workout wel iets intensiever mocht zijn... :p .
Ik weet niet wat beste is? Gewoon blijven lopen met gemiddeld 175 of elke keer terug afzakken naar 150?

Dan heb je standaard een hoge HR. Mijn rust is 55ish, mijn top is 200.

Zou verwachten dat je Garmin aanpast aan je persoon?

Heb je sportieve geschiedenis?
Heb je loopgeschiedenis? Die 70-80 is uw effectieve rusthartslag of gewoon de hartslag als je door de dag op een stoel zit?

Wat is uw gevoel als je 175bpm loopt? Laten we er niet flauw over doen dat je hoge HS kan hebben, maar 175 is voor iedereen wel een hartslag waar je van intensiteit kan spreken.

2 weken geleden ben ik dus asap ziek geworden nadat ik mijn voedingsschema aangepast had. Met enorme moeite kon ik nog 6:10 lopen in zone 3 waarbij ik vanaf meter 1 al moest knokken. Ik heb dan aldus wijselijk besloten 2 weken rust te nemen / te recuperen.

Ondertussen heb ik wel een stevige citytrip gedaan vorig weekend (2 dagen rondwandelen van de ochtend tot de avond). Deze ochtend dan voor het eerst weer rustig een toerke gedaan (zonder op mijn horloge te kijken en zonder enige moeite te doen). Dat was dan aan 5:58/km blijkbaar (10,7 km) in zone 2. Dat de temperatuur amper 7 graden was hielp ook wel. HR bleef ook heel laag achteraf bekeken.

Anyways ik doe het rustig aan en daarna bouw ik stilletjes aan terug op.

Heb je sportieve geschiedenis?
Heb je loopgeschiedenis? Die 70-80 is uw effectieve rusthartslag of gewoon de hartslag als je door de dag op een stoel zit?

Wat is uw gevoel als je 175bpm loopt? Laten we er niet flauw over doen dat je hoge HS kan hebben, maar 175 is voor iedereen wel een hartslag waar je van intensiteit kan spreken.
Geen sportieve geschiedenis, die 70-80 is een gemiddelde genomen als ik thuis zit, PC werk doe. Effectief rust is rond de 60-65. Slapen is 55-60.
Gevoel op 175 is dat ik dat wel een tijd kan aanhouden, zeker niet buiten adem en voelt ook niet als maximum.

Dat is echt persoonlijk. Iedereen doet zijn / haar zin hier maar persoonlijk raad ik iedereen (ook een beginner) een inspannings / lactaattest aan.

Ik herinner nog dat ik dat weigerde te doen en ik gebruikte dan dokter google om mijn HR zones te berekenen. Ik kreeg dan onder mijn voeten van heel dit looptopic dat ik non stop TE snel liep. Maar nog trager lopen betekende dat ik heel de tijd moest wandelen ipv te lopen dus er klopte iets niet.

Ik was zo gefrustreerd dat ik dan een lactaattest gedaan heb en wat bleek? Ik liep volgens mijn waarden al mijn loopsessies TE traag. :D
Lees: De standaard google formules kloppen nog voor geen 1% voor mij. Mijn HR-waarden + zones zijn helemaal anders.

Laatst bewerkt:
Bon, vandaag de 10 miles van Gent meelopen. Conditie trekt op niks, laatste maanden was het echt maar plat qua sporten.

Mijne maat gaat 5:15/km proberen aanhouden dus ga al blij zijn als ik dat kan volgen :unsure:

Ik herinner nog dat ik dat weigerde te doen en ik gebruikte dan dokter google om mijn HR zones te berekenen. Ik kreeg dan onder mijn voeten van heel dit looptopic dat ik non stop TE snel liep. Maar nog trager lopen betekende dat ik heel de tijd moest wandelen ipv te lopen dus er klopte iets niet.

Je liep al uw traingen aan 10/11 km/h en u wedstrijden te traag dus.
Zie maar naar u 10miles.

Ik ben al blij dat ik bijna 50 jaar oud ben, dat ik nog altijd actief ben als loper en ik weer blessurevrij ben. (Na een val van de trap en darm / maagproblemen tijdens de aanpassingsperiode bij het omschakelen naar betere voeding :tongue:)

En het allerbelangrijkste: Dat ik mij (opnieuw) goed voel, kerngezond en terug vol energie. De gezondheid is en blijft het belangrijkste :)

Terug
Bovenaan