Algemene Loopthread

Geen stressfractuur te vinden in m'n voet, thank god. Wel een overbelasting aan de eerste 2 tenen en hun pezen, wss veroorzaakt door te veel te lopen en te weinig enkelstabiliteit. Optrainen met de juiste kiné oefeningen dus en dan kan ik er weer tegenaan. 🤞 🤞
Aha, dan mag je ook zo'n balanskussen gaan kopen... ik heb ondertussen mijn "home gym" aangevuld, ik verhuur 'm per uur :D

Hier vlekje op mijn bovenbeen gevonden, moet weggesneden worden (= 2 weken niet lopen) en afhankelijk van resultaat biopsie ook nog eens groter stuk errond wegsnijden (= extra 2 weken niet lopen)

beetje kak natuurlijk als je gewoon bent elke dag te lopen

Is dan ook nog eens op een stuk dat nooit zonlicht ziet, beetje bizar, maar misschien heeft dat er niets mee te maken?
Heb je hechtingen?

nog niet, eerste keer snijden is vrijdag, dermatoloog was héél boos dat ik niet sneller gekomen was en vroeg me op het eind of ik ervan wakker ging liggen... eigenlijk niet, maar als je me de vraag zo stelt :oink:
Moedervlekje dat weggesneden wordt?

Kan zijn dat ze na het biopt beslissen om dieper weg te snijden zodat er zeker geen wortel blijft steken.

Ik zou eigenlijk ook nog eens op controle moeten gaan. Is geleden van voor corona.

Hier vlekje op mijn bovenbeen gevonden, moet weggesneden worden (= 2 weken niet lopen) en afhankelijk van resultaat biopsie ook nog eens groter stuk errond wegsnijden (= extra 2 weken niet lopen)

beetje kak natuurlijk als je gewoon bent elke dag te lopen

Is dan ook nog eens op een stuk dat nooit zonlicht ziet, beetje bizar, maar misschien heeft dat er niets mee te maken?
Mijn dermatoloog snijdt ook geregeld iets weg, ook vaak op plaatsen die het zonlicht nooit zien. Dus dat kan zeker 😁 ik mocht van haar na het wegsnijden zelfs 3 weken niet lopen, zodat de hechting mooi bij elkaar blijft en het litteken minimaal blijft. Bon chance 🤞🏻

Moedervlekje dat weggesneden wordt?

Kan zijn dat ze na het biopt beslissen om dieper weg te snijden zodat er zeker geen wortel blijft steken.

Ik zou eigenlijk ook nog eens op controle moeten gaan. Is geleden van voor corona.
geen moedervlek want ik ben blijkbaar te oud om nu nog nieuwe moedervlekken te krijgen, nu ja, we zullen wel zien, ik ga me niet op:voorhand zorgen maken.

edit: smeren jullie je eigenlijk altijd in als jullie gaan lopen en de zon schijnt?

Laatst bewerkt:
edit: smeren jullie je eigenlijk altijd in als jullie gaan lopen en de zon schijnt?

Ik wel. Althans probeer er zoveel mogelijk op te letten.
Maar eigenlijk is het nog te weinig.

Beste zou zijn om gewoon elke keer te smeren als je buiten komt, vanaf het voorjaar tot najaar. Ook als het bewolkt is.
Toch zeker als je bleker bent van huid.

Maar ik ga dan ook jaarlijks op controle omdat er in de familie eens een melanoom geweest is en ik ook veel vlekjes heb.

Iemand die weet waar ze die Maurten gel 100 caf individueel verkopen in de winkel in Antwerpen? Bij runnersworld hebben ze die andere varianten individueel wel, maar niet deze. Ik wil niet direct een hele doos kopen online.

Ik kreeg de uitleg bij Runners lab dat die Maurten met cafeïne niet meer verkocht mogen worden wegens te hoog cafeïnegehalte, wat ik raar vind, want in een blik Monster (500ml) zit er zeker rmeer dan 100mg cafeïne.

Iemand die weet waar ze die Maurten gel 100 caf individueel verkopen in de winkel in Antwerpen? Bij runnersworld hebben ze die andere varianten individueel wel, maar niet deze. Ik wil niet direct een hele doos kopen online.
Addict Store in de Kammenstraat, en de laatste keer had Runner's Lab aan Ruggeveld ze ook, maar de keer daarvoor niet.
Ik kocht ze ook apart, maar heb daarna gewoon een doos gehaald. Ik ben er altijd heel goed mee geweest, en vond het handig dat er waren met (voldoende) caf in tegelijk. En vooral nooit verteerproblemen gehad ermee. Alleen zijn ze echt wel prijzig en ik heb nog véél te beperkte ervaring met andere om te weten of dit nu echt wel 'nodig' is of beter helpt dan iets goedkopere. Vandaar dat ik er nu van 6D in de kast heb liggen :D

Ik kreeg de uitleg bij Runners lab dat die Maurten met cafeïne niet meer verkocht mogen worden wegens te hoog cafeïnegehalte, wat ik raar vind, want in een blik Monster (500ml) zit er zeker rmeer dan 100mg cafeïne.
Door de hoeveelheid cafeïne valt het niet meer onder de categorie van sportvoeding, en gelden er andere regels. Dat is waarom ik nog een doos had besteld, maar ik blijf ze toch tegenkomen, dus mogelijk is dat toch wat veranderd.

Addict Store in de Kammenstraat, en de laatste keer had Runner's Lab aan Ruggeveld ze ook, maar de keer daarvoor niet.
Ik kocht ze ook apart, maar heb daarna gewoon een doos gehaald. Ik ben er altijd heel goed mee geweest, en vond het handig dat er waren met (voldoende) caf in tegelijk. En vooral nooit verteerproblemen gehad ermee. Alleen zijn ze echt wel prijzig en ik heb nog véél te beperkte ervaring met andere om te weten of dit nu echt wel 'nodig' is of beter helpt dan iets goedkopere. Vandaar dat ik er nu van 6D in de kast heb liggen :D

Door de hoeveelheid cafeïne valt het niet meer onder de categorie van sportvoeding, en gelden er andere regels. Dat is waarom ik nog een doos had besteld, maar ik blijf ze toch tegenkomen, dus mogelijk is dat toch wat veranderd.
Het probleem met direct een hele doos te kopen is, naast de prijs, de houdbaarheidsdatum. Ik heb thuis nog heel wat gellekes liggen die vervallen zijn (1-2 jaar). Gooi ik ze weg of ik probeer ik het toch maar..? Afgelopen halve marathon 1 gel gegeten die al een half jaar was vervallen, geen last van gehad en je kan je de vraag stellen of dat uberhaupt wel echt slecht wordt. maar toch, je zou maar net eens een gel nemen dat je slecht bevalt, juist op de wedstrijd waarvoor je zo hard getraint voor hebt.

Het probleem met direct een hele doos te kopen is, naast de prijs, de houdbaarheidsdatum. Ik heb thuis nog heel wat gellekes liggen die vervallen zijn (1-2 jaar). Gooi ik ze weg of ik probeer ik het toch maar..? Afgelopen halve marathon 1 gel gegeten die al een half jaar was vervallen, geen last van gehad en je kan je de vraag stellen of dat uberhaupt wel echt slecht wordt. maar toch, je zou maar net eens een gel nemen dat je slecht bevalt, juist op de wedstrijd waarvoor je zo hard getraint voor hebt.
Modderfok. Nooit geweten dat die een houdbaarheidsdatum hebben! Blijkbaar 4 maanden 🙈 Dan weet ik ineens waar ik het heb laten liggen op de 30km KOTK!! 24/02/2024!! :D Dus... als je er twee wilt die een dik halfjaar overtijd zijn, kan ik ze wel ergens in een brievenbus jassen :D

Ik snap het, ik zou het ook niet riskeren. Het moest maar nét dan slecht vallen, lijkt me goed kut. Opvallend wel dat die van 6D (ineens twee dozen gekocht, want er was korting... die krijg ik ook nooit op!!) veel langer goed zijn, tot 01/2026.

Die houdbaarheidsdatum is ook maar iets dat je met een korrel zou moet nemen.
Dat is een THT dus ten minste houdbaar tot. Maar in feite kan er weinig vervallen aan een gel, dat is quasi puur suiker.
Smaak kan wel wat minder worden maar voor de rest weinig zorgen over maken.
2 jaar over datum is veel. Maar bij de fietsers op dit forum gebruikt iedereen vervallen gels, mezelf incluis.

Ik heb mij nog nooit ingesmeerd voor een loopsessie.
Op de vraag of ik daardoor ooit een zonneslag gehad heb? Neen nog nooit.
Ik kan slecht tegen de warmte zelf maar ik zweet ook extreem hard en ik bruin heel goed.
Dus oververhit en zo rood als een tomaat ben ik zelden.

Slim is het waarschijnlijk niet van mij niet in te smeren maar ik doe het gewoon niet.

Anyways ik hoop dat je vlekje niets bijzonder is. Veel bon chance!

geen moedervlek want ik ben blijkbaar te oud om nu nog nieuwe moedervlekken te krijgen, nu ja, we zullen wel zien, ik ga me niet op:voorhand zorgen maken.

Als de zon schijnt, smeer ik mijn hoofd altijd in (of het nu voor te gaan sporten is of niet). Ik heb daar ook een vers litteken door iets te laten wegsnijden pal op mijn voorhoofd dus dat speelt ook wel mee.

Naast al dat smeren en snijden vergeten we wel eens dat Matthieu Bonne in de laatste lijn zit om het wereldrecord te verbreken. Gewoon ondenkbaar dat een menselijk lichaam daartoe in staat kan zijn. Velen dachten dat het onmogelijk was, en hij onvoldoende ervaren was. Maar nog een luttele 95km in 14uur te gaan 🥴 hopelijk krijgt hij nu geen inzinking meer! Deze middag heeft hij alvast zijn paar uurtjes slaap achterwege gelaten. Nadien zal wel blijken ofdat dit slim was.
Spannend!

Naast al dat smeren en snijden vergeten we wel eens dat Matthieu Bonne in de laatste lijn zit om het wereldrecord te verbreken. Gewoon ondenkbaar dat een menselijk lichaam daartoe in staat kan zijn. Velen dachten dat het onmogelijk was, en hij onvoldoende ervaren was. Maar nog een luttele 95km in 14uur te gaan 🥴 hopelijk krijgt hij nu geen inzinking meer! Deze middag heeft hij alvast zijn paar uurtjes slaap achterwege gelaten. Nadien zal wel blijken ofdat dit slim was.
Spannend!
De vorige poging was mislukt door ziekte dacht ik? Hopelijk lukt het hem bij poging 2 wel.

Terug
Bovenaan