Algemene Loopthread

Zalig,

kan beyondgaming ons niet sponsoren om eens in de toekomst samen deel te nemen aan UTMB?

Dan moet je al wat geluk hebben met de loting , of er wel heel veel lopen dat je genoeg steentjes hebt en hopen dat je geen ongeluk hebt😅

Wel een leuke editie dit jaar.

Kate Schide wel impressionant naast de tijd ook gewoon 13de overall.

Eerste Belg Deneffe ook net binnen. 20ste plaats,weet iemand de beste notering ooit van een Belg ?

Altijd respect voor iedereen die dat uitloopt , misschien nog meer voor die in de achterste Regionen (die moeten een stuk langer afzien).

Uiteindelijk in 2u06 gefinisht (Strava tijd). Was op zich wel leuk om te doen, maar ik heb de fout gemaakt in het begin achteraan te staan. Alles liep vast in een trechter vlak na de start.

Sommige stukjes had ik achteraf gezien sneller kunnen afmaken, dus ik had wel onder de 2u kunnen duiken. Al bij al wel tevreden. Voor mij wat het vooral bedoeld eens te proeven van een georganiseerde trail.

Op naar de volgende!

@MBoddin04 wat was jouw eindtijd op de 28?

Ps: wel te weinig toiletten voorzien... Ben dan maar aan de lokale garage gaan vragen of ik zijn toilet eens mocht gebruiken :)
Ik kende het parcours en was dus idd wijselijk wat meer vooraan gestart.. maar goed ook. Ik ben vooral blij dat ik nog naar het toilet ben geweest toen ik mijn nummer ging gaan afhalen om 7h30 want idd net voor de start stond er zeker 100 man in de rij 😂😂

Hier uitgelopen in 2h15min55sec op de 28 (enfin 28,6) km. Best tevreden om eerlijk te zijn. Meer zat er niet in op het einde van deze zware trainingsblok. Taper kan beginnen naar de laatste triatlon van het seizoen toe over 2 weken. Benieuwd hoe snel ik hier van herstel want de quads en kuiten zijn redelijk hammered haha

Gisteren dus mijn terugkeer in competitie op een lokale trail in de Ardennen. Uiteindelijk 12km met +/- 200hm, dus snel parcours, uiteindelijk ook niet al te technisch, maar toch uitdagend genoeg.

Bedoeling was om voor een resultaat te gaan en verder niet te kijken naar tempo’s en dergelijke. Eerste km was in heel licht dalende lijn en meteen de kop genomen om te proberen met een paar man weg te geraken om niet in de problemen te komen op de technische stukken.

De eerste km waren we met 4 man weg, maar na de eerste klim had ik er nog maar eentje in mijn zog. Eigenlijk was het dan al duidelijk dat wij met 2 duidelijk sterker waren dan de rest.

Op dat moment zat er maar 1 ding op en dat was gewoon blijven gaan om niemand te laten terugkeren. De volgende 10km zijn heel eenvoudig samen te vatten: Ik trekkend op kop, hij volgend achter mij. Achteraf gezien had ik hem beter gevraagd om af en toe over te nemen, maar had geen zin om te veel na te denken.

500m van het einde was er een heel technische passage waar hij een betere mijn koos dan mij en een gat sloeg. Te kort bij de streep, dus geen kans meer om het goed te maken. Had slimmer moeten zijn en hem gewoon de kop moeten laten nemen, maar bon, les geleerd. Kan wel leven met de 2e plaats.

Het is wel duidelijk dat ik veel sterker ben op de kortere afstanden dan op de ultra’s vroeger. Lopen voor een resultaat/plaats, het is eens iets anders.

Ingeschreven voor de marathon van Barcelona volgend jaar :cheer:

Aangezien Rotterdam toch al volzet en die eigenlijk wat te dicht op het triatlonseizoen ligt dan deze gekozen.

Na Parijs dit jaar en ooit Gent al eens gelopen te hebben is het wel leuk in een andere wereldstad te lopen :biglaugh:

Nu ik meer ben aan het lopen begin ik weer last te krijgen van mijn bovenbenen. Het is niet zozeer op één punt maar gewoon een lichte stekende pijn. Ik denk ontsteking of overbelasting ofzo. Beide benen hebben er last van.
Zijn er supplementen die ik kan nemen om mij hier beter tegen te wapenen? Ik las iets over kurkuma? Of zijn er van die all-in-one tab's voor lopers/fietsers die jullie kennen :)

Alle beetjes helpen zou ik denken... is momenteel echt een rem op mijn vooruitgang en ben pas begonnen met mijn schema :(

Nu ik meer ben aan het lopen begin ik weer last te krijgen van mijn bovenbenen. Het is niet zozeer op één punt maar gewoon een lichte stekende pijn. Ik denk ontsteking of overbelasting ofzo. Beide benen hebben er last van.
Zijn er supplementen die ik kan nemen om mij hier beter tegen te wapenen? Ik las iets over kurkuma? Of zijn er van die all-in-one tab's voor lopers/fietsers die jullie kennen :)

Alle beetjes helpen zou ik denken... is momenteel echt een rem op mijn vooruitgang en ben pas begonnen met mijn schema :(
Eerlijk, ik weet niet of alle beetjes wel echt helpen :D Kurkuma en vooral rode vruchten (cranberry, rode kersen...) zijn goed tegen ontstekingen. Maar het is natuurlijk maar de vraag of het dat ook echt is. En wat goed is tegen ontstekingen, werkt averechts als je spieren wilt kweken of vooruitgang wilt boeken... Natuurlijk minimaal, maar toch.

Bij mij duidde die stekende pijn in de bovenbenen op een verkrampte hamstring, waardoor m'n quads moesten overreageren. Ik heb die moeten bijtrainen om daar voor het grootste stuk vanaf te zijn.
Voor het gezondheid stukje: geen plaats voor een homegym? Je hebt eigenlijk weinig materiaal nodig voor krachttraining.

Tenzij je specifieke oefeningen moet doen waar je bepaalde toestellen voor nodig hebt
Net terug van de kine, een van de laatste sessies. Heb hem gezegd wat de sportarts zei, en gevraagd wat ik zou doen: homegym of fitness. En hij zou het houden bij wat kettlebells extra, een yogabal en misschien een extra elastiek. Voor de rest ligt hier ook nog wel wat van m'n andere blessures 🙈 Hij had het ook over dat isoleren door bepaalde toestellen, en waar ik dacht dat dat net goed zou zijn voor mij, zou hij dat eerder afraden. En dan het geld van het fitnessabo steken in een kine-bezoekje van tijd tot tijd. Dat laatste is uiteraard voor zijn winkel, maar toch, ik ben er wel in mee, denk ik.

En dan het geld van het fitnessabo steken in een kine-bezoekje van tijd tot tijd. Dat laatste is uiteraard voor zijn winkel, maar toch, ik ben er wel in mee, denk ik.

Schrik ervan dat hij u niet heeft aangeraden om 2 sessies per week te blijven doen :P

Om eerlijk te zijn is naar de kine gaan die goed uitgerust is en waar je wat bijsturing krijgt beter dan de fitness.
Je hebt meer bij baat bij een op het eerste zicht simpele oefening echt goed en gericht uit te voeren dan wat met gewichten zwaaien en wat toestelletje trek te doen in de fitness.

Schrik ervan dat hij u niet heeft aangeraden om 2 sessies per week te blijven doen :p

Om eerlijk te zijn is naar de kine gaan die goed uitgerust is en waar je wat bijsturing krijgt beter dan de fitness.
Je hebt meer bij baat bij een op het eerste zicht simpele oefening echt goed en gericht uit te voeren dan wat met gewichten zwaaien en wat toestelletje trek te doen in de fitness.
Als ik korter bij die van mij zou wonen, zou ik dat zeker doen.

Jesus Christ, daarstraks in de laatste kilometers passeerde een onweer, nog nooit meegemaakt.. Chance dat ik nog een straat vroeger was afgeslagen richting huiswaarts voor het echt begon. Adem afgesneden door de wind en uitermate felle regen, kon amper iets voor ogen zien, schoenen direct een zwemvijver (dank u loopschoenmaat 48,5 😛).. Op zich niet erg bij warm weer, maar liever geen tweede keer.

Komende zondag voor de 15e keer de halve marathon van Hamont-Achel. Mijn persoonlijk record gaat er wel aangaan, het weer lijkt niet te warm maar toch wel een 23 graden in de namiddag.. ook eens voor een keer wel deftiger getraind in de zomer dus een tijd van tussen 1u24-1u28 gok ik.

Aha ok! En is die van Hamont dan speciaal moeilijk (onverhard?) dat uw tijden zo van elkaar verschillen?
Nee, is in principe heel rap parkoers, biljartvlak, volledig geasfalteerd, een mooie grote ronde. Het nadeel is dat de westrijd altijd als startuur 16h00 heeft, het warmste uur van de dag en begin september is het vaak ook nog nazomer. Vorig jaar bijvoorbeeld 32 graden. Ik heb het nooit geweten onder 18 graden. Daarenboven op dit jaar na, deed ik nooit aan interval/tempotrainingen/hoog volume in de zomer.
Jammer dat de wedstrijd nooit echt veel deelnemers trekt (nooit boven 200 deelnemers op de halve) dit jaar zouden de deelnemercijfers wel verbroken zijn. Er is ook een 5 en 12km. Een echte aanrader, en in de voorinschrijving was het ook maar 10 EURO om deel te nemen.

Cool, in't achterhoofd houden voor volgend jaar dan. Beter dan die lousy Antwerp half marathon of Great Bruges Marathon.

Voor mensen die ook nog een leuke 10 miles zoeken: de Groene 10 Mijl in Bree. Altijd ergens eind september.

Cool, in't achterhoofd houden voor volgend jaar dan. Beter dan die lousy Antwerp half marathon of Great Bruges Marathon.

Voor mensen die ook nog een leuke 10 miles zoeken: de Groene 10 Mijl in Bree. Altijd ergens eind september.
Aan die groene 10 mijl nog nooit meegedaan, maar vroeger had je in Bree ook een halve marathon, was ook altijd een leuke wedstrijd in feite de halve marathon Peer-Bree, elk jaar werd dan afwisselend gestart in de andere gemeente.

Aanraders in de buurt, de halve marathon/10 mijl van het Nederlandse Cranendonck (buurgemeente van Hamont-Achel) met een vlak geasfalteerd parkoers door ondere andere het mooie Leenderheide gebied. Dan begin november (al lijkt de wedstrijd sinds het debacle van vorig jaar niet meer georganiseerd te worden) de halve marathon van het Nederlandse Valkenswaard (opnieuw een buurgemeente van Hamont-Achel) met opnieuw een deel van het parkoers door de Leenderheide en door het natuurgebied Malpievennen. Voor mij de halve marathon met het mooiste parkoers van Nederland/Belgie dat ik ken. Dan eind november heb je nog de halve marathon van Swartbroek-Ell (nabij Weert) is wat verder, ook kleinschalig, snel parkoers.

Terug
Bovenaan