StruikGewas
Well-known member
Ik kan zelf redelijk hoog in hartslag gaan (iets meer dan 200). 175 lopen is bij mij wel al einde zone 3, begin zone 4. Allesbehalve rustig dus, iets wat ik al niet graag doe in trainingGeen sportieve geschiedenis, die 70-80 is een gemiddelde genomen als ik thuis zit, PC werk doe. Effectief rust is rond de 60-65. Slapen is 55-60.
Gevoel op 175 is dat ik dat wel een tijd kan aanhouden, zeker niet buiten adem en voelt ook niet als maximum.

Als je u effectief redelijk oké voelt aan 175, zou ik durven zeggen om u dan niet te veel van uwe hoge hartslag aan te trekken. Wie weet wat is je max hartslag als je 2 minuten all-out gaat? Heb je dat niet "getest" tijdens je eerste benchmark run van je garmin coach plan?

ik loop niet zoveel wedstrijden (1 of 2 per jaar) en tot op vandaag was dit altijd gewoon om uit te lopen en toch tevreden te finishen. Vandaag kwam daar plots een richttijd bij, waardoor ik iets heviger aan de start stond. 
Ik sport al sinds mijn 3de levensjaar dus ik weet van mijzelf wat ik kan en wat niet.