Algemene Loopthread

De combinatie bouw - sporten heeft me de das omgedaan vrees ik. Sinds gisteren enorm veel last van mijn onderrug, lopen zit er dus niet meer in de komende weken. Wandelen gaat gelukkig wel, zitten is het pijnlijkst. Morgen naar de osteopaat om de schade op te meten.

Dus ook verstek moeten laten voor KOTK zondag, wat is dat zo hard balen :headshake:

Sinds ik niet meer kan lopen slaap ik zo slecht.

Gelukkig praat de kine van binnen 2 weken terug te beginnen.

hmm, zondag voorspellen ze kakweer, mss dat ik mijn lange duurloop van zondag toch maar morgen ga doen.
Vandaag wel nog pittige tempoloop gedaan, dus dat zal er wel inhangen nog.
Maar liever dat dan 32km in de regen te lopen.

Faaaaack, zondag is het zover :D Het is officieel, ik ben nerveus. Ook al omdat mijn adductoren maar niet stoppen met zingen...
Er waren hier nog mensen die aan de KOTK gingen meedoen, hè? Het zal niet zo heel moeilijk zijn om ons te herkennen, dus kom gerust gedag zeggen!

Ik ben die met de bril en een badge van BG aan. O ja, en helemaal in een fucking leren kostuum...

Lange-duurloop.png

Lange-duurloop.png

De sessie van vandaag was beter dan verwacht. Woensdag liep ik op asfalt. Vandaag grotendeels op bosgrond dus dat ik iets trager liep was logisch. De HR begon lichtjes op te lopen rond km 6 (5 tellen hoger) maar van km 6 tem km 15 was de HR en de snelheid erg constant.
(Er waren wel véél waterplassen in het bos vandaar de bokkensprongen in de grafiek hierboven. Ik moest letterlijk over plassen springen)

Eigenlijk kon ik vrij vlotjes in (hoge) zone 2 lopen tem km 15 zolang ik mijn HR in het oog hield en zonder dat ik echt hard moest vertragen.

Vanaf km 15 ging de HR steil naar omhoog en was het echt op maar dat was niet zo erg want er stond 16 km op de planning dus dat was dan nog wat losschudden en cooling down.

Laatst bewerkt:
Faaaaack, zondag is het zover :D Het is officieel, ik ben nerveus. Ook al omdat mijn adductoren maar niet stoppen met zingen...
Er waren hier nog mensen die aan de KOTK gingen meedoen, hè? Het zal niet zo heel moeilijk zijn om ons te herkennen, dus kom gerust gedag zeggen!

Ik ben die met de bril en een badge van BG aan. O ja, en helemaal in een fucking leren kostuum...
Veel succes! :cheer: :hakkuh::clap:

Ondertussen begint hier de spanning voor volgende week toch ook wel te komen. Ik las daarnet in de Runners guide dat het parcours van de hele en de halve al op 26.5km een deel samenkomt (tot 27.9). Was dit vorig jaar ook al zo? In de guide staat dat de HM lopers zich rechts moeten aanhouden zodat de M lopers links kunnen passeren. Was dit iets dat in de realiteit ook gedaan werd of was het vooral roepen om goed te kunnen passeren?

Voila dit weekend qua tijd KOTK 30 km gelopen :tongue: 3:01:36

maar
1. De afstand was slechts 27 km door heel rustig te lopen
2. En ik heb het gesplitst in 2 weekenddagen: 16 km en 11 km

Maar goed, ik mocht dit weekend toch ook een efforreke doen. Al is het maar voor de geste want KOTK verdient in praktijk niks aan mij.

Laatst bewerkt:

Doe dat goed daar!

Dat er veel PR's mogen vallen!

Deze week terug 3 keer kunnen lopen, met gisteren een 28km training. Mijn been hield terug goed stand, totaal niet vermoeid, en vanmorgen geen klachten bij het opstaan. Hopelijk volgende week terug 3 keer met een 32km training, en dan zie ik de marathon in Parijs terug volledig zitten.

Het (los)fietsen die ik nu naast het fietsen tracht te doen helpt me conditioneel ook echt terug vooruit. Alles lijkt er ook op dat ik uit mijn dipje ben en hopelijk houdt mijn rechterbeen nu stand. De pijn in het bovenbeen lijkt zich ook wat naar mijn knie te trekken. Dus waarschijnlijk zit de boosdoener daar. Na Parijs dus goed rusten.

Gisteren trouwens terug running index 69 kunnen halen. Hoewel ik hier niet veel belang aan moet hechten zou het echt fijn zijn na een goeie volgende week op 70 te kunnen afsluiten. Zo zou mijn gemiddelde op 66 komen en net <3u op de marathon. Hoewel ik nu echt niet zal mikken op een goede tijd, zou het wel perspectief geven voor Valencia in december, waar ik toch echt sub 3u wil proberen te lopen.

Scherm-afbeelding-2024-03-17-om-18-12-27.png

Moest er vandaag er 16 doen met oog op volgende zondag, maar moeten stoppen na 8. Last van kuit links en van miit, ook veel te warm met regenjack en het was om zeep.

Hopelijk zondag beter. Ga voor mijn gemoed zaterdag borstnummer afhalen.

Gisteren trouwens terug running index 69 kunnen halen. Hoewel ik hier niet veel belang aan moet hechten zou het echt fijn zijn na een goeie volgende week op 70 te kunnen afsluiten. Zo zou mijn gemiddelde op 66 komen en net <3u op de marathon. Hoewel ik nu echt niet zal mikken op een goede tijd, zou het wel perspectief geven voor Valencia in december, waar ik toch echt sub 3u wil proberen te lopen.

Scherm-afbeelding-2024-03-17-om-18-12-27.png

Via welk programma heb je die Running index?

Doe dat goed daar!

Dat er veel PR's mogen vallen!
PR van totaal leeg staan :D Verslag volgt! Topervaring zoals altijd, maar gelost na 7km en ik was echt nek af. En dat heb ik op het einde bekocht. Maar daartussen zo genoten dat het verboden zou moeten worden.

Benieuwd naar dat verslag!

Ik heb deze week, voor het eerst sinds eind september, geen halve marathon gelopen. De reeks is 25 lang geworden 🙂
Had perfect gekund, en het speelde nog even door mijn hoofd vandaag toen ik vertrok, maar het schema zei 18 kilometer en 1 week voor de marathon hou ik mij daar religieus aan.

Nu een tergende taperweek met loopjes van 7,5K, 6K en 4K en hopelijk staan de benen tegen dan weer te branden om zondag los te kunnen gaan.

Vanaf wanneer beginnen jullie te taperen? Twee of drie weken voor de marathon? Maw hoeveel weken ervoor ligt jullie langste training. Ik zie wel wat verschil in de trainingsschema's die ik tegenkom.

Vanaf wanneer beginnen jullie te taperen? Twee of drie weken voor de marathon? Maw hoeveel weken ervoor ligt jullie langste training. Ik zie wel wat verschil in de trainingsschema's die ik tegenkom.

Bij Trenara is dat:
- langste training 3 weken voor marathon (ik deed een 32K)
- simulatie 2 weken voor marathon (26K waarvan een halve marathon op marathon pace), weektotaal nog gelijk aan voorgaande week
- voorlaatste week weektotaal gereduceerd met 35%, wel nog een aantal snellere kilometers
- marathonweek: zie hierboven 🙂

Ik zou dus zeggen dat mijn taper 2 weken bedraagt.

Terug
Bovenaan