NemesisBE
Well-known member
Mja, ik vind die meestal niet voldoende. Op de 32k van de TDF afgelopen zomer waren er 2 bevoorradingen, na 12 en na 22 km. Dat is dus, aan trailtempo, minder dan 1 bevoorrading per uur. Gezien het aantal hoogtemeters (1200), was eigen drank en gellekes toen echt wel welgekomen.Voor iemand die gewoon een trail op het gemakske gaat lopen, zou ik niet speciaal gellekes gaan kopen of spotdrank inslaan. De trails hebben meestal toch ook een uitgebreide verzorgingsposten?
't is ook niet omdat er "uitgebreide bevoorrading" vermeld staat, dat het ook kwalitatief is. En persoonlijk: ik kan me ook niet volboefen aan zo'n post om daar een uur of langer mee rond te komen.
Ik ging er trouwens van uit dat hij SiS-gellekes ging/gaat gebruiken. Die 60 koolhydraten per uur kunnen uiteraard ook op een andere wijze bekomen worden.

Er zijn voordelen aan Trenara, er zijn voordelen aan de Garmin-schema’s en er zijn voordelen aan zelf iets verzinnen. En nadelen aan alle drie. Je kiest wat voor jou werkt, toch?