Was ingecalculeerd. Douchen is niet mogelijk.Propere kleren voor nadien zodat je niet vol modder in de auto moet?
Wat kan je verwachten in de verzorgingszones?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Was ingecalculeerd. Douchen is niet mogelijk.Propere kleren voor nadien zodat je niet vol modder in de auto moet?
bevoorrading bedoel je? In mijn laatste trail:Was ingecalculeerd. Douchen is niet mogelijk.
Wat kan je verwachten in de verzorgingszones?
Yep moet zeker voldoende zijn!Alfa bear trail in Schinnen. Waterzak bijvullen is geen idee dus ?
Softflasks heb ik niet.
Is een liter waterval voldoende? 24 km en 500 hm
Ik heb die van mij eens bijgevuld, maar wat een gedoeAlfa bear trail in Schinnen. Waterzak bijvullen is geen idee dus ?
Softflasks heb ik niet.
Is een liter waterval voldoende? 24 km en 500 hm

Ik heb die van mij eens bijgevuld, maar wat een gedoe![]()
![]()
Ok. Ik voorzie 2 a 3 gellekes per uur.Yep moet zeker voldoende zijn!
Smartphone in een diepvrieszakje van de ikeaGebruiken jullie een smartphone voor foto's of een oudere digitale camera. Heb thuis nog eentje gevonden.
Dit bovenstaande even als startpunt. Ondertussen iets meer regelmaat in het lopen gekregen, tot nu toe wel nog zeer beperkt, de afgelopen weken éénmaal in de week (daarnaast een keer fietsen). Deze week terug eens iets meer volume (afgelopen week tweemaal fietsen, tweemaal lopen), en al wat meer goesting gevonden in het lopen omdat het volume lopen (tov. wandelen) wel een goede sprong gemaakt heeft.[...].
Drie jaar geleden was ik "coach-potato". Met te beginnen fietsen sowieso al heel wat vooruitgang geboekt (en kg's verloren). [...]
[...] Aangezien ik merk dat ik in de winter moeilijker tot fietsen toekom, wil ik wat meer variatie in mijn sporten. (Ik heb geen indoor trainer, en je kunt je wel kleden op de kou, dat is geen probleem. Maar kou EN regen, of gelijk januari, sneeuw, dat is gewoon een no-go.) Hiermee het lopen stilaan willen opnemen. Hiervoor zelfs speciaal een smartwatch gekocht om dat wat te kunnen volgen.
Voor mijn eerste training wat zitten googlen, kom ik hier op uit : https://all4running.be/blog/beginnen-met-lopen/
Dan zit je te kijken naar het 2de of 3de schema dat begint met 4*5m. Dit eenmaal gedaan, merkte ik toch dat de schokbelasting net wat te hoog was naar het einde toe. (Of zo leek het toch, wou me vooral behouden van overbelasting.)
Hierna besefte ik ook dat garmin ook trainingsschema's heeft. Dus ik open de garmin coach zeg dat ik wil beginnen met lopen en zegt "Loop 5 minuten als benschmark". (Met opwarming en cooling down.) Oké, doen we. 5 minuten gelopen. Geef achteraf op een schaal van 5 stappen aan dat ik het een 4 vond van intensitief. Wat stelt hij me daarna voor? Oké, eerstvolgende training : 15 minuten aan één stuk lopen.
I mean, wtf. Ik wil beginnen lopen, ik geef aan niet gelopen te hebben. Ik doe een benchmarkrun van 5 minuten waarbij ik aangeef dat het me vrij zwaar afging. (Niet het allerzwaarste, aangezien bij die benchmarkrun ook stond dat wandelen ook mocht indien het niet ging, dit heb ik niet moeten doen.) En dan stelt die 15 minuten voor? No way dat ik dit al kan.
Hier is het volgende en laatste doel van 2023 opnieuw een HM onder de 2 uur lopen (op training)Over welke doelen spreek je dan? Voor zover ik het lees wil je een start to run doen. Twee keer lopen per week = basisconditie. Of je nu 5km kunt lopen op 10 weken of 15 weken tijd, who cares? Luister naar je lichaam en neem dit als maatstaf over hoeveel weken extra tijd je nodig hebt ten opzichte van 3x lopen per week op 10w tijd. Consistentie is de sleutel.
Succes. Laat ons weten hoe het gegaan isMorgen eerste trail.

Dalende/lage HRV kan betekenen dat er iets sluimert in uw lijf he. Veel mensen zijn ziek dezer dagen, misschien heb je iets in die zin gaande zonder dat je het weet of dat het echt doorbreekt?Nu staat mijn Garmin Training Status sinds een week op 'strained' en is mijn HRV geruime tijd in dalende lijn. Ik probeer op mijn slaap te letten (avg sleep score 81), ik ervaar geen extra stress dan voorheen, mijn eet en algemene gewoontes zijn hetzelfde, en ik loop een pak minder kilometers vergeleken met de opbouw naar de hm van 22/10. Buiten twee aerobic threshold trainingen van vrijdag en 03/11 ook geen zware trainingen gedaan. Waarom heeft mijn lichaam dan moeite met recovery.. Zou nog graag willen gaan lopen vandaag, of dat dan een goed idee is?
Ik snap er de ballen van..
![]()

TLDR : Kan ik een trainingsschema dat drie dagen per week trainen op tien weken voorschrijft gemakkelijk aanpassen naar 2 dagen per week op 15 weken zonder grote impact voor de doelen?
Ik heb dat onlangs ook dik 2 weken lang gehad. Het begon in m'n rustweek, zelfs nadat ik enkele nachten goed geslapen had. Ik voelde me ook echt slecht tijdens het lopen in die periode. M'n rustpols was ook 25% hoger dan anders. Volgens mij zat er toen één of ander beestje in m'n lichaam.Nu staat mijn Garmin Training Status sinds een week op 'strained' en is mijn HRV geruime tijd in dalende lijn. Ik probeer op mijn slaap te letten (avg sleep score 81), ik ervaar geen extra stress dan voorheen, mijn eet en algemene gewoontes zijn hetzelfde, en ik loop een pak minder kilometers vergeleken met de opbouw naar de hm van 22/10. Buiten twee aerobic threshold trainingen van vrijdag en 03/11 ook geen zware trainingen gedaan. Waarom heeft mijn lichaam dan moeite met recovery.. Zou nog graag willen gaan lopen vandaag, of dat dan een goed idee is?
Ik snap er de ballen van..
![]()
The "who cares" is voor mij juist de reden. I care, of andersom eigenlijk, I don't care, als ik geen heldere doelen kan stellen. Dat is wat zwart-wit verwoord, maar het helpt mij alleszins beter om "on track" te blijven om wat concretere doelen te maken. Maar dan vind ik het wel zeer belangrijk dat deze doelen aan de ene kant goed haalbaar zijn en aan de andere kant mij wat blijven prikkelen.Over welke doelen spreek je dan? Voor zover ik het lees wil je een start to run doen. Twee keer lopen per week = basisconditie. Of je nu 5km kunt lopen op 10 weken of 15 weken tijd, who cares? Luister naar je lichaam en neem dit als maatstaf over hoeveel weken extra tijd je nodig hebt ten opzichte van 3x lopen per week op 10w tijd. Consistentie is de sleutel.
Dankjewel, dat van die duur/intensief dat wist ik wel een beetje denk ik, maar het is goed om er nog eens op gewezen te worden. Lijkt me inderdaad een goed gegeven om er in mee te nemen.De grote vraag is hoeveel fiets en loop je op weekbasis.
Fietsen kan heel complementair zijn voor het lopen. Je kan perfect die aerobe basis leggen op de fiets, veel minder impact op het lichaam en je kan ook meer doen.
Je loopt dus niet altijd uw lange duurlopen maar vervangt deze door fietstrainingen. Je loopt dus vooral de intensievere trainingen.
Ik loop ook nog maar gemiddeld 2 keer per week, maar fiets wel gemiddeld 4x. En ik loop echt niet slechter dan toen ik 5x liep, integendeel zelfs. Iemand die triathlons doet gaat ook geen 5x per week lopen, en toch lopen zij ook marathons na eerst gezwommen en gefietst te hebben.
Dalende/lage HRV kan betekenen dat er iets sluimert in uw lijf he. Veel mensen zijn ziek dezer dagen, misschien heb je iets in die zin gaande zonder dat je het weet of dat het echt doorbreekt?
Hier nog niet echt bij stilgestaan. Dus het zou wel eens kunnen dat er ziektekiemen aanwezig zijn. Sinds mijn kindertijd heb ik buiten een snotneus nog nooit ziektesymptomen gehad en ben ik nog nooit echt ziek geweest.Ik heb dat onlangs ook dik 2 weken lang gehad. Het begon in m'n rustweek, zelfs nadat ik enkele nachten goed geslapen had. Ik voelde me ook echt slecht tijdens het lopen in die periode. M'n rustpols was ook 25% hoger dan anders. Volgens mij zat er toen één of ander beestje in m'n lichaam.
Ik heb toen ook geprobeerd om genoeg te slapen en heb nooit echt gepusht op training (vooral omdat dat gewoonweg niet lukte, m'n benen liepen leeg bij de minste versnelling).