Algemene Loopthread

2 weken geleden op ne zondag ging ik niet voldoende opzij naar de zin van "een amateurke op ne vlo" en ik hoor hem roepen: Onnozelaar! (Nochtans ging ik naar mijn mening wel voldoende opzij)

Vandaag kwam ik op exact hetzelfde tijdstip diezelfde mens tegen - ik ging deze keer ook weer opzij - ik kijk naar hem, hij kijkt eens vies terug .. ik denk: Mmm ik ken die mens van ergens denk ik ?? Pas nadien viel mijne frank. :tongue:
Maakte je deze keer meer plaats? :P

Maakte je deze keer meer plaats? :p
Laten we zeggen dat hij 2 weken geleden 80% tot zijn beschikking had en nu 90% of zo. Daarom dat ik het toen niet goed begreep.
Ik heb al regelmatig een fietser te weinig doorgang gegeven (te laat opgemerkt in volle inspanning of plots iemand die van achter mij komt) en dan zeg ik 'sorry'. Maar nu was ik dus verbaasd dat hij kwaad was.

Vandaar dat ik zijn gezicht nog vaagjes herinnerde. Normaal denk ik: Ach ongelukje, pech .. whatever ..

Nu goed ik zoek geen ruzie, ik ken zijn gezicht nu, dus ik zal dan maar extra opzij gaan als ik hem zie opdagen in de toekomst :D

@Spooky

Proficiat, parcours zal wel zwaar geweest zijn met de regen van de afgelopen dagen.
Een collega heeft de 100km afgelegd, straf allemaal.

Ik heb zonet ook mijn eerste trail-paar besteld, om de winter toch fit door te komen en wat meer onverhard te kunnen lopen.
Aangezien ik zo tevreden ben van mijn Puma Deviate wegschoenen, nu de Voyage Nitro 3 GTX genomen.

@Spooky

Proficiat, parcours zal wel zwaar geweest zijn met de regen van de afgelopen dagen.
Een collega heeft de 100km afgelegd, straf allemaal.

Ik heb zonet ook mijn eerste trail-paar besteld, om de winter toch fit door te komen en wat meer onverhard te kunnen lopen.
Aangezien ik zo tevreden ben van mijn Puma Deviate wegschoenen, nu de Voyage Nitro 3 GTX genomen.
Ja, die eerste mannen vd 100 zijn mij voorbijgekomen, dat was echt zeer indrukwekkend hoe vlot die nog gingen na zo’n afstand,… maybe one day voor mij als ik kan verhuizen naar een meer heuvelachtige omgeving

Succes met je marathon binnen twee uurtjes!
Merci! Jammergenoeg niet gelukt om onder de drie uur te finishen, 3u4m, wel een verbetering van mijn persoonlijk record met twee minuten voor wat het waard was, want mijn vorige poging in Rotterdam viel ook tegen.

De opdracht was nochtans simpel, de hazen volgen en geen gekke toeren uithalen. Ik stond in het snelle vak en de pacers stonden vlakbij. De eerste kilometers door het centrum is wat draaien en keren, verschillende punten kom je meermaals langs, twee keer een lichte bottleneck, maar niks te erg. Heel veel lopers in de groep van 2u59m, waardoor het drummen bleven bij de drankstandjes, tot km 30 zelfs. Dat was in Rotterdam minder. Maar dan na kilometer 31km ging de eerste pacer naar de kant en stopte hij of wachtte hij op de andere pacer, die al de geruime tijd regelmatig 100meter achterliep. Bizar. Ik heb de pacers daarna ook niet meer gezien, dus die zijn na mij of niet meer gefinished. Ik voelde mij op dat moment eigenlijk nog heel goed, ik was ook niet bezig met de tussentijd, dus ik ging er vanuit dat ik wel onder de 3uur tempo liep, kilometers van 4m06s, maar dan kwam ik op km 35 en zag ik dat ik zelfs een twintigtal seconden boven de richttijd van 3uur zat. Mentale klap, ik weet niet, maar daarna liep het voor geen meter meer, ook wat last van mijn maag, maar ik kwam gewoon niet meer vooruit. En dus opnieuw een tegenvaller.

Marathon Frankfurt wel een aanrader, ergens een combinatie van de marathon van Dusseldorf en Rotterdam. Ik vond hem leuker dan Rotterdam. Geen noemenswaardige moeilijke stukken, een paar stukken vals plat, twee bruggen, maar niet van de zwaartste. Ook best veel supporters, ondanks het regenweer.

Terhills Trail in Maasmechelen
Polar Bear Trail Maastricht
Drielandenpunt Trail Vaals

Ben zelf van Neeroeteren
Aha. De eerste en derde kan ik niet

De Polar bear kan wel lukken.

Zie dat de nationale park marathon ook moet lukken.

Allez hopelijk eind volgende maand mijn eerst 24 km, midden december de 30 km en dan februari ene marathon.

Dan kan ik eindelijk beginnen denken om ene ultra te doen.

Ik heb de 4. Die zijn even goed als de 3's. Goed dat ge zegt dat de 5's niet goed zijn. Dan koop ik me nog wel ergens een 4. 😬😬
Niet goed is veel gezegd, inlegzooltje kan ik vervangen, en het zijn wel goedkoop te vinden schoenen. Maar vond de 4 idd wel beter; de 5 heeft iets meer demping maar de upper is ook wel een pak stijver (ik heb msch sowieso al brede voeten voor Salomon waardoor ik dat lastiger vind). Denk dat ik ze daarom ook ga houden als wandelschoen, of hopen dat ze door gebruik nog wat soepeler worden.
Ik heb de Sense Ride 5 gekocht, maar vooral omdat ik mijn favoriete loopschoenen aan het verslijten was op wandelingen met de hond. Er zitten maar zo veel kilometers op. Omdat ik dan ook ineens van m'n logge hikingschoenen af wilde op vakantie, maar ineens voor die als hybride gegaan hikeschoen voor op vakantie, waarmee ik ook zou kunnen gaan lopen, en voor de rest de hond mee kan uitlaten.

Beetje lang en nietszeggend als antwoord, ik weet het :D Maar het is maar om te zeggen dat ik er uiterst tevreden van ben. Alleen heb ik er dus nog niet echt mee gelopen, of toch niet langer dan een kilometer. Wel al veel mee gestapt. En ik moet zeggen dat ik helemaal niks merk van dat inlegzooltje. De grip valt me ook wel goed mee, maar ik merk wel dat dit geen zolen zijn voor de heel technische dingen. Alles waar een pad is, lijkt me prima en op rotsen op zulke paden heb ik niks gemerkt. Maar veel verder hoeft het niet te gaan voor je tegen de limiet zit, denk ik.
Misschien is dat zooltje mijn eigen fout, heb het er eens uit gehaald toen ze nat waren geworden om te drogen, zou kunnen dat het dan pas begonnen is. Maar bij andere schoenen nooit problemen mee gehad. Voor de prijs ('k vind ze aan < 90 euro) is het zeker een ok wandelschoen :)

Ik heb nieuwe schoenen gekocht en bij mijn eerste loopje na 6,5km met die schoenen beginnen last krijgen aan de buitenkant van mijn linkerknie. Een weekje gewacht en deze morgen nog eens vertrokken. Na 3km dezelfde pijn die weer opsteekt. Ik kan mijn oude schoenen niet meer gebruiken om eens te testen om te zien of die pijn door mijn nieuwe schoenen komt of het een ander probleem is. Ze zijn compleet open gegaan aan de tip.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Naar de dokter gaan of zelf een zooltje leggen(zoja, welk zooltje (zoja ,welk zooltje om de buitenkant wat te ontlasten)? Of nog wat afwachten?
Rechterknie heb ik geen last trouwens.

Ik heb vandaag voor de 5de opéénvolgende sessie sneller gelopen. 5:33 - 5:32 - 5:31 - 5:25 - 5:22

Het langzaam opbouwen en 14 weken lang hetzelfde tempo lopen (bijna altijd tussen 5:30 en 5:40 en hier en daar een recup en LSDke ertussen aan +-6:00) heeft mijn basisconditie goed gedaan. Ik voel mij fris en ik heb nergens kwaaltjes.

Vrijdag ga ik mij moeten inhouden. Het is nu toch echt tijd voor ne recup erin te lassen. :tongue:

Nu ga ik dus stilletjes aan het tempo beginnen verhogen maar de weekkilometers niet meer verder verhogen. Ik zit nu aan 40-45km per week en dat is momenteel wel voldoende.

Het volgende doel: 40-45km weekafstand aanhouden tem tenminste eind 2023 en de basis verhogen van +-5:30 gemiddeld naar +-5:20

Ik ben iemand die zich zelden houdt aan een echt 'loopplan' maar na enkele blessures dit jaar houd ik mij ditmaal wel aan een 'plan' en ik zit momenteel exact op schema.

Laatst bewerkt:
Gewoon doen.
Als je erover denkt om de polar bear trail en/of de nationale park marathon te doen, zou ik dat zeker eens aanraden.
Ja met op die site te kijken, kwam ik op een hele reset trails uit hier in de buurt.

Wou gewoon weten of het niet teveel ineens is.

Best bergop en bergaf wandelen? Denk dat ik sowieso voorzichtiger ga zijn als de paadjes te glad zijn.

Voor de geïnteresseerden

Moet je gewoon op gevoel doen denk ik. IK heb meer moeite met dalen dan klimmen.
Ik probeer toch altijd wat in beweging te blijven (lees nie wandelen)
Maar dat is persoonlijk.

Terug
Bovenaan