Algemene Loopthread

Nu Tom Tom gestopt is met software en mijn horloge niet meer synced is het echt tijd voor een nieuwe
Via Agoria benefits heb je korting bij polar, garmin en Suunto (20%) en dan kom ik op de keuze tussen:
Polar pacer / pacer pro
Garmin forerunner 55 / 255
Suunto 5 peak -> maar die is out of stock

Bedoeling is 2 keer / week lopen in de koudere maanden (maar niet te lang, 45min is al genoeg), weet niet of extra functionaliteit van duurdere versie bij beide meerwaarde zijn dan (HS, GPS en rondetijden nemen is wat ik meeste gebruik en dat laatste is de tom tom niet zo goed in)
Iemand die ervaring heeft met zowel de polar als de garmin? Ben op termijn van plan Fiets GPS wss ook van Garmin te nemen
Hier exact dezelfde situatie en zelfde voordelen via werk. Ben voor de 255 gegaan. Die 20% moet je wel met een korrel zout nemen. Je vindt die toestellen gemakkelijk enkele procenten goedkoper dan wat de zogezegde basisprijs is, dus in praktijk is het eerder 10% korting op wat je anders zou betalen.

Ik heb hier ook al zitten ranten over het lapping systeem van TomTom, en om die reden ben ik heel content van de Forerunner 255. Dat is voor mij ook de voornaamste functie. Verder geeft hij die Garmin mij eerder te veel dan te weinig info, maar dat kan je natuurlijk simpel negeren en af en toe is het wel leuk om iets dieper te kijken naar wat je horloge zegt.

Qua versie zou ik me er geen zorgen over maken dat het snel gedateerd is. Ik ken nog genoeg volk met een 235 (bouwjaar 2015). Voor een 255 (uit 2022) betaal je iets meer dan de helft van wat een 265 (uit 2023) kost, die slechts een jaar jonger is. En qua info: ik vind dat de 255 al te veel zaken meet, dus ik heb echt niet nood aan de extra's van de 265.

Laatst bewerkt:
Aiai, Phil Gore kan amper nog lopen zo te zien. Geerts zit nog bij de twee die het meest fris ogen.

Edit: Met 6 man ronde 100 in. Zo is het vandaag nog niet gedaan. :p

Laatst bewerkt:
Weetje voor de apple watch gebruikers: trainingen kunnen nu automatisch naar je watch opgeladen worden via Watchletic, mits je Peak Pro hebt + Watchletic 'premium' (2 euro per maand).

Ik ga het alleszins eens uittesten.

Als je toch vernieuwt na zo lange tijd, waarom dan niet ineens naar de 265? Zit toch best wat meer op, en gaat waarschijnlijk ook langer mee voor hij obsolete wordt dan het vorige model. Maar dat ligt misschien meer aan mij :D

265 en 255 verschillen nauwelijks hoor. Eigenlijk quasi hetzelfde horloge, de 255 met MIP scherm en de 265 met OLED scherm.
Als ik me niet vergis heeft de 265 1 functie extra, Training Readiness.

Voor de rest zelfde gen en ik verwacht ook dezelfde periode van updates.

In hoeverre een horloge ook effectief obsoleet wordt.
De functies die een 255 heeft daar doen veel mensen al niet alles mee. Laat staan dat ze nog extra functies nodig zouden hebben.

Los van updates blijft hij gewoon zijn ding doen. Hij gaat niet ineens minder accuraat worden, en de 255 is al zeer accuraat, dus enkel als hij stuk gaat zou een vervanging zich effectief opdringen.

265 en 255 verschillen nauwelijks hoor. Eigenlijk quasi hetzelfde horloge, de 255 met MIP scherm en de 265 met OLED scherm.
Als ik me niet vergis heeft de 265 1 functie extra, Training Readiness.

Voor de rest zelfde gen en ik verwacht ook dezelfde periode van updates.
Volgens mij zit er qua data ook nog een verschilletje tussen de 65-reeks en de 55-reeks, maar dat weet ik niet zeker: de HRV-status en zo. Je ziet vaker dat die nieuwe datavelden of datavergaring alleen komt op de nieuwste reeksen.

Natuurlijk worden ze niet obsolete op dat vlak, ze gaan altijd blijven doen wat ze nu doen. Maar persoonlijk zou ik voor de nieuwere gaan als ik toch maar eens in de 10j vervang. Maar da's persoonljik :)

Het is vooral dat die nieuwe data leuk is voor een tijdje, maar dat je snel leert dat je dat allemaal beter negeert en flink je plan volgt.

Volgens mij zit er qua data ook nog een verschilletje tussen de 65-reeks en de 55-reeks, maar dat weet ik niet zeker: de HRV-status en zo. Je ziet vaker dat die nieuwe datavelden of datavergaring alleen komt op de nieuwste reeksen.

Natuurlijk worden ze niet obsolete op dat vlak, ze gaan altijd blijven doen wat ze nu doen. Maar persoonlijk zou ik voor de nieuwere gaan als ik toch maar eens in de 10j vervang. Maar da's persoonljik :)

Nee, het is echt enkel OLED en training readiness.

Voorheen gebruikte Garmin het middelste cijfer om de generatie aan te duiden. Van 235 naar 245 naar 255 sprong je effectief een generatie, andere hardware, andere functies, en ondersteuningstermijn die telkens een paar jaar doorloopt tov vorig model.

Bij 255 en 265 is het anders - daar is "nieuwer" taalkundig gezien wel correct maar technisch gezien niet. Zelfde hardware (scherm uitgezonderd), het is echt dezelfde generatie, gewoon 2 varianten van hetzelfde horloge. Je mag dus effectief helemaal hetzelfde verwachten van beide inclusief ondersteuningstermijn. Beide gaan op hetzelfde moment obsolete zijn (voor zover je dat zo wil benoemen).

Er was hier nog iemand met de Salomon sense ride 5 trailschoen zeker?
Moet zeggen dat ik voorlopig toch niet heel tevreden ben; niet bijster veel grip op rotsen en vooral super crappy inlegzolen. Zijn flinterdun en schuiven op de duur naar achter tot ergens ter hoogte van je achillespezen, redelijk irritant.

Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar er zijn wat threads over op reddit ook. Oplossingen gaan van vastlijmen tot vervangen door andere. De vorige generatie had nog OrthoLite zooltjes en daar had ik nooit problemen mee. 'k ga ook maar eens zien of ik nog iets liggen heb dat erin past.

In 't vervolg houd ik de inlegzolen bij als ik schoenen afdank 😁

Nu de 1e marathon in Antwerpen zo goed is meegevallen, ben ik al stiekem aan het kijken voor een volgende (voorjaars) marathon.
Mijn oog valt op Gent in Maart.
Pro's contra's?

Nu de 1e marathon in Antwerpen zo goed is meegevallen, ben ik al stiekem aan het kijken voor een volgende (voorjaars) marathon.
Mijn oog valt op Gent in Maart.
Pro's contra's?
Doe gewoon Rotterdam: 1000x meer sfeer dan Gent of Antwerpen en je geraakt er gemakkelijk en ‘t is vlak (en ik heb daar mijn pr kunnen lopen;-))

Idd Dusseldorf is tof, maar sinds corona wordt die precies niet meer georganiseerd? Je hebt in België nog marathon van Namen, maar geen idee van parkoers. In Duitsland heb je ook nog Hamburg en Hannover, lijken mij ook wel ok. In Nederland heb je naast Rotterdam nog een aantal marathons.

Als ik niet geloot word voor Berlijn, ga ik misschien Lissabon marathon lopen in oktober (Point to point: Cascais - Lissabon). Heb er zes maanden gestudeerd en in totaal een vijftal keer bezocht nadien, dus sowieso goede herinneringen aan.

Terug
Bovenaan