ThxAmai knap voor je eerste marathon! Hopelijk de smaak te pakken en nog vele mooie marathons die mogen volgen!
smaakt inderdaad naar meer.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ThxAmai knap voor je eerste marathon! Hopelijk de smaak te pakken en nog vele mooie marathons die mogen volgen!
Zou het dan niet logischer zijn om iets trager omhoog te gaan en de afdaling te gebruiken om iets sneller te gaan i.p.v. met opzet af te remmen?
Dat gaat voor je "volgers" toch ook veel natuurlijker voelen? En zeker aangezien die vaak voor een PR gaan en al diep moeten gaan.
". Werd ook totaal ni moe op die 40km ondanks de hitte die tot 51 graden met momenten opliep, de 10kg rugzak en de superlastige ondergrond. Op het einde kon ek er nog een sprintje uithalen zonder probleem. Da voelde echt de max aan.wat ook een prestatie is, ieder op zijn niveau hé !Kijk en dan ben ik tevreden als ik een marathon uitloop
Neenee, alle respect! Waanzinnig!![]()

Nee merci, ik hou het voorlopig wel bij een halve marathon en een blaar.Los daarvan wel een fantastisch avontuur. Een absolute aanrader!

Ik heb zonet de aflevering van Tomtesterom over de marathon des sables nog es herbekeken en het klopt wel wat hij zei. Het probleem is niet zozeer de conditie, ge kunt immers altijd gewoon stappen. Het probleem zijn uw voeten. Zolang uw voeten in orde zijn, zit da wel ca va en lukt da wel. Maar op langere afstanden en zeker in dat type van terrein, is de kans reëel da ge blaren of pijn aan uw voeten krijgt. En dat zand zit en kruipt overal. Had gaiters aan en zelfs dan kroop het zand binnen de kortste keren in men schoenen en sokken. Als ge dan blaren krijgt, kruipt dat zand in uw blaren. Voor blaren moet ge naar de ziekenboeg maar daar beginnen ze direct in die blaar en in uw huid te snijden omdat er zand in gekropen is ('complex blister' noemen ze da).Nee merci, ik hou het voorlopig wel bij een halve marathon en een blaar.
Uw tekst las als een boek, te zot voor woorden eigenlijk. Dikke proficiat met zo'n prestatie!
Zou het dan niet logischer zijn om iets trager omhoog te gaan en de afdaling te gebruiken om iets sneller te gaan i.p.v. met opzet af te remmen?
Dat gaat voor je "volgers" toch ook veel natuurlijker voelen? En zeker aangezien die vaak voor een PR gaan en al diep moeten gaan.

Je hebt enige vorm van hittegewenning en hittetraining moeten ondergaan (al dan niet in combinatie met een zware rugzak) veronderstel ik. Je lichaam beter/efficiënter laten zweten, etc. Hoe ging dat in zijn werk? Paar weken op voorhand reeds ter plaatse en daar getraind of op een andere locatie?Het zwaarste aan de (halve) marathon des sables is ni echt de conditie of die afstanden. Da staat op een verre vierde plaats. Op plaats twee en drie zijn dat de hitte en die rugzak.
Ik ben niet de beste loper - ik doe dwars - ik maak fouten - ik luister niet altijd even goed. Blah blah blah ..Je moet u ook niet persoonlijk aangevallen voelen. En al zeker niet gaan wijzen dat ik jaloers zou zijn? Gebaseerd op wat dan juist doe jij die aanname?
Het kan gerust zo zijn dat jij wel een goeie pacing deed en dit heel serieus nam.

Nee, niet gedaan. Voor de volledige mss wel aan te raden maar voor de halve vond ik het persoonlijk niet nodig. Heb geprobeerd om ook zoveel mogelijk afstand af te leggen in het begin nog voor de grote hitte erdoor kwam. Op de dag van de 40km heb ik de eerste 22km constant gelopen aan een stevig tempo. Vertrokken om 7u30 en om 10u30 zat ik al aan check point 2 en op km 22. Daarna zakte het tempo wel wat door de hitte die steeds meer er begon door te komen maar uiteindelijk nog voor 14u30 binnen waardoor je een groot deel van de hitte van de (namid)dag niet hebt.Je hebt enige vorm van hittegewenning en hittetraining moeten ondergaan (al dan niet in combinatie met een zware rugzak) veronderstel ik. Je lichaam beter/efficiënter laten zweten, etc. Hoe ging dat in zijn werk? Paar weken op voorhand reeds ter plaatse en daar getraind of op een andere locatie?
Heb je daar vaker last van? Eventueel toch eens laten nakijken met inspannings EKG?
Gewoon blijven hydrateren en zo'n saharacap aandoen volstond voor mij wel voor die 100km.
Niet met die toestellen, maar wel algemeen: Ik ben uiteindelijk overgestapt van Polar op Garmin, omdat die een véél uitgebreider ecosysteem hebben, met niet alleen ietsjes meer costumization (dat kan misschien al aangepast zijn in de nieuwere Polars, maar volgens mij nog niet de Pacers), maar toch ook vooral meer analyse en data. En daar ben ik nog altijd heel tevreden van, ik hoef niet meteen terug hoewel de Polar "degelijker" aanvoelde. Zeker als je ook andere apparaten hebt, zou ik overwegen om in één ecosysteem te blijven. Uiteindelijk kan de hartslagband van Garmin ook nog een pakje meer data doorgeven als je die zou overwegen, bijvoorbeeld.Nu Tom Tom gestopt is met software en mijn horloge niet meer synced is het echt tijd voor een nieuwe
Via Agoria benefits heb je korting bij polar, garmin en Suunto (20%) en dan kom ik op de keuze tussen:
Polar pacer / pacer pro
Garmin forerunner 55 / 255
Suunto 5 peak -> maar die is out of stock
Bedoeling is 2 keer / week lopen in de koudere maanden (maar niet te lang, 45min is al genoeg), weet niet of extra functionaliteit van duurdere versie bij beide meerwaarde zijn dan (HS, GPS en rondetijden nemen is wat ik meeste gebruik en dat laatste is de tom tom niet zo goed in)
Iemand die ervaring heeft met zowel de polar als de garmin? Ben op termijn van plan Fiets GPS wss ook van Garmin te nemen
Maar bij Coros heb je dan weer voordeel Garmin niet (en voor mij onbekend merk)Niet met die toestellen, maar wel algemeen: Ik ben uiteindelijk overgestapt van Polar op Garmin, omdat die een véél uitgebreider ecosysteem hebben, met niet alleen ietsjes meer costumization (dat kan misschien al aangepast zijn in de nieuwere Polars, maar volgens mij nog niet de Pacers), maar toch ook vooral meer analyse en data. En daar ben ik nog altijd heel tevreden van, ik hoef niet meteen terug hoewel de Polar "degelijker" aanvoelde. Zeker als je ook andere apparaten hebt, zou ik overwegen om in één ecosysteem te blijven. Uiteindelijk kan de hartslagband van Garmin ook nog een pakje meer data doorgeven als je die zou overwegen, bijvoorbeeld.
Er is echter ook nog een vierde merk bij waar ik naar zou kijken als ik opnieuw aan het zoeken was. Derde eigenlijk, want Suunto zo voor mij meteen afvallen door wat ik hoor ivm de gps (en in mindere mate de hoogtemeting) die echt wonky is. En dat is de Coros. Voor altijd net iets minder geven zij wel heel veel van de features van de groten. Ze zijn zeker niet meer het budgetmerk en bieden heel interessante dingen aan.

Als je toch vernieuwt na zo lange tijd, waarom dan niet ineens naar de 265? Zit toch best wat meer op, en gaat waarschijnlijk ook langer mee voor hij obsolete wordt dan het vorige model. Maar dat ligt misschien meer aan mijMaar bij Coros heb je dan weer voordeel Garmin niet (en voor mij onbekend merk)
Meerprijs 255 tov 55 nog eens over nadenken dan, wetende dat ik met huidige horloge al > 15j doe komt dat per maand maar op paar cent![]()